پژوهش های اخیر نشان می دهد که مصرف گروهی از میوه ها می تواند سوخت و ساز بدن و در نتیجه سرعت سوزاندن چربی های تان را بالا ببرد.
هنگامی که شما شروع به کاهش وزن می کنید تمام چیزهایی که می خورید در کاهش وزن تان اثر دارند. در این مقاله میوه هایی را معرفی می کنیم که در کاهش وزن و از بین بردن چربی های تان موثر هستند.
پژوهش های اخیر نشان می دهد که مصرف گروهی از میوه ها می تواند سوخت و ساز بدن و در نتیجه سرعت سوزاندن چربی های تان را بالا ببرد.

1 -  آووکادو 
آووکادو یکی از میوه هایی است که خودش دارای محتوای چربی بسیار بالایی است ولی به دلیل دارا بودن مقادیر بسیار زیادی از اسیدهای چرب امگا9 سوخت و ساز بدن تان را بالا می برد. آووکادو باعث افزایش هورمون های خاصی که به از دست دادن وزن کمک می کنند، می شود. همچنین به سرعت احساس سیری به شما می دهد.
 
2 -  سیب
سیب یکی از مهم ترین میوه ها برای چربی سوزی است. سیب سرشار از فیبر بوده و کالری بسیار کمی دارد به همین دلیل یک پیشنهاد عالی برای یک میان وعده سیر کننده است. همچنین سرشار از ویتامین B ، C  و آنتی اکسیدان و مواد معدنی بوده که باعث ایجاد انرژی بسیار زیادی در بدن تان می شود.
 
3 – بلوبری 
تمام میوه هایی که از خانواده توت هستند برای بدن بسیار مفید می باشند ولی بلوبری ( قره قاط ) منبع بسیار عالی از آنتی اکسیدان بوده و یک میوه عالی برای چربی سوزی است.مواد مغذی موجود در این میوه سوخت و ساز بدن تان را بالا برده و کالری بیشتری از بدن تان دفع ی کند.
 
4 – گریپ فروت 
به گفته کارشناسان تناسب اندام کسانی که هر روز یک عدد گریپ فروت میل کنند هیچ موقع تناسب اندام خود را از دست نمی دهند. این میوه یک چربی سوز فوق العاده است و از آنجا که بدن تان انرژی بیشتری برای هضم این میوه لازم دارد کمک می کند تا کالری بیشتری بسوزانید.
 
5 – نارگیل
نارگیل به عنوان یک میوه شیرین بهترین جایگزین برای شیرینی و شکلات هاست. یک تکه کوچک از نارگیل شما را بسیار سیر نگه می دارد و همچنین سوخت و ساز بدن تان را افزایش می دهد.
 
6 – انار
انار هم ای میوه هایی است که سرشار از آنتی اکسیدان بوده و به سوزاندن چربی ها کمک می کند. همچنین انار از میوه هایی است که اشتهای شما را کاهش می دهد. به همین دلیل یک لیوان آب انار قبل از ناهارتان میل کنید یا به سالادتان این میوه را اضافه کنید.
 
7 – لیمو
لیمو هم بهترین میوه برای چربی سوزی است. همچنین این میوه کالری های اصافی در بدن تان را می سوزاند.
 
8 – توت فرنگی
این میوه هم به دلیل طعم شیرینی که دارد می توان جایگزین مناسیب برای شیرینی و شکلات ها باشد. این میوه را اگر به رژیم غذایی روزانه تان اضافه کنید شاهد تاثیر شگفت انگیز آن در کاهش وزن تان خواهید بود. از دیگر خواص این میوه بهبود گردش خون، افزایش ایمین، بهبود هضم غذا، زیبایی پوست و مو می باشد.
 
9 – هندوانه
هندوانه از بهترین میوه ها برای فصل تابستان است. یک لیوان آب هندوانه قبل از غذا در کم کردن اشتهای تان بسیار موثر است.
 
10 – طالبی
طالبی از دیگر میوه های سیر کننده است. این میوه غنی از ویتامین A و C است. در طالبی هم آنتی اکسیدان هایی وجود دارد که در سوزاندن چربی ها و کم کردن اشتها موثر است.



11 – کیوی
این میوه حاوی ویتامین C و E و اسیدهای چرب امگا 3 است. اسیدهای چرب امگا 3 در کم کردن اشتها موثر هستند.
 

بیشتر بدانید : چربی سوزی شکم و پهلو با چند راه ساده!




تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ