در اینجا لیزا به ما می گوید که خوردن چه غذاهایی به سرعت بخشیدن سوخت و ساز بدن ما ، وسوزاندن کالری بیشتر کمک خواهد کرد .
میتوان گفت داشتن یک متابولیسم سریع برای بدن در واقع داشتن همه چیز است. شما می توانید با خوردن غذاهایی که به متابولیسم و سوخت و ساز بدن کمک می کنند، به دنبال سلامتی بدن خود بروید. در اینجا لیزا به ما می گوید که خوردن چه غذاهایی به سرعت بخشیدن سوخت و ساز بدن ما ، وسوزاندن کالری بیشتر کمک خواهد کرد .

1 - سیب سبز 
بزرگترین چیزی که به سوخت و ساز بدن کمک خواهد کرد: ( خوردن  است)! به سوخت و ساز بدن به  مانند آتش نگاه کنید : شما باید پس از خوردن هر وعده غذایی که باعث افزایش کالری می شود به منظور سوزاندن آن حدود ساعت 3 بعد از ظهر هر روز یک سیب سبز بخورید، به این ترتیب سوخت و ساز بدن شروع به کاهش می کند! خوردن یک سیب در روز می تواند بدن را از جمع شدن چربی دور نگه دارد. 

2 - معجونی از پروتئین 
پروتئین بهترین راه برای افزایش سوخت و ساز بدن است . هیچ چیز بهتر ازخوردن کشک یا آب پنیر که سرشار از اسیدهای آمینه است نمی باشد، چرا که شما نیاز به سوزاندن کالری بیشتر دارید. 

3 - ماهی سفید 
ماهی سبک و سفید، بهترین وعده غذایی برای سوخت و ساز بدن است. آیا می دانید که هنگامی که ماهی ، کاملا سبک و پخته باشد شما به راحتی می توانید آن را با یک چنگال تکه کنید ؟ به این ترتیب بسیار راحت قابل هضم هم می باشد.

4 - مرغ
خوردن یک تکه مرغ تازه شاید به اندازه یک تکه ماهی پروتئین نداشته باشد . اما به همان اندازه گزینه خوبی است تا بتوانید به افزایش سوخت و ساز بدن خود کمک کنید. 

5 - سبزیجات 
کلم پیچ، کاهو و اسفناج بهترین سبزیجات برای سوزاندن کالری است حتی از کلم بروکلی هم بهتر هستند.  

6 - قهوه تیره
قهوه متابولیسم زیادی دارد. کافئین یکی از قدیمی ترین حقه هایی است که در کتابها به از دست دادن چربی کمک کرده است. اما باید دقت کنید که از قهوه هایی باید استفاده کنید که سیاه و تیره و بدون خامه باشند چرا که سایر قهوه ها شکری دارند که از سوختن چربی جلوگیری می کنند. 

7 -  سفیده تخم مرغ 
نه تنها در سفیده تخم مرغ هیچ چربی ای وجود ندارد بلکه به علت داشتن پروتئین بالا برای سوخت و ساز بدن بسیار مناسب است. 

8 - گریپ فروت 
گریپ فروت به سالم نگه داشتن کبد کمک زیادی خواهد کرد، و می تواند به عنوان یک میان وعده سالم مورد استفاده باشد.

9 - چای سبز 
چای سبز خود به تنهایی به سوخت و ساز بدن کمک نخواهد کرد اما خوردن آن در بین وعده های غذایی به چربی سوزی بدن شما کمک بسیاری می کند. 

10 - ادویه جات وترشی جات تند 
هر چند که فلفل تند و فلفل قرمزوترشی جات و... قند خون را پایین می آورند و باعث افرایش گرسنگی می شوند اما در زمان کمی فشار زیادی را روی متابولیسم بدن وارد کرده و باعث سوراندن چربی زیادی می شوند.



تهیه و تدوین : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ



مطالب پیشنهادی :
چگونه برای لاغر شدن سوخت و ساز بدنمان را زیاد کنیم؟
با 9 روش سوخت و ساز بدنتان را بالا برده و وزن تان را کاهش دهید
7 روش برای تسریع در سوخت و ساز بدن
11 راه ساده برای افزایش انرژی بدن
با 14 روش چربی سوزی تان را افزایش دهید