رژیم‌های غذایی خودسرانه از رفتارهای تغذیه‌ای نامناسبی است که در جوامع رواج یافته است و به خصوص افرادی این نوع رژیم‌ها را برای کودکان تجویز می‌کنند...
 
 
یک متخصص تغذیه گفت: مصرف غذاهای چرب و شیرین در گروه‌هایی که وضع اقتصادی مناسبی ندارند، زیاد است.

 دکتر محمد صفریان ، مصرف غذاهای چرب و شیرین را یکی از عادات نامناسب غذایی شایع دانست و گفت: این امر در بین گروه‌هایی که وضع اقتصادی مناسبی ندارند زیاد است و به همین دلیل مشکل چاقی و ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در این گروه بسیار شایع است.

وی تصریح کرد: حذف وعده‌های غذایی مثل شام و صبحانه عادت نامناسب غذایی دیگری است که در بین قشر تحصیلکرده و قشر مرفه شایع است.

وی ادامه داد: رژیم‌های غذایی خودسرانه از رفتارهای تغذیه‌ای نامناسبی است که در جوامع رواج یافته است و به خصوص افرادی این نوع رژیم‌ها را برای کودکان تجویز می‌کنند.

دکتر صفریان خاطرنشان کرد: بی‌نظمی غذایی و مصرف وعده‌های غذایی در زمان‌ نامناسب مشکلات تغذیه‌ای زیادی را به همراه دارد.

وی افزود: پرخوری و کم‌ خوری نیز خود مشکلاتی را به همراه دارد و در کودکان باعث ایجاد اختلال رشد می‌شود.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد که با ایسنا گفتگو می کرد ، با اشاره به اینکه رفتارهای تند مادران در خصوص مصرف تنقلات کودکان در خانواده‌ها بسیار شایع است، افزود: این رفتار نامناسب که در سنین یک تا سه سالگی بر روی کودک اعمال می‌شود تا سال‌ها اثرات نامناسب تغذیه‌ای در کودکان بر جای می‌گذارد و این امری است که ما هر روز شاهد آن بوده و با آن مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه برخوردهای قهرآمیز و خشونت‌آمیز منجر به بروز رفتارهای معکوس در کودکان می‌شود، گفت: باید به طور غیرمستقیم کودکان را از مصرف تنقلات دور کرده و با رفتارهای معقولانه، این خوراکی‌ها را با خوراکی‌های سالم و مناسب جایگزین نماییم.

صفریان همچنین گفت: زمان غذا خوردن نباید کمتر از ۲۰ دقیقه باشد و تند غذا خوردن مشکلات گوارشی و سلامتی ایجاد می‌کند.
 
گردآوری: گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : tazetarin.vcp.ir
 
مطالب پیشنهادی :
چرا زنان‌ فرانسوی‌ لاغر می‌مانند؟
حرص نخورید تا چاق نشوید!
سالاد چاق می‌کند!
اول آب، دوم سـالاد، سـوم غـذا
8 خوراکی ضد چاقی را می شناسید ؟