این غذاها از پوست شما محافظت کرده و خطوط چین و چروک را از چهره‌تان محو می‌کنند.
1 - سیب زمینی شیرین
بتا کاروتن موجود در این سیب زمینی‌ها که باعث نارنجی شدنشان می‌شود، سطح PH پوست شما را تنظیم می‌نماید، از خشکی آن جلوگیری کرده و سلول‌های مرده را بهبود می بخشد و در نتیجه پوست صافتر و زیباتری برایتان به ارمغان می‌آورد.

 
2 - سالمون 
علت صورتی بودن رنگ گوشت این ماهی وجود ترکیب آستاکسانتین در آنها می‌باشد که دشمن اصلی رادیکال‌ها آزاد، مولکول‌های آسیب رسان به غشای سلول و عوامل دیگر پیری پوست می‌باشد. در مطالعه‌ای نشان داده شد که مصرف 5 روز یکبار این ماهی می‌تواند از ضایعات پوستی جلوگیری کند.

 
3 - گوجه
علت قرمزی گوجه وجود لیکوپن در ترکیبات آن است. این ترکیب یک آنتی اکسیدان قوی می‌باشد که قادر است مانند کرم ضد آفتاب از پوست در برابر اشعه‌ مخرب خورشید محافظت نماید ولی با این تفاوت که گوجه این محافظت را از سلول‌های درونی پوست انجام می‌دهد. برای جذب بهتر لیکوپن، گوجه را به همراه روغن زیتون میل نمایید.

 
4 - مرکبات 
وجود ویتامین C برای کلاژن سازی ضروری است و یکی از مولفه‌های اصلی برای داشتن پوستی جوان به شمار می‌رود. مرکبات دارای رنگدانه‌هایی است که از پوست شما در برابر اشعه‌ی UV و مرگ سلولی محافظت می‌نماید.

 
5 - سبزیجات سبز
اسفناج، کلم و دیگر سبزیجات سبز حاوی لوتین هستند که از التهاب‌ و چین و چروک پوستی جلوگیری می‌نماید.

 
از غذاهای سفید استفاده نکنید
نگهداری درست از پوست علت مهم دیگری برای اجتناب کردن از نان، پاستا، برنج و دیگر محصولات غلات می‌باشد. آنها سریعا به شکر تجزیه می‌شوند. وقتی شکر به جریان خون وارد شود با پروتئین پیوند شده و ترکیبات نهایی گلیکوژن را پدید می‌آورد که موجب التهاب و خشکی کلاژن می‌شود و چین و چروک‌ها را بر پوست ایجاد می نماید.
 
 
غذا از دارو بهتر است
دکتر پوست، نیکولاس پریکان (Nicholas Perricone) می‌گوید: "بسیاری از ویژگی‌های نهفته در غذاها هنوز مورد مطالعه قرار نگرفته‌اند. فواید موجود در داروها هرگز با فواید غذاها قابل مقایسه نیست. 

 



تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ



مطالب پیشنهادی :
آموزش تصویری ماساژ صورت
برای داشتن پوستی زیباد عادتهای زیر را ترک کنید
روشهای خانگی برای از بین بردن سیاهی دور چشم
چگونه دست های زیبا و جوان تری داشته باشیم
بخورهایی مفید برای پاکسازی پوست