سایت مدیکال دیلی در مطلبی به برخی از این فعالیت‌ها اشاره کرده که لازم است افراد با معده خالی آن‌ها را انجام دهند، برخی از این فعالیت‌ها شامل موارد زیر می‌شود:
به اعتقاد کارشناسان سلامت رابطه بین بدن و عملکرد آن با خالی بودن معده از غذا و خوراکی پیچیده است.
بیشتر افراد با توصیه‌هایی مواجه شدند که به آنان گوشزد می‌کند انجام برخی از کارها را به بعد از خوردن یک وعده غذایی به تعویق اندازند، هر چند امور و فعالیت‌هایی وجود دارند که ضرورت دارد فرد حتما آن‌ها را با معده خالی انجام دهد.

سایت مدیکال دیلی در مطلبی به برخی از این فعالیت‌ها اشاره کرده که لازم است افراد با معده خالی آن‌ها را انجام دهند، برخی از این فعالیت‌ها شامل موارد زیر می‌شود :

ورزش کردن :
بیشتر افراد تصور می‌کنند ورزش کردن با معده خالی موجب می‌شود اشتهای فرد افزایش یابد در نتیجه در طول روز میزان مصرف مواد خوراکی بالا می‌رود. در حالی که بررسی متخصصان حاکی از آن است افراد ورزشکاری که پیش از خوردن وعده غذایی صبحانه، ورزش می‌کنند نه تنها در طول روز میزان غذای کمتری مصرف می‌کنند بلکه بدنشان چربی سوزی بیشتری دارد.

یادگیری :
نتایج بدست آمده از یک بررسی در دانشکده پزشکی «ییل» در سال ۲۰۰۶ نشان داد گرسنگی به دانش آموزان کمک می‌کند تا فرآیند یادگیری را بهتر طی‌کنند. به گفته این متخصصان هورمون ترشح شده توسط معده خالی بر افزایش عملکرد مغز و بهبود وضعیت حافظه نقش دارد.

مصرف برخی داروها :
برخی داروها همچون داروهای مربوط به بیماری سل بهتر است زمانی مصرف شود که معده خالی از مواد غذایی است؛ چرا که مواد خوراکی می‌تواند از جذب کامل آن‌ها در بدن جلوگیری کند. همچنین برخی مواد خوراکی از قبیل گریپ فروت می‌تواند سطح دارو در خون را به سطح خطرناک برساند.

خوابیدن :
فرآیند خوابیدن به میزان پایینی انرژی نیاز دارد و رفتن به رختخواب با معده سنگین موجب می‌شود بدن کالری بیشتری ذخیره کند. علاوه بر این، خوابیدن با معده سنگین موجب بروز مشکلات گوارشی می‌شود.




گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : isna.ir



مطالب پیشنهادی :
چگونه ارزش غذایی فست فودها را بالا ببریم؟
4 ماده غذایی که سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف می‌کند
این میوه پاییزی روند پیری تان را کند می کند
6 کار غلطی که خانم ها انجام می دهند
10 گروه مواد غذایی مهم که نباید ترکشان کنید