تمامی این مواد را با هم مخلوط کرده و به طور کامل روی صورت و گردن خود بمالید. بگذارید این ماسک به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست بماند، سسپس آن را با آب ولرم بشویید.
حال که زمستان و سرمای آن را پشت سر گذاشته ایم، زمان آن فرا رسیده که از ماسک های فصلی و بهاره برای زیبایی بیشتر پوست خود استفاده کنیم.

_ ماسک تخم مرغ
تخم مرغ که نماد بهار و آغازی دوباره است، در طول قرن های متمادی برای درمان خشکی پوست توسط زنان مورد استفاده قرار گرفته است. تخم مرغ حاوی پروتئین و لسیتین است که یک روان کننده طبیعی برای پوست به حساب می آید. افزودن اندکی خامه ترش به این ترکیب باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست نیز می شود.

مواد لازم :
یک عدد تخم مرغ خام
یک قاشق غذاخوری عسل
یک قاشق غذاخوری خامه ترش

طرز تهیه :
تمامی این مواد را با هم مخلوط کرده و به طور کامل روی صورت و گردن خود بمالید. بگذارید این ماسک به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست بماند، سسپس آن را با آب ولرم بشویید.

_ لوسیون پاک کننده کاهو
با فرا رسیدن فصل بهار، کاهو فراوان می شود. کاهو پاک کننده ای فوق العاده برای تسکین التهاب یا سوختگی پوست در اثر وزش باد است. کاهو حاوی ویتامین، گوگرد، سیلیکون و فسفر است که همه این عناصر به بازگرداندن سطح pH طبیعی پوست و متعادل سازی رنگ چهره کمک می کنند.

مواد لازم :
نصف یک کاهو
۴ پیمانه آب
یک هشتم قاشق چایخوری بنزوئین (می توانید آن را از داروخانه ها تهیه کنید.)

طرز تهیه :
کاهو را در یک ماهیتابه قرار داده و آن را با آب بپوشانید. آن را روی حرارت متوسط قرار دهید و بگذارید به جوش بیاید. به محض جوشیدن، حرارت را کم کرده و بگذارید یک ساعت به آرامی بجوشد. سپس ماهیتابه را از روی حرارت بردارید و بگذارید کاملاً خنک شود. آن را از صافی رد کرده و در بنزوئین مخلوط کنید. سپس آن را در یک بطری تمیز ریخته و در صبح یا شب برای پاک کردن پوست از این لوسیون استفاده کنید.

_ ماسک گل رز
رز، رمانتیک ترین شکوفه بهار است، و از بخت خوب ما، این گل یک قابض طبیعی است و در پاک کردن چربی و آلودگی پوست بسیار زیبا عمل می کند.

مواد لازم :
یک قاشق غذاخوری گلبرگ رز خشک
یک پیمانه سرکه سفید
نصف پیمانه گلاب

طرز تهیه :
گلبرگ های رز و سرکه را با هم مخلوط کرده و بگذارید به مدت دو هفته به همان حال بماند سپس، آن را از صافی رد کرده و با گلاب مخلوط کنید سپس این ترکیب را در یک بطری اسپری ریخته و روی یک تکه کتان تمیز پاشیده و به صورت خود بمالید.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : jamejamonline.ir



مطالب پیشنهادی :
با 5 ماسک میوه ای صورت تان را زیباتر کنید
ماسک های ضد چروک را در منزل تان درست کنید
مهمترین ماسکهای روشن کننده ویژه‌ی پوستهای کدر!
ماسک های زیبایی برای عید نوروز
با این ماسک های خانگی پوست تان را روشن کنید