در این مقاله اطلاعات زیادی در مورد برخی از این غذاهای فوق العاده سالم که می توانند در بخشی از رژیم غذایی ما برای درمان بیماری ها قرار گیرند را برایتان بیان کرده ایم.
برخی از غذاها سرشار از موادی هستند که در درمان بیماری های گوناگون بسیار موثر و مفید می باشند و اثرات معجزه آسایی را در غلبه بر بیماری ها دارند. در این مقاله اطلاعات زیادی  در مورد برخی از این غذاهای فوق العاده سالم که می توانند در بخشی از رژیم غذایی ما برای درمان بیماری ها قرار گیرند را برایتان بیان کرده ایم.

کلم بروکلی
از جمله این خوراکی ها کلم بروکلی می باشد که گنجاندن آن در رژیم غذایی می تواند به سیستم ایمنی بدن کمک کرده و آنرا تقویت کند. هم چنین کلم بروکلی به بهبود سلامت استخوان ها هم کمک می کند. این سبزی در مبارزه با سرطان و مقابله با رشد تومور در بدن بسیار مفید بوده و سرشار از ویتامین A، E، K ، C و B6 می باشد.

 
کیوی
این میوه کوچک ممکن است به نظر بی خاصیت باشد، اما همین میوه حاوی مقدار زیادی ویتامین C، فیبر و پتاسیم است. خوردن کیوی می تواند خطر ابتلا به درد و رنج حاصل از بیماری های بسیار جدی مانند سرطان ، سکته مغزی ، حمله قلبی و اختلالات تنفسی را از بین ببرد.هم چنین در خوب شدن زخم های بدن و ترمیم سلول های آسیب دیده هم بسیار موثر می باشد.

 

هویج
این سبزی نارنجی رنگ منبع بسیار خوبی از آنتی اکسیدان ها می باشد که موجب کاهش خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان ها و اختلالات مربوط به قلب خواهد شد. هویج سرشار از ویتامین A می باشد که برای سلامت چشم بسیار مفید است. علاوه بر اینها، هویج حاوی کلسیم، پتاسیم، فیبر و ویتامین C هم می باشد.
 

گوآوا
این گیاه شناخته شده حاوی بیشترین مقدار لیکوپین می باشد که در مبارزه با سرطان بسیار مفید است. آنتی اکسیدان موجود در آن هم باعث می شود رادیکال های آزاد شده تحت تاثیر شریان قرار گرفته و در محافظت از سیستم عصبی بدن بسیار تاثیرگذار باشد. خوردن این میوه به سلامت پوست کمک کرده و همچنین در حالی که شما از اسهال ، دیابت و تب رنج می برید می توانید با خوردن این میوه بهبود یابید.
 

کلم
کلم حاوی ویتامین K، B6 و C، فیبر ، فولات و منگنز می باشد و مصرف آن نه تنها باعث تقویت استخوان ها می شود بلکه در درمان واکنش های آلرژیک، التهاب ، رگهای واریسی و همچنین مبارزه با برخی از سرطانها هم بسیار تاثیر گذار بوده است. بهره گیری از یک رژیم غذایی سالم در کنارغذاهای فوق العاده می تواند یک زندگی سالم و مناسب را برای شما رقم بزند.

 
گیلاس
این میوه های قرمز کوچک سرشار از مواد مغذی فراوانی می باشند. این میوه حاوی فیبر ، ویتامین C بوده و عاری از هر گونه چربی و سدیم است. مطالعات نشان داده که این میوه دارای خواص ضد پیری هم می باشد. آنتی اکسیدان ها ی موجود در آن هم باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و آرتریت خواهد شد.
 

اسفناج
این سبزی سبز رنگ بهترین غذا برای مغز میباشد. اسفناج حاوی ویتامین A، C، K ، آهن ، منیزیم ، فولات و کلسیم بوده و طیف وسیعی از مواد مغذی مورد نیاز بدن در مقابله با برخی بیماری ها مانند سرطان، حملات قلبی در آن گنجانده شده است.




تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ



مطالب پیشنهادی :
این 5 ماده غذایی را از سبد روزانه تان حذف نکنید
5 ورزش ضروری برای پشت میزنشین ها
این میوه خوش طعم همه فن حریف است
این میوه قدرت جنسی تان را زیاد می کند
اگر میل جنسی تان کم است این سبزی را فراموش نکنید