این سبزی علاوه بر داشتن آنتی اکسیدان که از چین و چروک پوست جلوگیری می کند، حاوی ترکیباتی است که از شل شدن و افتادگی پوست جلوگیری و آن را سفت می کند.
پیاز یکی از خوراکی های بسیار مفیدی است که در سبد غذایی روزانه ما وجود دارد و به شکل های مختلف خام و پخته یا سرخ شده آن را می خوریم.

پیاز موجب تقویت کلاژن سازی
پیاز هم مانند سیر در فعالیت ۲ نوع آنزیم که سبب ایجاد التهاب و تحریک پذیری پوست می شود، تأثیر می گذارد و با کاهش یا متوقف کردن فعالیت این دو آنزیم می تواند در زیبایی پوست و جلوگیری از چین و چروک آن نقش موثری داشته باشد.
پیاز علاوه بر داشتن ویتامین آنتی اکسیدان، حاوی ترکیباتی است که خاصیت ضدالتهابی دارد و موجب تقویت کلاژن سازی در پوست می شود و در نتیجه از شل شدن و افتادگی پوست جلوگیری و آن را سفت می کند.

آنتی اکسیدان های پیاز به جنگ چین و چروک می رود
یکی از خواص پیاز، خاصیت آنتی اکسیدانی آن است. آنتی اکسیدان تأثیر بسزایی در مراقبت از پوست دارد. آنتی اکسیدان های موجود در پیاز با رادیکال های آزاد که باعث ایجاد چین و چروک می شود مقابله کرده و پوست شما را از چین و چروک محافظت می کند.

پیاز لایه بردار است
عصاره پیاز دارای اسیدهای گیاهی است به همین دلیل می توان با آن روی پوست پیلینگ مناسب انجام داد. در واقع این عصاره باعث ریزش و رفع لایه سلول های مرده و کراتینی پوست می شود که به شادابی پوست می انجامد.

پیاز به جنگ آکنه ها می رود
کرومیم (chromium) یکی از ترکیبات پیاز است که میزان آلودگی های باکتریایی را کم و به کمتر شدن آکنه کمک می کند.

ماسک عسل و پیاز برای مبارزه با چروک ها
مواد لازم :
۴۰ گرم عسل طبیعی
۱۰ گرم آب پیاز سفید
ابتدا عسل را روی حرارت بگذارید و در دمای پایین حدود ۱۰ دقیقه آن را داغ کنید. سپس آب پیاز را به آن اضافه کنید و حدود ۵ دقیقه این مخلوط را هم بزنید. سپس آن را از روی حرارت بردارید. بعد از سرد شدن مواد به اندازه یک لایه نازک از ماسک را به پوست صورت خود بزنید و نیم ساعت صبر کنید تا ماسک خشک شود، سپس با آب گرم صورتتان را بشویید.

چطور آب پیاز تهیه کنیم
شیره یا همان آب پیاز خام اثر بسیار مفیدی در بهداشت و لطافت پوست دارد به ویژه برای پوست هایی که چرب و ضخیم است. یک عدد پیاز را رنده کنید و از پارچه تمیزی عبور دهید و شیره تهیه شده را با تکه ای پنبه روی پوست بمالید و حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید؛ البته این زمان به میزان تحمل هر شخص قابل تغییر است. چنانچه پوست نازک و حساس باشد، زمان کمتری لازم است و اگر پوست ضخیم یا چرب باشد مطمئناً به زمان بیشتری برای ادامه کمپرس آب پیاز نیاز است. بعد از اتمام زمان مصرف این عصاره، پوست را با آب و صابون یا شامپوی مناسب بشویید تا بوی احتمالی پیاز نیز رفع شود یا با پنبه آغشته به سرکه رقیق شده سیب، پوست را تلطیف کنید. آب پیاز به علت داشتن مواد ضدعفونی کننده گوگرددار و اسیدهای مفید چون اسید سیتریک حتی می تواند به درمان سریع جوش های معمولی و سرسیاه صورت و نواحی بینی کمک کند.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com



مطالب پیشنهادی :
5 روش مراقبت از پوست برای خانم های مناطق سرد و کوهستانی !
روش هایی برای مراقبت از پوست در پاییز
گیاهانی مفید برای شادابی و مراقبت از پوست
مراقبت از پوست در دوران بارداری
پلینگ یا پاکسازی پوست در منزل