همه ما مقادیر زیادی پول صرف خرید اسپری مو می کنیم که پر از مواد شیمیایی و نگهدارنده است. شما می توانید یک اسپری طبیعی در خانه بسازید که علاوه بر هزینه بسیار پایین در زمان بسیار کمی هم آماده می شود.

دستور العمل های زیر تست شده و ثابت شده است که به خوبی محصولات مراقبت از مویی که از بیرون می خرید عمل می کنند البته ، از آنجایی که آنها حاوی مواد طبیعی در ترکیب خود هستند، در دراز مدت برای مو بسیار بهتر خواهند بود ، در ضمن شما مجبور نیستید که هر روز صبح مواد شیمیایی بد بو را به خود اسپری کنید، خوب می توانید آنها را امتحان کنید .

اسپری مو خانگی
یک فنجان آب را در قابلمه به دمای جوش برسانید .حرارت را خاموش کنید و 4 قاشق شکر در آن ریخته ، هم بزنید تا حل شود . 1 قاشق الکل به عنوان نگهدارنده  و چند قطره از روغن گیاهی مورد علاقه خود در آن بریزید.
اجازه دهید مایع سرد شود، سپس آن را در یک بطری اسپری بریزید و در یخچال نگهدارید.
همین ، تمام شد !
 تنها چیزی که باید مراقب باشید اینست که در زمان استفاده یک لایه نازک از آن را اسپری کنید و صبر کنید تا به طور کامل خشک شود سپس لایه بعدی را اسپری کنید . 
قدرت نگهدارندگی را می توان با مقدار شکر مخلوط تغییر داد . شکر حتی درخشش بیشتری به موهای شما می دهد.
اگر شکر برای موهای شما کمی چسبنده است ، در نوع دیگر این اسپری می توانید برای موهای روشن شکر را با لیمو جایگزین کنید و برای موهای تیره با پرتغال.
در این حالت میوه را قاچ کرده، به 2 فنجان آب اضافه کنید و در حرارت بالا بجوشانید تا زمانی که
نیمی از مایع بخار شود. حالا آن را از صافی رد کرده و مثل قبل الکل و اسانس مورد علاقه خود را به آن اضافه کنید .

ژل مو خانگی
یک بسته ژلاتین بی بو بخرید می توانید ژلاتین را از فروشگاه هایی که لوازم قنادی دارند تهیه کنید.  1-1/2 قاشق چای خوری را در یک فنجان آب گرم مخلوط کنید. اگر دوست دارید می توانید چند قطره روغن های گیاهی برای خوشبو شدن به آن اضافه کنید . آن را در یک تیوب ژل مو قدیمی در یخچال نگهداری کنید و مثل هر ژل مو دیگری استفاده کنید .



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : ibanoo.ir



مطالب پیشنهادی :
5 ماسک خانگی برای مرطوب نگه داشتن پوستتان در هوای سرد
4 راه زیبایی چشم‌ها
رنگ های مختلف رژ لب را در منزل تان درست کنید
رنگ های مختلف لاک ناخن را خودتان درست کنید
با عسل موهای تان را تقویت و زیبا کنید