در این روش گفته می‌شود به جای محاسبۀ کالری هر غذایی که می‌خورید و به جای کم خوردن بهتر است هر چقدر که می‌خواهید بخورید ولی به شرطی که آنچه که می‌خورید غذایی سالم باشد،اما...
 
ایدۀ پاکسازی بدن به عنوان روشی برای کاهش وزن هنوز هم در بعضی مجامع مورد بحث و اختلاف نظر است. این روش با کم خوردن و بیشتر ورزش کردن برای کاهش وزن مخالف است. در این روش گفته می‌شود به جای محاسبۀ کالری هر غذایی که می‌خورید و به جای کم خوردن بهتر است هر چقدر که می‌خواهید بخورید ولی به شرطی که آنچه که می‌خورید غذایی سالم باشد تا بدن خود را از انواع سموم ( نگهدارنده‌های غذایی، MSG ، رنگها و طعم دهنده‌های مصنوعی، و شیرینی‌های مصنوعی و ساختگی) پاک کنید و از کاهش سرعت سوخت و ساز بدن جلوگیری کنید.
 
گام اول
شیرۀ کنگر فرنگی وحشی به عنوان مادۀ غذایی که قابلیت فراوانی در درمان بیماری‌های کبدی و صفراوی دارد شناخته شده است. سموم مختلف باعث افزایش چربی بدن می‌شوند. وقتی بدن ما قادر به سوزاندن این چربی اضافه نیست، آن سموم را به صورت بافت چربی در بدن ذخیره می‌کند. بدن ما این سموم را در کبد نگه می‌دارد. بدن این چربی را منتشر نمی‌کند مگر آنکه کبد پاکسازی شود. با پاکسازی کامل کبد، شخص می‌تواند این سموم را در بدن خود منتشر کند و به این ترتیب بافت چربی درهم می‌شکند و درنتیجه کاهش وزن حاصل می‌شود.
 
گام دوم
زنجبیل یکی از پاک کننده‌های بسیار مفید و موثری است که در جنوب شرقی آسیا رشد و پرورش می‌یابد. زنجبیل هضم غذا را تسهیل می‌کند و گاز و نفخ معده را از بین می‌برد. این مادۀ خوراکی کلیه‌ها را پاکسازی می‌کند. کلیه‌های ما مواد زائد بدن را دفع می‌کنند، مایعات بدن را موازنه می‌کنند و باعث تنظیم میزان الکترولیتها در بدن می‌شوند. وقتی کلیه‌ها بیش از ظرفیت خود پر می‌شوند، موجب بروز علائمی‌چون حبس سدیم در بدن و تجمع چربی در ماهیچه‌ها (کاهش سوختن چربی در ماهیچه‌ها) می‌شود. بسیاری از خانمها مایل به حفظ آب اضافی بدن خود هستند. اگر آنها مطمئن باشند که کلیه‌هایشان به خوبی کار می‌کند و میزان جذب نمک توسط کلیه‌ها کنترل شده است، آنگاه کمتر آب را در بدن نگه می‌دارند. 
 
گام سوم
قرص نعناع از فشرده کردن جوهر نعناع خشک درست شده است. جوهر نعناع روند فعالیت مادۀ هضم کنندۀ غذا را تشدید و تقویت می‌کند. هر قدر هضم غذا بهتر انجام شود، قابلیت بدن در افزایش سرعت سوخت و ساز بالاتر خواهد رفت. 
 
گام چهارم
استویا یک شیرین کنندۀ طبیعی بدون کالری است که سالهاست در شمال آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مادۀ خوراکی از کبد محافظت کرده و روده را پاکسازی می‌کند. بدن شما به این ماده مثل شیرین کننده‌های مصنوعی واکنش نشان نمی‌دهد چون استویا یک مادۀ ترکیبی است.
 
گام پنجم
لیمو چربی‌های بدن را آب می‌کند. برای پاکسازی بهتر است لیمو را با پودر فلفل قرمز استفاده کنید. این دو ماده در ترکیب با هم عمل متابولیزم در بدن را راحت تر می‌کنند و ترکیب فلفل قرمز با آب لیمو به عنوان یک عامل پاکسازی عمل می‌کند. این مایع ترکیبی موکوس‌هایی که در روده تشکیل شده اند را حل می‌کنند و روده ای را که با موکوس سنگین و تنبل شده است را فعال می‌سازند.
 
گام ششم
فیبر سرعت جذب قند توسط جریان خون را کاهش می‌دهد. مطالعات انجام شده در این زمینه نشان می‌دهند که رژیم‌های غذایی مملو از کربوهیدرات‌ها و سایر قندها، سرعت سوخت و ساز بدن را کم می‌کنند. فیبر حرکات روده را تنظیم می‌کند. منابع غنی از فیبر حلال عبارتند از: برنج قهوه ای، گندم سبوس دار و ذرت بوداده. فیبر حل شدنی میزان کلسترول خون را کاهش می‌دهد و اسیدهای چرب را کم می‌کنند. بهترین منابع فیبر غیر حلال عبارتند از : دانه‌های سبز، پوست میوه‌ها، دانه‌ها و خشکبار.  فیبر غیر حلال ، PH دستگاه گوارش را تنظیم می‌کند؛ و این یکی از عوامل مهم و موثر در کاهش وزن و دستیابی به سلامتی کلی بدن است. 
 
گام هفتم
آب، سیستم متابولیزم بدن را راه اندازی می‌کند! آب به همۀ سیستم‌های بدن کمک می‌کند که سموم نهفته در چربی‌ها را از بین ببرند. زمانی که شما آب کافی نمی‌نوشید، بدنتان آب را در بافت‌های چربی ذخیره کرده و باعث اضافه وزن می‌شوند. مطالعات انجام شده نشان می‌دهند که نوشیدن آب سرد بیشتر بر کاهش وزن تاثیر می‌گذارد.به این ترتیب که آب سرد برای پایین آوردن دمای بدن به انرژی بیشتری نیاز دارد و این جذب انرژی از بدن سوخت و ساز را در بدن بیشتر می‌کند.
 
گام هشتم
مسلۀ کاهش وزن نباید به صورت یک مسئلۀ پر رمز و رازی که شما را به وحشت می‌اندازد مطرح باشد. کافی است چند گام از آنچه که تا اینجا گفته شده را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و از نتایج شگفت انگیز آن بهره ببرید. کاهش وزن را به عنوان یک سفر به خوبی‌ها و تناسب اندام بدانید. این روش‌های پاکسازی سرنوشت شما را یکی از آرامش بخش ترین‌ها و کامل ترین‌ها خواهد کرد. 

نکات و هشدارها

·طبق مطالعات پزشکی انجام شده، شیرۀ کنگر فرنگی وحشی کمی‌اثرات جانبی دارد. گاه به گاه افرادی که این ماده را استفاده می‌کنند از اسهال، دل درد و پرگاز شدن معده شکایت می‌کنند.

.همچنین شیرۀ کنگر فرنگی وحشی می‌تواند حساسیت زا نیز باشد. حساسیت ناشی از مصرف این ماده در افرادی که به گیاهان هم خانوادۀ کنگر فرنگی ( مثل گیاهان: ابروسیا، گل داوودی،گل همیشه بهار و گل آفتاب گردان) حساسیت دارند، شایع تر است.

.توضیحات اضافه تری را که ضروری می‌دانید و ورزشهایی که انجام می‌دهید را حتما" به کسی که برنامۀ رژیم غذایی شما را تنظیم می‌کند، بگویید و او را در جریان تمام جزییات اقدامات خود برای حفظ سلامتی اتان قرار دهید. به این ترتیب برنامه ای مناسب و اطمینان بخش دریافت خواهید کرد.

.جوهر نعناع خشک را هرگز به تنهایی و به صورت خالص مصرف نکنید و حتما" از قرص‌های نعناع که به صورت ترکیبی است، استفاده کنید. ( حتی یک قاشق غذاخوری جوهر نعناع خشک خالص به شدت مهلک و خطرناک است).

.اگر به بیماری فتق مبتلا هستید از مصرف جوهر نعناع خودداری کنید. عوارض ناشی از مصرف این ماده در این افراد بسیار شدید است.

.روغن جوهر نعناع را به سینه یا منفذ بینی کودکان زیر 5 سال نزدیک نکنید چون ممکن است حالت خفگی در آنها بوجود آورد.

.اگر سنگ صفرا دارید از مصرف جوهر نعناع خودداری کنید.

.اگر حامله هستید، به میزان زیاد از روغن جوهر نعناع استفاده نکنید. چون خاصیت شل کنندگی طبیعی این ماده می‌تواند رحم شما را شل کند.
 
 
تهیه و ترجمه:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ

مطالب پیشنهادی:
نتایج باورنکردنی 5 رژیم شگفت انگیز!!
5 داستان باور نکردنی کم کردن وزن به شیوه‌های مختلف(2)
رژیم 1200 کالری!
آیا گیاه‌خواری باعث کاهش وزن می‌شود !!
چگونه چربی صورت را آب کنیم؟