اگر شما فردی هستید که مبتلا به دیابت می باشید و پزشک تان به شما رژیم 1400 کالری را تجویز کرده است اما علت تجویز او را نمی دانید به توضیحات زیر دقت بفرمایید :

 

 

 اگر شما مبتلا به دیابت هستید و باید رژیم 1400 کالری داشته باشید می توانید در این مقاله با ما همراه باشید . البته این رژیم ممکن است به دلیل ساختار های متفاوت افراد پاسخ های متفاونی داشته باشد . در بعضی از افرادی که دیابت دارند ممکن است به مراتب بهتر از سایرین پاسخ دهد . اما تعدیل و تنطیم در رژیم تان را نباید فراموش کنید . اما چرا این رژیم مطرح می شود ؟؟ :

اگر شما فردی هستید که مبتلا به دیابت می باشید و پزشک تان به شما رژیم 1400 کالری را تجویز کرده است اما علت تجویز او را نمی دانید به توضیحات زیر دقت بفرمایید :
*
رژیمی با 1400 کالری تغذیه ی لازمی را که شما نیاز دارید را به بدنتان می رساند ، انرژی بدن شما را به حوبی تامین می کند . زیرا افرادی که دارای دیابت هستند نیز بیش از یک مقدار مناسب نباید اضافه وزن پیدا کنند . رژیم 1400 کالری اجازه نمی دهد که شما بیش از وضعیت نورمال چاق شوید .
*اگر شما از قبل رژیمی را دارید اما تغییری در میزان قندتان به وجود نیامده است بدن شما به حدی رسیده است که این رژیم دیگر پاسخ گوی ﺁن نمی باشد به همین دلیل شما باید نزد پزشک تان بروید تا رژیم شما را تغییر دهد .
 
بهترین راه ممکن برای کنترل دیابت شامل دو راه حل می باشد : راه اول از لحاظ تغذیه دیابت تان را کنترل کنید و راه  دوم از طریق ورزش هایی که برای شما مناسب است دیابت تان را کنترل کنید . البته بیماران دیابتی باید صبور باشند زیرا هر رژیمی زمان می برد تا تاثیرات خود را نشان دهد بخصوص اگر شما رژیم و تغذیه را با هم دیگر ﺁغاز کنید اثر سریعتری دارد .
 
-- کالری را که پیش نهاد می کنند باید بین 1200-1800 باشد اما ایده ﺁل ترین درصد کالری 1400 می باشد زیرا با این مقدار کالری شما دیگر نیازی به تزریق ﺁمپول نیز ندارید . البته در ابتدا مقدار این کالری بسته به میزان تناسب و میزان قند و دیابت شخص دارد تا به مرور زمان تغییر کند . البته رژیم های مانند 1234 یا 1457 یا 1603 نیز وجود دارد اما هم برای بیمار و هم برای پزشک رژیم های که دارای کالری هایی با عددهای صحیح هستند ساده تر می باشند مثلا عددهای مانند 1200 یا 1400 یا 1600 . زیرا ساده تر می توانند مقدار صحیح کالری های را محاسبه کنند . برای رژیم 1400 کالری تان راه های و طرح های ساده تری را پیدا کنید و این موضوع را با پزشک معالج تان در میان بگذارید . زیرا غذای شما باید غذای ویژه ای باشد که به بدن شما ﺁسیبی نرساند . مهم تر از همه شما در این رژیم متحمل اذیت و سختی نشوید . حتما با چندین پزشک برای داشتن رژیمی صحیح مشورت کنید برای مثال یکی از پزشکانی که شما به مشورت با او نیازمند هستید پزشکان تغذیه هستند . شما در ابتدا به پیشنهاد های و پیش فرض هایی برای داشتن رژیمی صحیح احتیاج دارید و بعد داشتن برنامه ای از قبل به شما کمک می کند تا هر چه سریع تر به مقدار مواد لازمی که احتیاج دارید دست پیدا کنید .
مواد لازمی مانند : کربو هیدرات ها پروتیین ها و ... در این صورت پزشک سریع تر متوجه تغییرات در بدن افراد دیابتی می شوند . تغذیه تمام افراد سالم را با توجه به جدول غذایی هرمی می سنجند . تغذیه افرادی که بیماری های خاصی دارند را نیز با استفاده از همین جدول می سنجند البته با کمی تغییر . معمولا کلینیک هایی که مختص افراد دیابتی هستند رژیم های تغذیه ای خاصی را نیز دارند . افراد علاوه بر این که غذاهای لذیذ و موادی را که دوست دارند می توانند تناول کنند در عین حال دارای رژیم نیز هستند.
 
تهیه و ترجمه:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی:
توصیه هایی برای رژیم غذایی سالمندان
چگونه در پیاده‌روی کالری بیشتری بسوزانیم؟
هفت قانون طلایی برای خوردن
چگونه بدون داشتن رژیمی سخت بدنی سالم و خوش فرم داشته باشیم؟!
یک ساعت از ورزشهای مختلف چقدر کالری مصرف می‌کند؟