غذا خوردن در بیرون خانه، پیش از اینکه رژیم لاغری جدیدتان را شروع کنید، برایتان ترسی نداشت، البته برایتان لذت بخش هم بوده است. به همین دلیل، نکات زیر را برایتان گردآوری کرده‌ایم تا در چنین موقعیت‌هایی دچار عذاب وجدان نشوید!
وقتی تصمیم دارید در رستوران غذا بخورید افرادی که رژیم دارند دویست دارند آنها هم از غذای بیرون بخورند ولی چه غذاهایی بخورند که رژیمشان شکسته نشود به هر رستورانی که بروید نکاتی را برای شما بیان می کنیم که اگر رعایت کنید رژیم غذایی شما  لطمه ای وارد نمی شود.

غذا خوردن در بیرون خانه، پیش از اینکه رژیم لاغری جدیدتان را شروع کنید، برایتان ترسی نداشت، البته برایتان لذت بخش هم بوده است.

چه به یک اغذیه‌ای می‌رفتید و چه یک رستوران لوکس، آنقدر غذا می‌خوردید تا کاملا سیر شوید، شاید حتی پس از آن هم یک کیک شکلاتی بزرگ بعنوان دسر نوش جان می‌کردید.
اما متاسفانه در برنامه غذایی جدیدتان اجازه‌ی چنین ولخرجی‌هایی را ندارید! این در حالیست که به هر حال روزهایی خواهند رسید که می‌خواهید برای تفریح به بیرون از خانه بروید. ما فرض می‌کنیم که قرار است بیرون هم غذا بخورید و البته در حال تلاش برای پایبندی به رژیمتان نیز هستید.

به همین دلیل، نکات زیر را برایتان گردآوری کرده‌ایم تا در چنین موقعیت‌هایی دچار عذاب وجدان نشوید!

1 - انتخاب غذا از منوی پیش‌غذا
پیش غذاها همیشه نسبت به غذاهای اصلی، در اندازه‌های کوچک‌تری سرو می‌شوند. نیاز دارید بیشتر از این بخورید؟ پس در کنار پیش غذا یک سالاد هم سفارش دهید. با این کار، اگر با شخص دیگری باشید می‌توانید تا زمانی که وی در حال غذا خوردن است شما هم به خوردن ادامه دهید، پس یک گوشه نشستنتان، آنها را معذب نخواهد کرد.

2 - پرس‌های غذایی محدود بخورید
بعضی رستوران‌ها پرس‌های بدون محدودیت میگو و ماهی دارند. به این معنی که هر چقدر دوست داشتید می‌توانید بخورید. اما فراموش نکنید که حتی اگر غذاهای پیش روی شما کاملا هم سلامت باشند، این ذهنیت که «خوردنی بدون ضرر را هر چه بخواهید می‌توانید بخورید» ذهنیت مخربی است.

احتمالا والدین شما هم در کودکی به شما آموخته‌اند که بشقابتان را تا آخر بخورید، اما صبر کنید! اگر شما در حال رعایت یک رژیم لاغری هستید این کار خوبی نیست.

3 -  گوشت و مرغ بدون چربی
وقتی می‌روید تا مرغ سوخاری بخرید و غذاهای خوش رنگ و لعاب تحریکتان می‌کند، حتی‌الامکان سعی کنید از گوشت و مرغ‌های چرب و چیلی دوری کنید. شما هنوز هم می‌توانید گوشت و مرغ بخورید، اما از انواع بریان، کبابی، آب پز و بخار پز. اگر می‌خواهید کمی استیک بخورید، به سراغ برش‌های کم چرب همچون قسمت‌های پهلو یا کمر بروید.

4 -  ظرف بیرون بردنی
پیش از اینکه شروع به خوردن کنید، یک جعبه برای بردن غذایتان بگیرید. شما می‌توانید پس از اینکه غذایتان را تحویل گرفتید بخشی از آنرا در جعبه بگذارید تا بعدا در وعده‌ای دیگر میل کنید. زمانی که غذایتان پیش روی چشمانتان نباشد، خیلی کمتر وسوسه خواهید شد تا همه‌ی آنرا بخورید.

5 - از بوفه‌ها دوری کنید
بوفه‌ها بدند، خیلی بد! یکی از مهم‌ترین چیزها درباره‌ی بیرون غذا خوردن این است که حجم غذا خوردنتان را کنترل کنید. شما باید از بوفه‌ها دوری کنید، چرا که مطالعات نشان داده‌اند هر چه دسترسی به غذا برای ما آسان‌تر باشد، بیشتر خواهیم خورد. این موضوع دیگر برای ما کاملا روشن است. اگر ما را در یک بوفه‌ پر از غذاهای لذیذ رها کنند، کل بوفه را یکجا خواهیم خورد!

6 - منو را تغییر دهید
حتی اگر چیزی در منو وجود نداشت بدین معنی نیست که نمی‌توانید بخواهید آنرا برایتان درست کنند. مثلا می‌توانید از رستورانی که به آنجا رفته‌اید بخواهید تا غذای شما را با روغن کمتر، بدون سس، یا حتی بصورت کبابی برایتان آماده کنند. به احتمال زیاد درخواست شما را رد نخواهند کرد.

7 - از عبارات هوس انگیز دوری کنید
خیال خودتان را راحت کنید و هر غذایی در منو که شامل کلماتی همچون کره‌ای، پرچرب، خیلی سرخ شده و چنین چیزهایی بود را سفارش ندهید! البته اگر خودتان را برای چند کیلومتر اضافه‌تر دویدن آماده کرده‌اید راحت باشد!



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : hidoctor.ir



مطالب پیشنهادی :
یک رژیم 3 روزه با 4.5 کیلوگرم کاهش وزن!
همه چیز در مورد رژیم لاغری چای سبز
با رژیم لاغری هالیوودی ها لاغر شوید
طرز تهیه سالاد رژیمی برای کسانی که رژیم لاغری دارند
غذاهایی سیر کننده برای کسانی که رژیم لاغری دارند