قوانین جدید برای کاهش وزن
در این مطلب شما با رژیم غذایی لیزا لیلین برای مصرف غذا در بیرون و داخل منزل آشنا میشوید. اینها آخرین دستوالعمل های رژیمی برای خانمهای خوش اشتها هستند ، قوانینی ساده اما تاثیرگذار !!

یک برنامه عالی برای کاهش وزن

همیشه وقتی که خودتان آشپزی می کنید، خیالتان راحت است که غذایی که می پزید سالم است علاوه بر این همه ما تا حدودی می دانیم که غذاهای رستوران برای کسانی که می خواهند رژیم بگیرند مناسب نیستند.

 

برنامه غذایی داشته باشید

قبل از خارج شدن از منزل، تصمیم بگیرید که چه غذایی راسفارش دهید. در این صورت شما میزان کالری و چربی موجود در آن غذا را حساب کرده و بر این اساس تصمیم می گیرید که چه نوع غذایی انتخاب کنید.

 

گول تبلیغات فریبنده منوی غذا را نخورید

وقتی که شکم شما حسابی غارو غور میکند فکر کردن در مورد منوی غذاها کمی سخت می شود. با کمی پایین و بالا کردن منو می فهمید که چه چیزی را نباید سفارش دهید. مثلا کلماتی از قبیل " غذای خانگی" ، " فوق العاده خوشمزه "، "لذیذ"، و یا مثل "دستپخت مادر" شما را گول نزند چون در واقع مترادف این کلمات فریبنده کلمه "چاقی" است.
 

همیشه یک پیش غذا یا سالاد سفارش دهید

غذا باید شامل چند بخش باشد. سفارش سالاد باعث می شود که غذای اصلی را آهسته تر بخورید و کالری کمتری بگیرید. اگرچه همه سالادها از یک نوع نیستند،اما گزینه هایی که پروتئین بدون چربی دارند مناسب ترند .
 

برای بیرون غذا خوردن، لباس شیک بپوشید

غذا خوردن را مثل یک اتفاق در نظر بگیرید ، اینگونه با وسواس بیشتری غذا سفارش می دهید. کسانی که با فکر و دقت انتخاب می کنند میزان کمتری کالری مصرف می کنند .
 

غذاهای کم حجم سفارش دهید

برای اینکه پیتزا کمتر ضرر داشته باشد لازم است که محتویات آن کمتر شود . سعی کنید پیتزاسبک باشد مثلاخمیر نه چندان قطور و با پنیرکم سفارش دهید. در هرقاچ پیتزا حدود 80 کالری ذخیره شده است. اگر نمیدانید که چه چیزی را سفارش دهید، حتما بپرسید تا مورد مناسب را پیدا کنید .
 

از غذاهای گیاهی مضر اجتناب کنید

امروزه همه میدانند که مصرف سبزیجات بهتر از مصرف غذاهای گوشتی مثل سوسیس و پپرونی می باشد.اما بعضی سبزیجات هم زیاد مناسب برای خوردن نیستند. مثلا بادمجان جزو گیاهانی است که معمولا به صورت سرخ شده مصرف می شود. در هر بادمجان حدود 370 کالری وجود دارد. حتی اگر روغن بادنجان سرخ شده بافشار گرفته شود باز هم مقداری روغن جذب شده در آن باقی می ماند. سعی کنید آنرا در کنار سبزیجاتی چون فلفل و قارچ بپزید. یک برش نازک پیتزای سبزیجات چیزی در حدود 180 کالری انرژی دارد.
 

سس زیاد روی غذا نریزد

چاشنی ها و سس ها رادر یک گوشه مناسب قرار دهید. اگر در خانه غذا می خورید، سس را در یک فنجان کوچک روی میز غذاخوری قرار دهید این طوری شما می توانید با چنگال سس را روی سالاد بریزید و از شر یک دوجین کالری خلاص شوید. می توانید از سرکه و یا سالسا بعنوان چاشنی سالاد خود استفاده کنید.
 

هرجا که هستید به شیوه خود غذا بخورید

اگر همیشه دوست دارید که در رستوران غذا بخورید، نکته زیر را در نظر داشته باشد : اگر بعضی رستورانها از ظروف خاص و زیبایی استفاده می کنند به این معنی نیست که لزوما غذای خود را هم با روش خاصی می پزند. در این رستوران ها ظروف سالمتر و بهداشتی تر از غذاها هستند. مثلا اگر شما به جای غذای سرخ کردنی غذای بخار پز سفارش دهید، بازهم سفارش شما را در همان ظروف آماده می کنند . پس شما می توانید از غذای کم کالری و بدون چربی خود در همان ظروف لذت ببرید.
 

از چوب غذای چینی برای غذا خوردن استفاده کنید

آهسته غذا خوردن به کاهش وزن کمک میکند چون باعث می شود پرخوری نکنید. اگر می خواهید سرعت غذا خوردن را کم کنید سعی کنید از این چوبها به جای قاشق و چنگال استفاده کنید. هرچه هم مبتدی تر باشید، بهتر! چون غذا خوردن با این چوب ها شما را مجبور میکند که سرعت لقمه برداشتن خود را کاهش دهید.
 

غذا را با سوپ شروع کنید

سوپ یک غذای کم کالری و کم چرب است. یک نیمرو و یا سوپ نودل مرغ حداکثر 100 کالری وکمتر از 5 گرم چربی دارد.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : ibanoo.ir