بعضی از خانم ها دوست دارند كه در روز از خط چشم استفاده كنند. استفاده صحیح از خط چشم زیبایی چشمان را چندین برابر می‌كند و مژه ها نیز ضخیم تر به نظر می‌آیند.
 
خط چشم به رنگ های مشكی و قهوه ای تیره در دسترس است. موقع كشیدن خط چشم، پلك بالا باید كاملا خشك و بدون چربی باشد. پلك چشم را با یك یا دو انگشت نگه می‌داریم و خط باریكی بالای چشم، از گوشه داخلی چشم، و تا حد امكان نزدیك به چشم می‌كشیم. سپس از دو سوم خط،‌ آن را كمی به طرف بالا می‌كشیم. برای زیر چشم، خط بسیار باریكی از گوشه داخلی چشم شروع كرده و به طرف خارج می‌رویم.

نکته: یك فاصله كوچك بین دو خط در گوشه خارجی چشم آن را درشت تر نشان می‌دهد.
 
خط چشم:
خط چشم بر روی خط مژه ها در پشت چشم كشیده می‌شود تا چشم شما را بزرگ تر جلوه داده و در عین حال فرم و حالت نیز به آن می‌دهد. مداد خط چشم در رنگ ها و فرم های مختلف مانند مداد یا پودر عرضه می‌شوند. فرمهای مایع تاثیر مناسبی بر ظاهر و چشمان شما نخواهد داشت.

برای نشان دادن چشم به حالت طبیعی،‌همان خط باریك بالای چشم كافی است و نیازی نیست زیر چشم را نیز خط بكشید.

خانمهایی كه می‌خواهند آرایش روزشان كمی بیشتر جلوه كند، در گوشه خارجی، خط چشم را به طرف بالا و بیرون و كمی پهن تر از گوشه داخلی چشم می‌كشند. برای آرایش شب خط چشم را از گوشه داخلی شروع شروع و از وسط مردمك چشم به طرف گوشه خارجی چشم پهنتر و سپس در انتها آن را بسیار باریك تمام می‌كنیم.

خط دیگری زیر چشم می‌كشیم و بین دو خط در گوشه خارجی چشم فاصله می‌گذاریم كه چشم را شفاف تر و بزرگ تر نشان دهد. چشم های بادامی را معمولا با خط بسیار پهن در گوشه خارجی چشم در بالا و خط دیگری در پایین كه دو گوشه به هم چسبیده باشند می‌توانیم گرد نشان دهیم و با سایه، گوشه چشم را بالاتر می‌بریم كه بسیار زیبا و جذاب جلوه كند.
 
گردآوری:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع:ماهنامه راز زیبایی شماره 4
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی:
با چه آرایش مویی همیشه مرتب به نظر برسیم؟
روشهایی ساده برای رفع کبودی دور چشم!
پلینگ یا پاکسازی پوست در منزل
نگران چروك دور چشم‌تان نباشید؟!
پیشگیری ازخط اخم ابرو با توصیه هایی فوق العاده!!