. در این نوشتار کوتاه ۵ راز در این زمینه را با شما در میان می‌گذاریم که در صورت نادیده گرفتن آن‌ها، به دست آوردن یا حفظ زیبایی و جوان ماندن آسان نخواهد بود.
زیبایی، گزینه‌ای است که اکثر افراد، بویژه خانم‌ها به دنبال به دست آوردن یا حفظ آنند. در این نوشتار کوتاه ۵ راز در این زمینه را با شما در میان می‌گذاریم که در صورت نادیده گرفتن آن‌ها، به دست آوردن یا حفظ زیبایی و جوان ماندن آسان نخواهد بود.

راز اول
راز اول درک اهمیت هیدراتاسیون پوست یا همان آب رسانی و مرطوب نگه داشتن پوست می باشد مهم نیست که پوست شما چه نوع پوستی می باشد ، چرب یا خشک ، معمولی یا ترکیبی؟ مهم این است که شما یک مرطوب کننده ی معتبر را خریداری کرده و به طور مرتب استفاده کنید و البته باید بدانید که استفاده از مرطوب کننده از ۲۵ سالگی بسیار ضروری می باشد زیرا مرطوب کننده کمک بزرگی به جلوگیری از پیری و خشن شدن پوست می کند.

راز دوم
راز دوم استفاده ی مرتب از یک ضد آفتاب مناسب پوستتان می باشد زیرا نور خورشید باعث جلوگیری از کلاژن سازی در پوست می شود و کلاژن اهمیت بسیار زیادی برای حفظ شادابی و جوانی پوست دارد و بهتر است عامل حفاظت ضد آفتاب شما از ۱۵ یا بیشتر باشد و کمتر از ۱۵ نباشد.

راز سوم
راز سوم این است که صورت خود را نباید بیشتر از ۲ بار در روز با شوینده های صابونی بشویید زیرا این کار باعث از بین رفتن چربی پوست و خشک شدن پوست می شود که خشک شدن پوست خود زمینه ای برای پیری زود رس می باشد.

راز چهارم
راز چهارم این است که اگر اهل استفاده از لوازم آرایش هستید و زیاد از لوازم آرایش استفاده می کنید حتما لوازم جانبی آرایش خود را بسیار نرم انتخاب کنید که به مرور زمان به پوست شما آسیبی نرساند و باعث پیر شدن پوست نشود مثلا قلم مو ها ، پد ها و فرچه های آرایش خود را از نوع نم ان انتخاب کنید.

راز پنجم
راز پنجم این است که سبک آرایش و مدل موی خود را هر ۲ سال تغییر دهید زیرا این کار باعث جوان تر به نظر رسیدن شما خواهد شد و البته تنوعی نیز برای خودتان به حساب می آید. 



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : arayeshik.com



مطالب پیشنهادی :
چگونه دست های زیبا و جوان تری داشته باشیم؟
10 رمز و راز مهم در داشتن آرایشی زیبا
رازهای زیبایی از گوشه و کنار دنیا
راز زیبایی ستارگان بالیوود چیست؟
7 راز داشتن یک پوست درخشان و زیبا