در این گزارش روش های ساده ای برای کاهش وزن در عرض یک ماه ارائه شده است که در عین حال به سلامتی انسان صدمه ای نمی زند.
کاهش مصرف گوشت قرمز و شکر، مصرف میوه، خواب زیاد، خوردن غذاهای خانگی و ورزش کردن برای تفریح از عوامل موثر برای کاهش وزن در مدت یک ماه به شمار می رود.
بیشتر خانم ها علاقه دارند که به سرعت وزن خود را کم کنند، این کار در حالی که خیلی آسان نیست اما امکان پذیر است.
اگر می خواهید هیکل مناسبی داشته باشید باید ابتدا شیوه زندگی خود را تغییر دهید و به رژیم غذایی و ورزش روزانه توجه کنید.
در این گزارش روش های ساده ای برای کاهش وزن در عرض یک ماه ارائه شده است که در عین حال به سلامتی انسان صدمه ای نمی زند.

کاهش مصرف گوشت قرمز
گوشت قرمز ماده اصلی غذای روزانه ما است، اما زمانی که می خواهید وزن خود را کاهش دهید باید مراقب مصرف گوشت قرمز باشید. این بدان معنی نیست که مصرف گوشت را متوقف کنید بلکه به این معنی است که تعداد دفعات مصرف گوشت قرمز را کاهش دهید.
در عوض ماهی جایگزین بسیار خوبی برای گوشت به شمار می رود و در عین حال برای سلامتی نیز مفید است.
یکی از دلایلی که باید کمتر گوشت قرمز مصرف کرد این است که گوشت حاوی چربی، هورمون های رشد و آنتی بیوتیک های زیادی است که اثر منفی بر بدن انسان دارد.

مصرف میوه
میوه از جمله مواد غذایی است که باید در فهرست غذاهای روزانه ما وجود داشته باشد. میوه ها مملو از مواد مغذی و ویتامین ها هستند که بدن برای عملکرد خوب به آن نیاز دارد.
اما متاسفانه بیشتر ما به جای مصرف میوه به مصرف تنقلات روی آورده ایم. همچنین برای برخی افراد مصرف میوه کسل کننده است. این در حالی است که باید میوه را به عنوان یک سرگرمی و با لذت مصرف کرد.
روش های جالب زیادی برای مصرف میوه وجود دارد، برای مثال می توان سالاد میوه درست کرد.همچنین می توان میوه را به صورت خشک مصرف کرد و از طعم آن لذت برد.

خواب زیاد
زمانی که مسئله کاهش وزن مطرح می شود، موضوع خواب مورد توجه قرار می گیرد.اصولا افرادی که خواب کمی دارند بیشتر غذا می خورند زیرا میلشان برای خوردن افزایش می یابد.
معمولا زمانی که انسان کم خوابی دارد مقاومتش در برابر نخوردن غذاهایی که دوست دارد کاهش پیدا می کند و در نتیجه افزایش وزن پیدا می کند.
بنابراین بهترین روش برای کمتر غذا خوردن این است که شب ها زودتر بخوابید.

مصرف غذاهای خانگی
زمانی که انسان خودش غذا درست می کند، سعی می کند بهترین مواد را به کار برد. اما دختران جوان که درست کردن غذا برایشان مشکل است بیشتر به غذاهای آماده و فست فود روی می آورند که اینها خود چاق کننده هستند.
اما زمانی که موضوع کاهش وزن مطرح می شود باید این قاعده را رعایت کرد که در خانه غذا درست کنید تا از مصرف تنقلات، غذاهای آماده و فست فودها پیشگیری شود.

محدود کردن مصرف قند
علاوه بر این که به حداقل رساندن مصرف روزانه قند و شکر برای سلامت بسیار مفید است این موضوع موجب کاهش وزن نیز می شود زیرا قند و شکر یکی از دلایل افزایش وزن در افراد است.
اگر بدون قند نمی توانید زندگی کنید مهم است که مصرف آن را محدود کنید بطوریکه تنها یک بار در روز به چای یا قهوه خود قند اضافه کنید و یا آنها را با یک قطعه شکلات مصرف کرده و از مصرف شیرینی های دیگر پیشگیری کنید.
این موضوع را باید مد نظر قرار داد که تنها یک بار در روز قند یا شکلات و یا دسر مصرف کرد.

مصرف آگاهانه
برخورداری از غذاهای مختلف در برنامه غذایی ضروری است. برنامه غذایی خود را طوری تنظیم کنید که یک غذا را بیش از یک بار در روز مصرف نکنید.
از سوی دیگر به مواد مغذی موجود در غذای خود توجه کنید، به عنوان مثال اگر صبحانه شما مملو از کربوهیدارت است باید پروتیین مورد نیاز بدنتان را در نهار تامین کنید.
همچنین به تنقلات خود نیز توجه کنید و انواع میوه را به عنوان تنقلات مصرف کنید. برای کاهش وزن باید به بدنتان توجه کنید و بدانید که بدن شما به چه چیزهای نیاز دارد.
بدن خود را با مصرف کالری چاق نکنید؛ همچنین توصیه می شود که غذای خود را به آرامی و به دفعات زیاد بجوید با این روش راحت تر می توانید بفهمید که سیر شده اید و دیگر گرسنه نیستید.

برای تفریح ورزش کنید
همه تصور می کنند که ورزش کردن به وقت و انرژی زیادی نیاز دارد و کمتر کسی به جنبه تفریحی ورزش فکر می کند.
اگر برای تفریح ورزش کنید در آن صورت متوجه تفاوت آن خواهید شد. برای این کار باید ورزش مورد علاقه خود را انتخاب کنید و آن را مرتب انجام دهید.
مهم نیست که ورزش مورد علاقه شما راه رفتن، دویدن یا دوچرخه سواری است بلکه موضوع مهم این است که شما از انجام این کار لذت می برید.
اگر انسان از انجام یک کار لذت ببرد مطمئنا آن را بارها و بارها تکرار می کند.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : isna.ir



مطالب پیشنهادی :
7 روش طب سنتی برای کاهش وزن
5 سبزی کم کالری برای کاهش وزن
یک رژیم کامل و موثر برای کاهش وزن
22 روش برای یک کاهش وزن آسان
10 ماده غذایی موثر در کاهش وزن