گلابی حاوی مقدار زیادی آب و فیبر است و به‌مدت طولانی تری فرد را سیر نگه می‌دارد. به علاوه قند خون را در وضعیت متعادل حفظ کرده و از پرخوری پیشگیری می‌کند.

یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش وزن و بهبود سلامت مصرف انواع رنگ‌ هاست ( البته میوه و سبزی‌های رنگی! )
این مطلب را بخوانید تا انگیزه بیشتری برای رنگی کردن رژیم غذایی‌تان به‌دست آورید و بدانید چه مواد رنگی به شما کمک می‌کند تا لاغر شوید:

1 - قـــــــرمـــــــز : دوپینگ مثبت برای لاغری
صبحانه فلفل بخورید
شاید برایتان جالب باشد که بدانید قهرمانان ورزشی موقع صبحانه فلفل قرمز تند می‌خورند. تحقیقی که به‌ تازگی در نشریه تغذیه انگلیس به چاپ رسیده نشان می‌دهد، کسانی که موقع صبحانه مواد‌ غذایی تند می‌خورند بعد از صبحانه کمتر گرسنه شده و موقع ناهار کمتر غذا می‌خورند. کاپساسین ترکیبی که عامل طعم تند فلفل است باعث افزایش ترشح هورمون‌های سرکوب‌گر اشتها می‌شود.

ایده جدید : فلفل قرمزهای خرد شده را با تخم مرغ پخته یا با پنیر و نان میل کنید.

دوپینگ سلامت کنید
با افزودن چغندر به سالاد مدت زمان بیشتری می‌توانید حرکت کنید. محققان دریافته‌اند این سبزی به دوچرخه سواران کمک می‌کند تا استقامت خود را تا ۱۶ درصد افزایش دهند. « استیفن بیلی » فیزیولوژیست ورزشی در دانشگاه اکستر انگلستان می‌گوید:
« به‌نظر می‌رسد چغندر مقدار اکسیژن مورد استفاده حین ورزش را کاهش می‌دهد. نتیجه اینکه عضلات می‌توانند ورزش سنگین را به‌مدت طولانی‌تری تحمل کنند. »
ایده جدید: چغندر را ریز کرده و در سرکه قرمز و روغن زیتون بخوابانید و بعد کباب کنید یا اینکه با پیاز و سیر در روغن تفت دهید.

دندان های سفید داشته باشید
مسواک بزنید، نخ‌دندان بکشید و توت فرنگی بخورید. این میوه خوشمزه حاوی اسید سالسیلیک است و تا حدودی باعث روشن شدن رنگ دندان‌ها می‌شود. توت فرنگی می‌تواند از تشکیل پلاک میکروبی (که عامل پوسیدگی و عفونت لثه‌هاست) جلوگیری کند و به‌طور طبیعی حاوی یک ماده سفیدکننده ملایم است که در بسیاری از محصولات تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ایده جدید : یک مشت توت فرنگی تازه را به شکل پوره درآورده و نوش‌ جان کنید یا می‌توانید همچنین به چای سبز هم یخ و هم توت‌فرنگی اضافه کنید.

2 - نارنجی: از سرطان و آلزایمر فرار کنید
از سرطان سینه جلوگیری کنید
خانم‌هایی که به‌طور مرتب از انبه در رژیم غذایی خود استفاده می‌کنند می‌توانند دربرابر صدمات ناشی از رادیکال‌ های آزاد مقاوم‌تر شده و خطر ابتلا به سرطان سینه در آنها کاهش ‌یابد. نتایج مطالعه محققان دانشگاه تگزاس نشان داده انبه حاوی انواع مختلفی از مواد پلی فنول است که تصور می‌شود از رشد سلول‌های سرطانی در سینه جلوگیری می‌کند.

ایده جدید : انبه را خرد کرده و در سالاد بریزید یا این‌که برش‌های آن را با آبلیمو و پودر فلفل قرمز مصرف کنید.

متناسب شوید تا عضلات‌تان هم نگیرد
اگر می‌خواهید حداکثر مقدار پتاسیم را به بدن خود برسانید؛ سراغ سیب‌ زمینی شیرین بروید. یک سیب زمینی پخته تقریبا ۳۰ درصد بیشتر از یک موز پتاسیم دارد. متخصصان تغذیه بر این باورند، پتاسیم برای تناسب اندام ماده‌ای حیاتی است، زیرا امکان حرکات صحیح را برای عضلات فراهم کرده و از گرفتگی عضلانی جلوگیری می‌کند. در عین حال این سبزی منبعی غنی از مس است که در عضله‌سازی‌ موثر است.

ا
یده جدید : سیب‌زمینی شیرین را سرخ نکنید. این روش طبخ مقدار پتاسیم آن را کاهش می‌دهد ولی در عوض آن را آب پز یا تنوری کنید.

مثل ادیسون فکر کنید
کدو و به‌ ویژه دانه‌ هایش مملو از روی هستند. دانشمندان دریافته‌اند، افرادی که در کنار مواد معدنی ضروری مکمل‌های روی دریافت می‌کنند حافظه بهتری دارند. این افراد در مقایسه با افرادی که صرفا مواد معدنی مصرف کرده بودند از عملکرد بهتری در هماهنگی میان چشم و دست برخوردار بودند. پروفسور « هارولد ساندستد »، استاد دانشگاه تگزاس می‌گوید: « روی برای عملکرد صحیح مغز ضروری است از جمله در کمک به ارتباطات عصبی که باعث می‌شود فرد بهتر فکر کند. »

ایده جدید: با کدو کیک درست کنید. تخمه کدو را هم کمی روی آتش بگذارید و به سالاد اضافه کنید.

3 - سفید: قلب و استخوان‌ هایتان را بازسازی کنید
استخوان بسازید
تره فرنگی برای مقابله با پوکی استخوان بسیار مفید است زیرا مملو از ماده اینولین است. ثابت شده که این فیبر گیاهی جذب کلسیم را تا ۳۳ درصد افزایش می‌دهد. توضیح اینکه بهتر است برگ‌های سبز آن را هم مصرف کنید.

ایده جدید: برش‌های کوچک تره فرنگی را با روغن زیتون بخورید یا اینکه از آن داخل سوپ سبزیجات استفاده کنید.

با پوسیدگی دندان مقابله کنید
شاید برایتان جالب باشد که بدانید پیاز به سلامت دندان‌ها کمک می‌کند. پیاز حاوی گوگرد است که آنتی بیوتیکی قدرتمند محسوب می‌شود. همچنین پیاز ماده کوئرستین دارد که یک ماده ضد‌التهاب قدرتمند است. نشان داده شده این ترکیبات انواع مختلفی از باکتری‌ها را از بین می‌برد از جمله باکتری‌هایی که باعث ایجاد پوسیدگی در حفره دهان می‌شوند.

ایده جدید: پیاز خام بسیار مفیدتر از پیاز پخته است بنابراین در سالاد حتما پیاز خــام بریزید.
قلب خود را تقویت کنید
گرچه شهرت سیب‌زمینی بعضی جاها بد جا افتاده ( که چاق‌کننده است و …) اما سیب زمینی فواید بسیاری دارد از جمله اینکه انواع سفید آن (که رنگ روشن‌تری دارند ) برای سلامت قلب مفید هستند. دکتر کلاینر می‌گوید: « مقدار زیاد ویتامین ۶ B موجود در سیب‌زمینی مقدار اسید آمینه هوموسیستنین را تنظیم می‌کند که در برابر بیماری‌های قلبی اثر حفاظتی دارد. » یک سیب‌زمینی متوسط پخته شده ۲۰ درصد بیشتر از نیاز روزانه شما ویتامین B6 دارد.

ایده جدید: سیب‌زمینی پخته را با کنسرو ماهی تن و لوبیا سبز مخلوط کرده و روی آن سرکه بریزید تا یک سالاد فوق‌العاده داشته باشید.

4 - زرد: بمب انرژی، عینک سلامت
انرژی خود را زیاد کنید
اغلب مردم تصور می‌کنند، پرتقال ابرقهرمان ویتامین C است اما واقعیت این است که فلفل دلمه‌ای زرد تقریبا سه و نیم برابر پرتقال ویتامین C دارد. بنابر نتایج تحقیقی که به‌تازگی در دانشگاه آریزونا انجام گرفته افرادی که از مکمل‌های ویتامین C استفاده می‌کردند بیشتر از افرادی که دچار کمبود این ویتامین هستند چربی می‌سوزانند. پروفسور «کارول جانستون»، مدیر بخش تغذیه دانشگاه آریزونا می‌گوید: « بدن شما برای ساخت کارنیتین به ویتامین C نیاز دارد. کارنیتین در عضلات باعث تبدیل چربی به انرژی می‌شود. »

ایده جدید : فلفل دلمه‌ای زرد را به‌عنوان طعم‌دهنده در انواع ساندویچ‌ها استفاده کنید.

نفخ نکنید
آناناس میوه‌ای است که جلوی ایجاد یک مشکل اعصاب خردکن را می‌گیرد. به گفته پروفسور «جانی بودن» متخصص تغذیه، آناناس حاوی بروملین است؛ آنزیمی که غذا را خرد کرده و کمک می‌کند تا غذا سریع‌تر در سیستم گوارشی حرکت کند و احتمال نفخ و تجمع باد و یبوست در شکم را کمتر می‌کند.

ایده جدید: با آناناس، پیاز قرمز و نعناع، سالاد درست کنید.

واضح‌تر ببینید
یک دلیل دیگر برای لذت بردن از ذرت(بلال)؛ این ماده غذایی خوشمزه مملو از ۲ آنتی اکسیدان است به نام‌های زیاگزانتین و لوتئین که از آنها با عنوان عینک‌ های طبیعی یاد می‌کنند. زیاگزانتین و لوتئین در کنار هم جلوی تاثیرات مخرب نورهای مضر را که به چشم آسیب می‌رسانند می‌گیرند.

ایده جدید : روی بلال مخلوطی از کره و سبزی‌های خردشده معطر و نمک بریزید.

5 -
سبــــز : میوه‌هایی برای روح شما
نگین می‌شوید
سبزی محبوب ملوان زبل فواید متعددی از جمله برای پوست دارد. ویتامین A موجود در اسفناج از پوست در برابر آسیب‌های اشعه ماورای بنفش محافظت کرده و تکثیر جایگزین شدن سلول‌های جدید به‌جای سلول‌های قدیمی و مرده را به شکلی مطلوب امکان پذیر می‌سازد. بدین‌ترتیب پوست همواره شاداب و درخشان باقی می‌ماند.

ایده جدید: اسفناج را خرد کرده و بخارپز کنید. آن را با سیر خرد شده، آبلیمو و روغن زیتون میل کنید.

لاغر شوید
گلابی می‌تواند باعث غلبه بر احساس گرسنگی شود. دانشمندان برزیلی در مطالعه‌ای به ۲ گروه زنانی که اضافه وزن داشتند رژیم غذایی مشابهی داده و فقط به یک گروه روزی ۳ عدد گلابی سبز دادند و به گروه دیگر همان مقدار کالری شیرینی دادند. نتیجه اینکه آنهایی که میوه خورده بودند بیشتر لاغر شدند. گلابی حاوی مقدار زیادی آب و فیبر است و به‌مدت طولانی تری فرد را سیر نگه می‌دارد. به علاوه قند خون را در وضعیت متعادل حفظ کرده و از پرخوری پیشگیری می‌کند.

ایده جدید : گلابی را ریز کرده و با آن یک تارت خوشمزه درست کنید و روی آن عسل بریزید.

سر حال شوید
احساس فرسودگی می‌کنید؟ به‌جای اینکه زانوی غم بغل بگیرید یک آووکادو بخورید. آووکادو غنی از چربی تک‌رشته‌ای غیراشباع بوده که باعث سرحال شدن و رفع خستگی می‌شود. دکتر سوطان کلاینر، متخصص تغذیه می‌گوید: « ساختار اساسی سلول‌های مغزی از چربی است. اگر به اندازه کافی غذا نخورید کج خلق، بداخلاق و افسرده خواهید شد. فقط حواستان باشد چربی سالم استفاده کنید. »

ایده جدید : آووکادو را خرد کرده و در آبلیمو و روغن زیتون بخوابایند و سپس سرخ کنید و کمی نمک بزنید.




گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
 
www.seemorgh.com/lifestyle
 
منبع : salamatnews.com
 




مطالب پیشنهادی :
6 راه برای لاغری بعد از باداری

توصیه های بهداشتی برای جلوگیری از افزایش وزن

بهترین راه برای لاغر شدن چیست؟

بهترین راه کاهش وزن برای کودکتان چیست؟

برای لاغر شدن لقمه هایتان را کوچک کنید!!