آیا با خوردن نان چاق می شویم؟
نتایج یک پژوهش استرالیایی به تمام حرف و حدیث‌های شایع در خصوص خاصیت چاق‌کنندگی نان پایان داد

آیا نان چاق کننده است؟

نتایج حاکی از این پژوهش به تمام کسانی که دغدغه‌ی اضافه‌ وزن دارند اطمینان خاطر می‌دهد که نه تنها نان باعث چاقی نمی‌شود بلکه مصرف آن برای جذب ویتامین‌های مورد نیاز بدن انسان لازم است.
 

بیشتر بدانید : طرز تهیه نان رژیمی برای کسانی که رژیم لاغری دارند

آیا با خوردن نان چاق می شویم؟
آیا با خوردن نان چاق می شویم؟

نان با کره برای صبحانه یا به عنوان ساندویچ برای ناهار ظهر، همان قوت غالبی است که روزانه به میزان زیادی مصرف می‌شود. مصرف این ماده‌ی غذایی که برکت سفره محسوب می‌شود برای خیلی از ما کار هر روز است. البته گفته می‌شود که حدود 43 درصد خانم‌ها از مصرف این برکت خودداری می‌کنند چون اعتقاد دارند که نان باعث چاقی می‌شود؛ اما نتایج پژوهشی که در استرالیا و روی بیش از 1000 زن بین 25 تا 65 سال انجام شد نشان می‌دهد که این یک باور رایج نادرست است و مصرف نان تأثیری در افزایش وزن ندارد.
 
به عقیده‌ی محققان نان حاوی مواد مغذی مورد نیاز برای احیای بدن است. نان‌ها و به ویژه نان‌های تهیه‌شده از آرد کامل، حاوی فیبرها، ویتامین B، منیزیم و آهن است.
 
یکی از اعضای این تیم تحقیقاتی خاطرنشان می‌دهد که مصرف نان برای بهبود گوارش، تامین انرژی روزانه و سیری افراد مفید است. علاوه بر این تاکنون هیچ بررسی علمی نشان نداده است که نان باعث چاقی می‌شود.
 
به عقیده‌ی این محققان هر آنچه با نان خورده می‌شود روی وزن تأثیر می‌گذارد منظورمان همان کره، مربا و مواد غذایی سرخ کردنی و چرب است.
 
به عقیده‌ی متخصصان افرادی که از محصولات غذایی تهیه‌شده از آرد کامل (سبوس‌دار) مانند نان سبوس‌دار استفاده می‌کنند کمتر در معرض اضافه‌وزن و چاقی در طول زمان دچار می‌شوند.


 

بیشتر بدانید : یک نان صبحانه سه سوته بدون نیاز به فر درست کنید!!

بیشتر بدانید : 7 نکته برای نگهداری بهتر نان

بیشتر بدانید : جلوگیری از چاقی با 7 روش ساده!!

بیشتر بدانید : این مدل صبحانه خوردن چاق تان می کند، مراقب باشید!!

بیشتر بدانید : 7 باور غلط درباره انواع نان که تا امروز فکر میکردیم درست است!



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : tebyan.net