رازهای کاهش وزن را برایتان بازگو کرده ایم که تمامی این راهکارها کمک زیادی به کم کردن وزنتان خواهند کرد.
ما در این مقاله برای تان توضیح داده ایم که چگونه می توانید اضافه وزن خود را از بین برده و به وزن ایده ال برسید .رازهای کاهش وزن را برایتان بازگو کرده ایم که تمامی این راهکارها کمک زیادی به کم کردن وزنتان خواهند کرد.

سخت ترین مرحله شروع کار و تصمیم گیری می باشد!
در ابتدا ما همیشه می گوییم و شعارمان این است که مهم نیست که از کی و کجا کار را شروع کنید و مهم آن است که تصمیم خود را گرفته باشید. مثلا خود من در ابتدای کار شاید حدود چهار ماه فقط به دنبال یک ورزشگاه مناسب می گشتم و در بسیاری از آنها ثبت نام می کردم ولی کار را ادامه نمی دادم و مدتی به یک ورزشگاه می رفتم و دوباره رفتنم را قطع می کردم. هر هفته مدیر ورزشگاه با من تماس می گرفت و دلیل حاضر نشدنم را جویا می شد و سعی بسیاری می کرد که مرا قانع کند که به کلاس بروم . این کار من باعث شده بود تا در سه مرحله ی جداگانه از زندگی ام اضافه وزن زیادی پیدا کنم . این باعث ایجاد افسردگی در من شد و من هم ادامه ی کار را متوقف کردم. اما پس از آنکه فرزند سومم متولد شد، متوجه شدم که هنگامی که او را بغل می کنم و چند پله بالا می روم دیگر حتی نمی توانم نفس بکشم و همین باعث شد تا متوجه شوم که اگر به این تنبلی ادامه دهم و وزن خود را کم نکنم ،هرگز نخواهم توانست آنقدر عمر کنم که حتی بزرگ شدن فرزندانم را هم ببینم و مرا در فکر فرو برد.
کار را با پیاده روی های بسیار ساده و سبک آغاز کردم . در ابتدای کار بیشتر از 500 قدم نمی توانستم بروم و خسته می شدم. اما هر روز یکی به تعداد قدم هایم اضافه می کردم. بعد کار را با پریدن ادامه دادم و مسافتی را در نظر می گرفتم و تمام آن مسیر را با دو پا و قدم به قدم می پریدم به جای اینکه با یک پا قدم بردارم.در نهایت دویدن را کم کم از مسافت های کم آغاز کردم .
با این کارها در نهایت توانستم 175 کیلو از اضافه وزن خود را کم کنم و اکنون در حدود هفت سال است که در این وزن باقی مانده ام. 

اینکه در رژیم غذایی به سر می برید را از دوستانتان مخفی نکنید !
هیچ گاه به دوستانتان وانمود نکنید که هیچ گونه رژیم غذایی ندارید ، چرا که ممکن است شما به مهمانی های مختلفی دعوت شوید و انواع تنقلات و شیرینی ها و کیک ها در آنجا وجود داشته باشد و یا اینکه بخواهید با دوستانتان به رستورانی بروید و مجبور شوید هر نوع غذایی را سفارش دهید. این کاملا اشتباه می باشد. یک بار با دوستانم بیرون رفته بودیم و من اصلا دلم نمی خواست که تا شب با هم باشیم و در نهایت ما برای شام هم با هم بودیم و من مدام استرس داشتم که الان دوستان چه غذاهایی را سفارش می دهند و در نهایت تصمیم گرفتم و به دوست خود گفتم من در رژیم غذایی هستم و او بلافاصله گفت آه من هم همین طور! به این ترتیب شد که هر دو با خیالی آسوده نشستیم و و غذاهای رژیمی سفارش دادیم و بسیار لذت بردیم. این را بدانید که هیچ کس مراقب سلامتی شما نیست به جزء خود شما !با این کار در حدود یک سال توانستم 25 کیلو از اضافه وزن خود را کاملا از بین ببرم. 

برای کاهش وزن احتیاج به غذا خوردن است !
یکی ار نکات بسیار مهم در کاهش وزن این است که به اندازه کافی غذا بخورید . زمانی که تصمیم گرفتم خود را لاغر کنم دانستم که باید هر سه وعده ی غذایی را میل کنم اما دقت داشته باشم که چه چیزی می خورم و کم بخورم. به این ترتیب تصمیم گرفتم که در 39 امین سالگرد تولدم برنامه جدیدی بریزم و برای این کار شلوارهایم را نشانه قرار بدهم و به دنبال یک رژیم غذایی مناسب بتوانم اندازه دور کمر و سایز شلوارهایم را کم کنم.
برای این کار با یک متخصص تغذیه مشاوره کردم و به او گفتم که من برای کاهش وزن این کارها را انجام داده ام : نان و موز اصلا نمی خورم و بعد از ساعت 7 شب هیچ چیز نمی خورم . او در حالیکه بسیار تعجب کرده بود گفت : پس پروتئین های لازم برای بدن را چگونه بدست می آوری و چربی بدن را چگونه در حالت تعادل قرار می دهی ؟ او به من آموخت که منظور از کاهش وزن غذا نخوردن نیست. او برای هر هفته من یک رژیم غذایی بسیار مناسب و میان وعده های مغذی قرارداد و با این کار توانستم 4 سایز کم کنم و در نهایت 25 کیلو از اضافه وزن خود را  از بین بردم و حدود 6 سال در این تعادل وزنی باقی ماندم. 

سختی ها انگیزه شما را بیشتر می کنند !
در سال 2006 و دقیقا یک ماه قبل از 10 امین سالگرد ازدواجم با کالبی او را از دست دادم. او در یک حادثه فوت کرد و گفتن این حقیقت به فرزندانم برایم بسیار سخت بود. در این مدت سختی های بسیاری را تحمل کردم و این باعث کم تحرکی در من و اضافه وزن گردید. در سال 2010، من با خطر سلامتی ام مواجه شدم و یک توده در پای من دیده شد که سرطان نبود اما نیاز به جراحی داشت. من می خواستم هم برای خودم و هم برای فرزندانم همیشه سالم باشم و سالم بمانم .به همین دلیل تصمیم گرفتم و به کلاس های زومبا رفتم و با این کلاس ها احساس شادی به من دست یافت و همزمان رژیم غذایی هم گرفتم و کم کم وزن خود را کم کردم.به این ترتیب احساس بهتری پیدا کردم و حالم بهتر شد و فرزندانم هم بسیار مرا تشویق کردند شادی و نشاط را به محیط خانه آوردم. کلاس های گروهی و ورزش را ادامه دادم و شادی و نشاط را به دنبال کاهش وزن برای خود و فرزندانم فراهم کردم. با این کار توانستم وزنم را کم کرده و به 112 کیلو برسانم و در نهایت در این وزن باقی بمانم. 

نگاه کردن به عکس های قدیمی اتان!
نگه داشتن عکس های قدیمی و عکس هایی از زمانی که شما اضافه وزن داشته اید و نگاه کردن به آنها، در کم کردن وزن به شما کمک زیادی خواهد کرد. با این کار می توانید پیشرفت خود را در کاهش وزن روز به روز مشاهده کرده و انگیزه بیشتری پیدا کنید. تصویر شما باعث می شود به روزهای بدی که با اضافه وزن زندگی می کرده اید را به یاد آورید و خواستار تحولاتی بزرگ در این راستا شوید. آنتوانت ماررو 33 ساله با این کار 45 کیلو از وزن خود را کم کرد و سه سال در این وزن ایده آل باقی مانده است.

 افکار مثبت در کاهش وزن کمک بسیاری می کند !
من همیشه می گویم که افکار شما و مشکلات و مسائلی که در زندگی برای شما به وجود می آید و فکر کردن به آنها باعث خواهد شد تا اضافه وزن پیدا کنید. در زندگی سعی کنید که همیشه افکار مثبت داشته باشید و مشکلات خود را با دیگران مطرح کنید و هرگز سختی ها را به تنهایی تحمل نکنید و با این کار خواهید دید که چگونه افکار مثبت و زندگی راحت می تواند در کاهش وزن به شما کمک زیادی کند. برندلی لاگین 29 ساله با این کار 60 کیلو از وزن خود را کم کرد و بیش از دو سال در این وزن ایده آل باقی ماند. 

یوگا یکی از مناسب ترین راهکارها برای کاهش وزن!
بله، یوگا می تواند کمک بسیاری در کاهش وزن کند. سه سال پیش زمانی که تصمیم گرفتم خود را لاغر کنم هیچ کدام از اطرافیان به من نگفتند که یوگا چقدر می تواند در این کار به من کمک کند و نتها یاد گرفته بودیم که بهترین روش استفاده از تردمیل در خانه می باشد و به کمردردهای ایجاد شده بعد از آن هرگز فکر نکردیم.اما بعد من تصمیم گرفتم در کلاس های یوگا شرکت کنم و این کلاس ها باعث شد در بهبودی سلامت و بالا رفتن اعتماد به نفس در من و همچنین به تمرکز فکری ام کمک زیادی شود. خوردن سبزیجات و میوه را بیشتر کردم و به وزن ایده آل رسیدم. تریکا استرمان 35 ساله از نیویورک توانست 60 کیلو از زون خود را کم کند.

تعادل میان کم کردن وزن و بودجه ای که در اختیار دارید!
مطمئنا هر تصمیمی که در زندگی گرفته می شود نیاز به خرج هزینه هایی می باشد و همیشه باید بهترین راهکار ها  و کم هزینه ترین ها را انتخاب کرد. اینکه چه ورزش هایی را در چه باشگاه هایی انتخاب می کنید و از چه مواد غذایی برای رژیم غذایی اتان استفاده می کنید در آرام ماندن ذهن شما و حداقل در فکر نکردن به هزینه ها کمک بسیاری می کند.پس چه بهتر که همیشه ولخرجی ها را کنار بگذارید و تنها فکر خود را متمرکز هدفی که دارید کنید .تعادل میان دخل و خرج را نگاه دارید و به هدف خود برسید.دراگر کوتسویل 33 ساله توانست با این کار و با خیالی آسوده 109 کیلو از وزن خود را کم کند.

هدفتان پیدا کردن احساسی بهتر در درونتان باشد!
زمانی که تصمیم به کاهش وزن می گیرید نباید فکر شما و هدف شما تنها لاغر کردن باشد، بلکه هدف اصلی شما باید ایجاد احساسی بهتر در درونتان باشد. در نوامبر 2012 من دچار اضافه وزن بسیاری شدم و به دنبال راهکارهایی برای از بین بردن این مشکل بودم. بحرانی بسیار بزرگ در زندگی برایم به وجود آمد که حتی ممکن بود برای سلامتی ام هم مشکل ساز باشد. بعد از آن متوجه شدم که سلامت روحی مهترین مساله در زندگی ام می باشد. در کلاس استخر ثبت نام کردم و شادی را در خود به وجود آوردم . وزن من جزئی از هویت درونی من شد و عادات غذا خوردن و تامل کردن در من تغییر یافت. در نهایت هدف من تنها لاغر کردن نبود ،بلکه رسیدن به آنچه برایم ایده آل و راضی کننده بود شد.الیزابت آگوست 34 ساله توانست 78 کیلو از وزن خود را کم کند. 



تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ



مطالب پیشنهادی :
6 ماده غذایی مهم در تناسب اندام

رژیمی که شما در 10 روز لاغر می کند

میوه ای دیگر در پاییز که شما را لاغر می کند
به روش چینی لاغر شوید
چه بنوشیم تا لاغر شویم؟