من تصمیم گرفتم تا در این مطلب به بررسی کارهای عجیبی که مردم برای سرکوب کردن هوسشان به غذاها، مخصوصا شیرینی انجام می‌دهند بپردازم.
بنظر می‌رسد توضیحاتی که درباره‌ هوس کردن، و راه‌های مبارزه با آن داده شده است، برای بعضی‌ها کافی نیست. زمانی که شما رژیم دارید، این کاملا طبیعی است که هوس خوراکی خاصی را بکنید، در حدی که دیگر شکستن رژیمتان برایتان مهم نخواهد بود!

من تصمیم گرفتم تا در این مطلب به بررسی کارهای عجیبی که مردم برای سرکوب کردن هوسشان به غذاها، مخصوصا شیرینی انجام می‌دهند بپردازم.

قوه‌ی چشایی‌تان را گول بزنید
من این ترفند را در یک انجمن گفتگوی اینترنتی پیدا کردم. شخصی که این ترفند را نوشته بود، اذعان داشت که اشتیاق بی پایانی به شیرینی جات دارد و می‌ترسد که همین اشتیاقش، باعث شود تا رژیمش خراب شود.
کاری که وی انجام می‌داد، این بود که یک پنبه‌ی توپی با بوی وانیل را در کیسه‌ی خوراکی‌ها در داخل کیفش نگهداری می‌کرد. در واقع آن پنبه را به اسانس وانیل آغشته کرده بود. سپس هر زمانی که هوس شیرینی می‌کرد، کیسه را از درون کیفش در آورده و رایحه‌ی وانیل را می‌بویید.

حتی برای اینکه کلکش بهتر هم جواب دهد، هنگامی که رایحه‌ی وانیل را می‌بویید، به عکس یک کیک شکلاتی نیز نگاه می کرد! این کار کمی شیطانی است، نه؟

هر وقت چیزی هوس کردید مسواک بزنید
ظاهرا این کار برای خیلی‌ها جواب می‌دهد. مسواک زدن و استفاده از نخ دندان، ذهن شما را از غذا دور می‌کند! بعلاوه اینکار برای دندان‌ها و لثه‌هایتان هم خیلی مفید است، پس حتما تستش کنید. چه کسی می‌داند، شاید در مورد شما جواب داد!

بخوابید
خب، این یکی کمی بیشتر واقع گرایانه است. این یک حقیقت شناخته شده است که اشخاصی که خسته هستند، تمایل بیشتری به مصرف کربوهیدرات پیدا می‌کنند. کربوهیدرات هم منبع اصلی تامین انرژی بدن است. بنابراین هر وقت خسته باشید، اولین چیزی که هوس می‌کنید خوراکی‌های کربوهیدراتی است.

راه حل این است، یک چرت خوب، خیلی می‌تواند به شما کمک کند. اما اگر در محل کارتان باشید و نتوانید چرت بزنید چه کار خواهید کرد؟
دوستان من، راه‌های بسیار متنوع دیگری هم برای جایگزینی این سه کار عجیب وجود دارد. خود شما همین حالا بعضی از آن راه‌ها را می‌دانید، پس چرا انجامشان نمی‌دهید؟



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : fitnessmagazin.ir



مطالب پیشنهادی :
یک رژیم لاغری خوش مزه
رژیم لاغری دکتر اتکینز
با رژیم لاغری هالیوودی ها لاغر شوید
غذاهایی سیر کننده برای کسانی که رژیم لاغری دارند
بهترین رژیم لاغری برای زنان !