ساندرا بولاک این رژیم را به هوادارانش پیشنهادی می کند.
شاید باورتان نشود ساندرا بولاک، بازیگر سینمای تجاری كه در ماه‌های گذشته به خاطر بازی‌ در فیلم «جاذبه» توجه رسانه‌های جهان را به خود جلب كرد در آستانه 50  سالگی همچنان شادابی و جوانی‌ا‌ش را حفظ كرده است. او معتقد است بخشی از شادابی و جوانی‌اش را مدیون ژنی است كه از مادرش به ارث برده اما بخش اعظم این موفقیت را وابسته به شیوه و سبكی است كه برای خود انتخاب كرده می‌داند. 

بولاك هرگز ورزش را فراموش نمی‌كند و یك برنامه غذایی سالم و طبیعی دارد.  درست زمانی که خیلی‌ها برای پیشگیری از پیری صورت‌شان به سمت انواع و اقسام روش‌های پیشگیری از چین‌ و چروك و خدمات زیبایی روی آورده‌اند، او جزو معدود کسانی است که برای جوان‌تر ماندن با موج عظیم تزریق‌ها و لیفتینگ‌ها همراه نشد و راز حفظ شادابی و جوانی خود را در رعایت برنامه‌های غذایی مناسب و مدیریت استرس و تنش‌های ناشی از زندگی روزمره‌اش می‌داند.

 ورزش می‌کنم تا خوش‌تیپ باشم
در میان جمع کثیری که ورزش می‌کنند تا خوش‌اندام باشند شاید تنها دلیل من برای روی آوردن به انواع و اقسام ورزش‌ها اول از  همه سلامتی‌ام باشد. تاثیری که ورزش در به جریان افتادن خون در رگ‌ها و قوی‌تر شدن ماهیچه‌ها و نفس کشیدن قلب و ریه‌ها و دیگر اجزای پرکار بدن دارد غیر قابل انکار است بنابراین تمرین کردن در طول روز و ورزش همچون غذا خوردن و خوابیدن نیازی ضروری است. اما نکته مهم اینجاست که انجام ورزش و تمرین‌های تکراری و تکرار آنها در برهه زمانی هیچ کمکی به روند تناسب اندام نخواهد کرد. چراکه بدن ما حافظه ماهیچه‌ای خارق‌العاده‌ای دارد به‌طوری که انجام تمرین‌های ثابت و تکراری بعد از مدتی تاثیر اولیه خود را از دست می‌دهد بنابراین بهتر است بعد از مدتی تمرین‌ها با برنامه‌ریزی تغییر کنند. 

راز جوان ماندن و تناسب اندام ساندرا بولاک در 48 سالگی
من در هر دوره‌ای ورزش خاصی را امتحان کرده‌ام. پیلاتس و کیک بوکسینگ و تمرین‌های ویژه کاهش وزن چند سال متوالی ورزش‌های روزانه و همیشگی من بودند و زمانی که در استونی ساکن بودم در سفر و تعطیلات پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری را همیشه در برنامه‌ام داشتم. یک نکته مهم دیگر که از نظر من می‌تواند به ورزش و بالابردن انگیزه خانم‌ها در تمرین کردن کمک ویژه‌ای کند پوشیدن لباس‌های اسپرت زیبا و موردعلاقه‌‌شان هنگام ورزش کردن است. مطمئنا اگر هنگام ورزش کردن احساس خوبی نسبت به ظاهر خود داشته باشید انگیزه شما برای ورزش و انجام تمرینات دوچندان خواهد شد. بنابراین بهترین‌ها را برای ورزش کردن‌تان کنار هم بچینید تا نتیجه دلخواه‌تان را بگیرید.

 در روز 6 وعده غذا می‌خورم
هیچ‌وقت نمی‌توانم در رژیم‌غذایی‌ام چیزی نخوردن و گرسنگی را تحمل کنم اما اگر شدیدا گرسنه باشم، همیشه حجم غذای کمی می‌خورم بنابراین وعده‌های غذایی‌ام را به شش وعده در روز تقسیم کرده‌ام.

 خوردن وعده‌های کوچک غذایی در طول روز به شما کمک می‌کند تا علاوه بر جذب چربی کمتر و سوزاندن آنها، متابولیسم بدن خود را تحت کنترل داشته باشید. مصرف قند و کربوهیدرات‌ها سال هاست که در برنامه غذایی من محدود شده است به‌ویژه اگر قرار باشد در برنامه یا مراسم بزرگ و مهمی شرکت کنم آن موقع است که از دو یا سه هفته قبل پرهیز از سدیم، چربی‌ها و قند فشرده‌تر و محدودتر می‌شود. من هم مثل هر انسان دیگری با دیدن خیلی از خوراکی‌ها آب از دهانم راه می‌افتد اما در برنامه‌ای که برای خودم چیده‌ام تنها یک روز در هفته را می‌توانم ناپرهیزی کنم و شکلات، بستنی و خوردنی‌های موردعلاقه‌ام را بخورم اما شش روز دیگر هفته، رژیم غذایی‌ام پر از برنج قهوه‌ای، عدس، سبزیجات بخارپز و مرغ بدون چربی است. 

از نظر من هفته‌ای یک روز استراحت دادن به خود در رژیم غذایی و قوانین آن، هم به بهتر پیش رفتن رژیم کمک خواهد کرد و هم شما را از همه بایدها و نباید‌ها خسته نمی‌کند. برای من که عاشق شیرینی و شکلات هستم یک روز در هفته خوردن شیرینی‌جات بسیار لذت‌بخش است.

 این رژیم را به هوادارانم پیشنهاد می کنم
ورزش صبحگاهی باعث می‌شود چربی بیشتری سوزانده شود زیرا میزان سوخت و ساز در بدن افزایش می‌یابد. اگر می‌خواهید هنگام صبح ورزش هوازی انجام دهید قبل از ورزش دو تا سه فنجان قهوه بنوشید، این کار باعث می‌شود چربی‌های ذخیره شده در بدن بهتر بسوزند و با انرژی و قدرت بیشتری ورزش کنید. باید تغذیه و ورزش در تعادل باشد، بعد از انجام ورزش یک صبحانه عادی بخورید. دقت داشته باشید اگر می‌خواهید چربی بسوزانید، مدتی بعد از ورزش چیزی نخورید و سپس یک صبحانه مناسب میل کنید. خوردن بهترین میوه‌های فصل و درست کردن کوکتل سبزیجات و آبمیوه از انواع آنها تاثیر شگرفی روی انرژی و اخلاق شما دارد. 

زمان‌هایی که من میوه می‌خورم احساس بهتری نسبت به خود و اطرافیانم دارم. یک وعده از شش وعده کوچک غذایی من در طول روز حتما به سالاد میو‌ه‌ها اختصاص می‌یابد. سالاد میوه برای خوراندن میوه به آنهایی که به هر نحوی از خوردن میوه‌ طفره می‌روند گزینه بسیار مناسب و موثری است. این غذا یک میان‌وعده مناسب و مغذی برای تمامی گروه‌های سنی است اما شما می‌توانید به جای شکر از عسل استفاده کنید زیرا علاوه بر خاصیت شیرین‌کنندگی خواص تغذیه‌ای دیگری نیز دارد به علاوه در صورتی که مشکل اضافه وزن ندارید یا برای فرزندتان که در سنین رشد است، این سالاد را تهیه می‌کنید، بهتر است به آن بستنی یا کمی ژله اضافه کنید تا ارزش غذایی این میان‌وعده بیشتر شده و طعم دلپذیرتری پیدا کند.

برای عزیزانم وقت می‌گذارم
ساندرا بولاک که بعد از جدا شدن از همسرش سرپرستی لویی را به عنوان فرزند خود پذیرفت، دیدگاه تازه‌اش به زندگی را مدیون لوئی، پسرش می‌داند. او می‌گوید: «من بدون بچه هم خوب بودم ولی وقتی بچه‌دار شدم دنیایم متفاوت شد و انرژی و رنگ و بوی تازه ای به زندگی ام اضافه شد . حالا هر تصمیمی می گیرم حتما پسرم را هم لحاظ می کنم. من قبل از این سه سال، انگار بیرون نرفته بودم و خیلی چیزها را ندیده بودم و کاری نکرده بودم. من حالا بهترین زندگی را دارم چون از هر لحظه بودن با این موجود دوست‌داشتنی لذت می‌برم. اکنون یاد می‌گیرم چطور با پسرم خوش بگذرانم... من هر چیزی را که می‌خواهم دارم و هیچ‌چیز نمی‌توانست برایم از این شیرین‌تر، بهتر و رضایت‌بخش‌تر باشد.

پیشگیری اولویت اول من است
برنامه و رژیم غذایی ساندرا بولاک به گونه‌ای است که شما به شیوه‌ای کاملا طبیعی جوان به نظر خواهید رسید. در مجلات سلامت مختلف دنیا ساندرا را به خاطر تناسب اندام و پوست شاداب الگویی برای خانم‌ها قرار داده‌اند. در میان تعداد زیادی از بازیگران که از افشای راز از بین رفتن چین و چروک‌های‌شان به خاطر تزریق بوتاکس یا چربی سرباز می‌زنند، ساندرا بولاک به جرات می‌گوید تا امروز هیچ تزریقی چه بوتاکس چه ژل تجربه نکردم و سال‌هاست هر شب حتما کرم طبیعی آلو‌ورا را قبل از خواب به صورتم می‌زنم و از شیر برای شاداب شدن پوست صورتم استفاده می‌کنم و شادابی و صاف بودن پوستم را مدیون مراقبت‌هایی که از سال‌ها پیش انجام می‌دهم می‌دانم. 

پوست شما در طول روز سخت کار می‌کند بنابراین شب حیاتی‌ترین زمان برای رسیدگی به آن است. استفاده از مرطوب‌کننده‌های طبیعی و ماسک‌های گیاهی برای تغذیه پوست کمترین و ساده‌ترین کاری است که همه ما برای شادابی صورت‌مان انجام می‌دهیم تا از آسیب جدی آن جلوگیری کنیم. هیچ شکی نیست که استرس خطرناک‌ترین دشمن بدن، پوست و سلامت ماست و تا جایی که من می‌دانم استرس باعث آزاد شدن هورمون کورتیزول می‌شود که به‌راحتی می‌تواند به سلول‌های سالم و زنده بدن شما آسیب برساند.

برای من هم که استرس‌های متداول زندگی هرازگاهی سراغم می‌آید تنها راه‌حل گذراندن وقتم با پسرم است یا ورزش که هر دوی این روش‌ها مرا از تمام دغدغه‌های دنیا رها می‌کند. یکی از دیگر روش‌های جوان ماندن سلامت موهای شماست. سلامت و زیبایی موهای شما باعث می‌شود چهره‌تان چندین سال شاداب‌تر و جوان‌تر به نظر برسد. درست کردن ماسک از روغن زیتون یا روغن نارگیل و استفاده از ویتامین‌های  A ، E  از روش‌های همیشگی من برای مراقبت از موهایم است.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : زندگی ایده آل



مطالب پیشنهادی :
با رژیم لاغری هالیوودی ها لاغر شوید
یک رژیم لاغری خوش مزه
یک رژیم کامل و موثر برای کاهش وزن
رژیم لاغری دکتر اتکینز
همه چیز در مورد رژیم لاغری چای سبز