امسال مجله معروف «elle » در شماره بهار خود رنگ‌هایی را برای تابستان امسال پیشنهاد داده‌ که ما آنها را به شما معرفی می‌کنیم و علاوه بر اینکه چه رنگ مویی را انتخاب کرده‌ایم، اینکه آن را چگونه می‌زنیم هم اهمیت زیادی دارد؛ فرمول ترکیبی هر کدام را به طور تقریبی برای‌تان آورده‌ایم
 شاید با دیدن عبارت رنگ‌ موهای تابستانه اولین فکری که به ذهن‌تان برسد این باشد که  مگر رنگ موهم تابستانه و زمستانه دارد؟ باید بگوییم بله رنگ مو فصلی است. رنگ‌های تابستانه بیشتر روشن است یعنی رنگ‌هایی که تم طلایی یا هلویی دارند و برای زمستان معمولا رنگ‌های تیره مثل شرابی، بادمجانی و ... استفاده می‌شود. البته معمولا انتخاب دقیق رنگ‌ها در سال‌های متفاوت فرق دارد مثلا یک‌سال تابستان رنگ‌های دودی بیشتر مد می‌شود و سال دیگر رنگ‌هایی از طیف زیتونی.
امسال مجله معروف «elle » در شماره بهار خود رنگ‌هایی را برای تابستان امسال پیشنهاد داده‌ که ما آنها را به شما معرفی می‌کنیم و علاوه بر اینکه چه رنگ مویی را انتخاب کرده‌ایم، اینکه آن را چگونه می‌زنیم هم اهمیت زیادی دارد؛ فرمول ترکیبی هر کدام را به طور تقریبی برای‌تان آورده‌ایم، اما توصیه‌مان این است که چون زدن رنگ‌های روشن و به‌خصوص دکلره کردن کار دشواری است،‌رنگ کردن را به آرایشگر ماهری بسپارید.

بلوند روشن
از رنگ موهای بسیار مناسب تابستان رنگ بلوند یا همان روشن است به‌خصوص برای خانم‌هایی که رنگ پوست روشن دارند؛ البته برخی از خانم‌ها هم دوست دارند ضمن اینکه پوست‌شان را برنزه می‌کنند به موهای‌شان نیز رنگ روشن بزنند که ما آن را چندان توصیه نمی‌کنیم. هنگام روشن کردن موها باید دقت شود که سایه رنگ بیش از حد سفید و خاکستری نشود چون نه‌تنها سن را بالا می‌برد بلکه زیبایی چندانی هم ندارد. یادتان باشد موی بلوند  ممکن است در اثر مواد شیمیایی موجود در استخر شنا سبز شود که برای پوشاندن این سبزی شما می‌توانید با استفاده از رنگ‌های گرم (قرمز یا طلایی) شامپوهای براق‌كننده و شفاف‌كننده هم این مشکل را حل کنید.

چگونه به‌دست می‌آید
رنگساژ بلوند دودی
باید موها را دکلره کنید و تا پایه 9 برسانید و بعد دوسوم از تیوپ رنگ  C7 یا  C6(دودی بلوند تیره یا روشن) را با یک‌سوم از واریاسیون دودی مخلوط کنید و با  اکسیدان شش درصد و آب به موها بزنید.

بلوند عسلی
اگر نخواهید موها را خیلی روشن کنید، می‌توانید سراغ رنگ‌های عسلی بروید که به‌عنوان بلوند تیره هم شناخته می‌شوند. این رنگ برای بیشتر رنگ پوست‌ها مناسب است به‌خصوص کسانی که رنگ پوست‌شان سرد است چون عسلی  کمی گرما به صورت آنها می‌بخشد، همچنین اگر چشم‌ها و پوستی روشن دارید این رنگ بسیار به شما می‌آید. یادتان باشد اگر بخواهید رنگ موهای‌تان عسلی خوش‌رنگی دربیاید، باید موها را دکلره کنید تا رنگ به خوبی روی آن بنشیند.

چگونه به‌دست می‌آید
عسلی گرم
باید موها را دکلره کنید و تا پایه 8 برسانید و بعد بلوندشکلاتی متوسط را با بلوند طلایی متوسط به اندازه مساوی و دوسانت بلوند متوسط مخلوط کرده و با اکسیدان شماره یک یعنی اکسیدان شش درصد به موها بزنید.

قرمز پررنگ
اگر بخواهید تنوع بیشتری به چهره‌تان بدهید، می‌توانید یکی دیگر از رنگ‌های مناسب فصل تابستان یعنی قرمز تیره را انتخاب کنید؛ رنگی که به هر حال به رنگ مسی بسیار نزدیک است، به این ترتیب بهتر است از رنگ موی پایه که آبی در آن ترکیب شده باشد استفاده شود. البته یادتان باشد که اگر پوستی روشن دارید که در آن کمی قرمزی وجود دارد اصلا رنگ‌های خانواده قرمز برای موهای شما مناسب نیست چون باعث قرمزی بیشتر صورت می‌شود و آن را ورم کرده و پرالتهاب نشان می‌دهد، اما اگر پوستی سبزه دارید که ته‌مایه آن کمی زردی دارد رنگ‌های متمایل به قرمز می‌تواند به صورت‌تان زیبایی خاصی ببخشد به‌خصوص اگر سراغ لولایت یا های‌لایت این رنگ بروید. یادتان باشد قرمز از رنگ‌هایی است که دوام چندانی ندارد. بنابراین تا جایی که ممکن است کمتر موهای‌تان را بشویید. بهترین حالت این است که هفته‌ای دوبار موهای‌تان را بشویید و نهایتا اگر موهایی خیلی چرب یا خیلی نازک دارید یک روز درمیان آنها را شست‌وشو دهید. بهتر است موهای‌تان را با آب ولرم آبکشی کنید و به هیچ وجه از آب داغ استفاده نکنید.

چگونه به‌دست می‌آید
قرمز تیره
10 سانت بلوند قرمز تیره یعنی ‌RFیا R را با دو سانت واریاسیون قرمز مخلوط کرده و با اکسیدان یک یعنی شش درصد به موها بزنید.

خرمایی رنگ
خانم‌هایی که رنگ موی طبیعی خودشان تیره است، می‌توانند از رنگ موی خرمایی استفاده کنند، همچنین رنگ خرمایی برای خانم‌هایی که پوست سبزه یا گندمون دارند و طرفدار سادگی هستند ایده‌آل است البته برای خرمایی توصیه ما این است که رنگ خرمایی را لابه‌لای موها بزنید و تمام مو را رنگ نکنید بلکه آن را هاشوری روی موها بزنید تا روشن و تیره شود؛ یادتان باشد که مهم‌ترین نکته این است  که ریشه مو را اصلا رنگ نکنید تا موهای‌تان زمخت نشان داده نشود و به صورت هاله‌های روشن و تیره درآید. 

چگونه به‌دست می‌آید
برای به‌دست آوردن رنگ خرمایی باید باتوجه به تنی که می‌خواهید موهای‌تان داشته ‌باشد و رنگدانه‌های زیرین موهای‌تان، یک رنگ از بین پایه‌های چهار یا پنج یا حتی شش انتخاب کنید؛ اگر رنگدانه‌های زیرین موهای خودتان قرمز است، می‌توانید از گروه  C یاM  انتخاب کنید تا کمی قرمزی موها را بپوشاند.

چند توصیه برای رنگ کردن موهای سفید
وقتی بیشتر مو سفید شده باشد هنگام رنگ کردن باید از جایی كه سفیدترین موها را دارد شروع كنید . رنگی انتخاب كنید كه  یك درجه تیره‌تر از رنگ مورد نظرتان است چراکه به خاطر نبود رنگ در تارهای مو رنگی كه می‌گذارید روشن‌تر به نظر می‌رسد. اگر موهای سفید دارید و رشد آنها نسبتا زیاد است، استفاده از رنگ‌های روشن‌تر بهتر است زیرا موهای سفید وقتی رشد كرده و با موهای رنگ كرده مخلوط می‌شوند كمتر مشخص می‌شوند.

اگر موهای سفید شما خیلی زبر و در برابر رنگ مقاوم شده باشد شاید لازم باشد كه قبل از رنگ كردن آنها را نرم كرد. به راهنمایی‌های سازندگان رنگ‌ها توجه كرده و همیشه قبل از گذاشتن رنگ، موهای‌تان را خشك کنید. رنگی كه روی موی خیس یا مرطوب گذاشته شود، رقیق شده و نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.

معمولا موهای سفید حاشیه سر بسیار مقاوم‌ هستند پس یادتان باشد برای رنگ کردن باید اول این منطقه و این موها رنگ شوند و پس از اتمام رنگ نیز دوباره باید این نواحی رنگ شوند، همچنین احتمالا یك تن تیره‌تر باید به این ناحیه و موهایش زده ‌شود.

رنگ موهای فانتزی
اگر بخواهید تنها یک‌بار در سال سراغ رنگ‌های فانتزی بروید بدون شک آن زمان تابستان است اما یادتان باشد اگر بخواهید از رنگ‌های فانتزی برای موهای‌تان استفاده کنید، باید چند نکته را مدنظر قرار دهید؛ اول اینکه باید موها کاملا سالم باشند چرا که اگر موهای شما خشک و آسیب دیده باشند، احتمالا رنگی مطابق میل شما به دست نخواهد آمد و مهم‌تر آنکه رنگ، ماندگاری چندانی روی موها نخواهد داشت (رنگ‌های فانتزی حتی روی موهای سالم نیز خیلی ماندگار نیستند).

 از طرف دیگر برای چنین رنگ‌هایی باید اعتماد به نفس بالایی داشته‌باشید که بتوانید گاهی نگاه‌های عجیب و غریب اطرافیان را قبول کنید. 

شاید بتوان گفت موهایی با رنگ فانتزی مثل یک لباس پرزرق و برق است که توجه همه را به خود جلب می‌کند.البته توصیه ما این است که رنگ‌های فانتزی را به تمام مو نزنید بلکه های‌لایت‌هایی در مو در بیاورد.

چگونه به‌دست می‌آید
رنگ‌های فانتزی بسیار متنوع هستند ولی نکته مشترک در میان تمام آنها این است که باید موها قبل از رنگ، دکلره شوند. در اینجا چند نمونه از ترکیب این رنگ‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

نقره‌ای - یخی
 10 سانت بلوند نقره‌ای یعنی   C9 با سه سانت واریاسیون نقره‌ای 0/22 و 3 سانت واریاسیون خاکستری مخلوط کرده و با اکسیدان شماره یک یعنی شش درصد به موها بزنید.

رنگساژ‌های رنگ
رنگ موی فانتزی مثلا بنفش  یا واریاسیون همان رنگ، رنگ بنفش را به نسبت قد مو که اگر کوتاه- تقریبا تا گردن- است دو بند انگشت رنگ و بلندتر از آن را به همین نسبت تا نصف تیوپ رنگ با مقداری شامپو که برای شست‌وشوی سر همیشه استفاده می‌کردید، مخلوط کنید.
 از یکی، دو سانت پایین‌تر از ریشه روی کل موها که البته تمیز و خیس هستند، بکشید و مثل شست‌وشوی مو عمل کنید. رنگ باید به همه نقاط مو برسد. بعد از یک ربع تا 20 دقیقه بشویید.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : مجله سیب سبز



مطالب پیشنهادی :
این رنگ مو را بزنید تا با هر بار شستن موی شما خوش رنگتر بشود!؟
راهنمای رنگ کردن موهای سفید
خوشرنگ ترین ترکیب رنگ مو برای مامانها!+عکس
با تغییر رنگ موها چه تغییری در آرایش صورت باید داد؟!
با رنگ های گیاهی موهای تان را خوش رنگ تر کنید