من دوست دارم به سرعت قد بلند شوم، تا حدودی هم ورزش می‌كنم، شما كدام ورزش را برای بلند و لاغر تر شدن اندام‌های من پیشنهاد می‌كنید؟

 سوال از مارتیکا هینر


سؤال: من دوست دارم به سرعت قد بلند شوم، تا حدودی هم ورزش می‌كنم، شما كدام ورزش را برای بلند و لاغر تر شدن اندام‌های من پیشنهاد می‌كنید؟

پاسخ ماتریكا هینر : تاریخ نشان داده است كه زنان همیشه ازبزرگ بودن جثه ی خود می‌ترسیدند. در دهه ی 80 لات برك و كالنالیس ادعا كردند كه روشی دارند كه ورزش روز مره می‌تواند باعث كاهش چاقی شود. در دهه ی 90 پایلاتس نیز با الهام از آن ، روشی به مردم ارائه كرد كه در ورزش‌های روزانه انجام حركاتی مثل یوگا و حركات كششی بدن را بلند و لاغر می‌سازد.

اما شما برای یوگا باید یك مربی انتخاب كنید، پیلات و دیگر حركات كششی تا اندازه ای برای افراد چاق خوب است. اگر چه بعضی از مربیان این روش را فقط به افراد بلند و لاغر پیشنهاد می‌كنند اما این روش برای افراد بزرگ جثه نیز تا حدودی خوب است.

اصول اساسی و آناتومی و فیزیولژی بدن پیشنهادی نیستند. استفاده از این تكنیك‌ها برای تندرستی و سلامت بسیار خوب است، برای زنان مزایای زیادی دارد. انجام این حركات خوب است اما بعضی‌ها ادعا‌های نادرستی درباره ی آن‌ها می‌كنند.

ادعای ایجاد لاغری!
برای ایجاد لاغری چربی‌های بدن باید كم شود. بدن انباشته از انرژی است و این كالری‌ها از طریق ورزش، خوردن كمتر یا هردوی آن‌ها سوزانده می‌شود. حركات كششی مقدار كمی كالری می‌سوزانند بنا بر این در كاهش چربی بی اثرند.

ادعای سرعتی شدن بدن
سوخت و ساز باعث كاهش چاقی می‌شود. انجام برخی از تمرینات باعث لاغری بدن می‌شود و به موجب آن سوخت و ساز بدن افزایش می‌یابد. برای لاغر شدن به مصرف بیشتر كالری و افزایش حركات ماهیچه‌ها در برابر وسایل سنگین لازم است. این تمرینات باعث افزایش مقاومت بدن  نمی‌شود بنابراین به طور مناسب ماهیچه‌ها ی بدن را تحریك نمی‌كند تا حجمشان زیاد شود. درنتیجه در سرعت بدن تاثیری ندارد.

ادعای دراز شدن ماهیچه‌ها
فقط بینی ، چشم و پا به طوری كه می‌خواهید در می‌آیند. ماهیچه‌های هر فرد مربوط به استخوان بندی  اوست. این ادعا بسیار خنده دار است كه بدون عمل جراحی روی استخوان بندی  تغییر ایجاد می‌شود. و ماهیچه‌ها فقط در سن 13 تا 19 سالگی رشد می‌كنندو دراز می‌شوند.

ادعای جلوگیری از حجیم شدن ماهیچه‌ها
این كه به وسیله ی رقصیدن ماهیچه‌های شما بزرگ می‌شود یك ادعا است. شاید باعث ماهیچه‌ها در یك مقیاس شود. در اثر بدن سازی حجم ماهیچه‌ها ی شما افزایش می‌یابد اما بر اثر انجام این كار‌ها حجم ماهیچه‌ها افزایش نخواهد یافت فقط ثابت می‌ماند.
این گونه تمرین‌ها در بزرگ شدن ماهیچه‌ها تاثیری ندارد. برای بزرگ شدن ماهیچه‌ها باید تمرینات دیگری انجام دهید. در حقیقت این كار مخصوصا در زنان تا حدی ماهیچه‌هایشان را سفت می‌كند. بیشتر زنان برای چند ساعت در هفته به طور جدی به بلند كردن اجسام نیاز دارند. و به علاوه باید از حالت عادی كالری بیشتر مصرف كنند. به طور متوسط زنان بین 5 تا 10پوند دمبل می‌زنند یا این كه از دو چرخه‌های خانگی استفاده می‌كنند. كه تا اندازه ای برای رشد ماهیچه‌ها خوب است.

برخی از زنان استعداد بدن سازی را در ماهیچه‌ها یشان دارند. آن‌ها شاید بدن عضلانی تری نسبت به بقیه دارند.به همین دلیل با ایجاد یك انگیزه ی كوچك می‌توانند ماهیچه‌های خود را بسازند. زنان زیادی هم هستند كه قصد ندارند بلند و لاغر باشند اما به دلایل ژنتیكی این گونه می‌شوند.

ادعای رسیدن به بدن رقاص‌ها
بسیاری از رقاص‌ها برای رقصیدن روش و تكنیك‌های آن‌ها را یاد می‌گیرند. و بسیاری از زنان با انجام حركات كششی فكر می‌كنند كه یك هنر پیشه ی اول باله می‌شوند. اما اگر واقع گرایانه به این موضوع نگاه كنیم، خواهیم دید كه بدن آن‌ها مثل رقاص‌ها نمی‌شود.
رقاص‌های باله واقعا بدن بلند و لاغر دارند. اما این كه چگونه آن‌ها این بدن را دارند، اكثرا در نتیجه ی ژن‌های آن‌ها، عادات غذایی سالم و كشش پا‌ها است. بنابراین بسیاری از رقاص‌های بلند و لاغر به دلیل تحمل گرسنگی و تمرین زیاد این گونه شده اند و مسیر درست را انتخاب كرده اند و بدنی مطلوب به دست آوردند.
انتخاب رقاص‌ها در دنیا جایگاه ویژه ای دارد. آن‌ها یی كه اندام زیرین باریك و لاغری دارند برای باله در شركت‌ها انتخاب می‌شوند. و افرادی كه قسمت‌های بدنشان بزرگ است برای باله انتخاب نمی‌شوند. و رقاص‌ها كاملا مراقب تركیب بدنشان هستند تا شكل خود را از دست ندهند.

چگونه می‌توانید بلند و لاغر شوید
برای لاغر شدن:
شما به انجام فعالیت‌های فیزیكی اقلا 60 دقیقه در بیشتر روز‌های هفته نیاز دارید تا چربی‌های بدنتان را كاهش دهید. اخیرا راهنمایی به وسیله ی دپارتمان سلامت و سرویس‌های انسانی كالج طب ورزش آمریكا منتشر شده است.
خوردن كالری‌های كم به كاهش چاقی شما كمك زیادی می‌كند. در اینجا شماری از این راه‌ها را برایتان بیان كرده ایم.

• نگه داری نوع و مقدار غذا‌ها در دفترچه ی یادداشت روزانه.
• سایز تكه‌های غذایی را نسبت به قبل كم كنید.
• غذاهای سالم انتخاب كنید. به ای خوردن غذا‌های با كالری زیاد از میوه‌ها و سبزی‌ها استفاده كنید كه هم مفیدند و هم خود به خود كالری كمتر به شما وارد می‌كنند.

شما می‌توانید قبل از مصرف پروتئین و كالری‌ها ی اضافی ماه‌ها مثل یك شخص كه به ژیمناستیك می‌رود خوب بمانید. این لازم نیست كه شما وزنه‌های سنگینی بلند كنید بلكه باید یاد بگیرید تا در برابر خیلی چیز‌ها ایستادگی كنید.

برخی از مشاوران به زنان پیشنهاد می‌كنند كه وزنه‌هایی به سنگینی بیشتر از 3 پوند را بلند نكنند. این پیشنهاد بسیار خطرناكی است. همه ی زنان باید وزنه‌های سنگین تر را نیز بلند كنند تا بدنشان سست نشود و دچار مشكلاتی مثل تحلیل رفتن ماهیچه‌ها نشود.
در اینجا راه‌های مفیدی را برای حفظ سلامتی بدن خود آموختید و آن‌ها را در زندگی هفتگی‌تان قرار دهید.

برای بلند تر شدن:
قد انسان فقط در سن 13 تا 19 سالگی بلند می‌شود. بنابراین حتی برای آن تلاش نكنید.

 

بیشتر بدانید : برای قد بلند شدن چی بخوریم؟

 
تهیه و ترجمه:گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ