در مقایسه رنگ موهای شیمیایی و رنگ موی گیاهی باید به این نکته اشاره کرد که رنگ موی گیاهی نه تنها اثرات سوء و عوارض به همراه ندارند بلکه به دلیل وجود برخی گیاهان دارویی در ترکیبات آنها باعث استحکام بخشیدن به موها نیز می شود.
معمولاً تغییر رنگ مو بیشتر در جهت متفاوت شدن  زندگی روزانه امروزی کاربرد داشته و برای تنوع  بخشیدن به موها  و یکسان دیده نشدن در میهمانی ها ، مجالس عروسی و بین خانمها علاقمندان زیادی دارد. در گذشته اجداد ما تا موی سفیدی نمی
دیدند موهای خود را رنگ نمی کردند، با توجه به تنوع رنگ موهای شیمیایی، عوارضی را هم به دنبال دارند که در مورد رنگ موهای گیاهی این موضوع صادق نیست. در مقایسه رنگ موهای شیمیایی و رنگ موی گیاهی باید به این نکته اشاره کرد که رنگ موی گیاهی نه تنها اثرات سوء و عوارض به همراه ندارند بلکه به دلیل وجود برخی گیاهان دارویی در ترکیبات آنها باعث استحکام بخشیدن به موها نیز می شود.

مواد لازم :
حنا : ۱ قاشق غذاخوری
قهوه : ۳ قاشق غذاخوری
ریوند چینی : ۳ قاشق غذاخوری
آب : ۱ لیوان

روش مصرف
ابتدا قهوه و ریوند چینی را پس از آسیاب و مخلوط کردن به همراه یک لیوان آبجوش به مدت یک ساعت دم کرده سپس جنا را اضافه کرده و کمی هم بزنید و به مدت ۱ تا ۲ ساعت بماند سپس از تمیزی سر اطمینان حاصل کرده و مواد را بر روی تمام سر ماساژ دهید و پس از گذشت ۱ ساعت سر را با آب ولرم شستشو کنید.

نکات مهم
رنگ موهای گیاهی معمولاً پوشش بهتری در موهای سفید ایجاد می کنند عدم استفاده از رنگ های شیمیایی نیز تاثیر بسزایی دارد.
در رنگ کردن مو به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از هر نوع رنگ مو حتی گیاهی باعث سفیدی بیشتر موها می شود پس در صورت نیاز سر را رنگ کنید.
 


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : hakimtehrani.com



مطالب پیشنهادی :
به جای رنگهای شیمیایی با مواد طبیعی موهایتان را رنگ کنید
برای یک رنگ موی قهوه ای زیبا چه رنگ هایی را ترکیب کنیم؟
نکاتی مهم برای انتخاب رنگ موی مناسب چهره تان
ماسکی که موهای شما را جوندار و زنده می کند!!
برای رنگ موی قهوه ای با تم قرمز چه رنگ هایی را با هم ترکیب کنیم؟