رنگهای آرایشی مورد علاقه شما در واقع به حفظ سلامتی و تعادلتان کمک میکنند و تغییر دادن ظاهرتان شاید بر خلق و خو و انرژیتان تاثیر بگذارد.
با تغییر دادن رنگ مورد استفاده تان  می توانید روحیه تان  را تغییر دهید.یک راهنمای آرایش ، الهام گرفته از چاکراهای بدن برای شما داریم ، ببینید که رنگ ها چقدر روی شما تاثیر گذارند !!!
رنگها فقط روی چشمهایتان اثر نمی گذارند، آنها می توانند تمامی حواس شما را تحت تاثیر قرار دهند.هر رنگی از رنگین کمان می تواند الهام بخش یک احساس خاص باشد و حتی گمان می رود که رنگهای بخصوصی به کسانی که از آنها استفاده کنند انرژی می دهند و آنها را درمان میکنند.

حتما در مورد چاکرا شنیده اید که از هندوستان آغاز شده و حالا به طور فراگیری در جهان گسترش یافته است .بطور اساسی نظریه چاکرا می گوید که بدن دارای چاکراها یا نواحی است که مانند مراکز انرژی عمل میکنند. این هفت چاکرای اصلی در یک خط مستقیم از قسمت لگن شروع می شود وتا بالای سر ادامه دارند.هر چاکراهی نشان دهنده یکی از هفت رنگ رنگین کمان است که هر کدام دارای قدرت درمانی و خواص منحصر به فردی هستند.این موضوع را نظریه پیشرفته رنگ می گوییم.

همه اینها یعنی چه؟ رنگهای آرایشی مورد علاقه شما در واقع به حفظ سلامتی و تعادلتان کمک میکنند و تغییر دادن ظاهرتان شاید بر خلق و خو و انرژیتان تاثیر بگذارد.از پیشنهادات ما که از چاکرا الهام گرفته شده استفاده کنید تا بفهمید که چه طیفی از رنگها برای شما مناسب است.حتی اگر مردد هستید، می توانید از آن به عنوان بهانه ای برای اضافه کردن رنگهای تازه به مجموعه سایه هایتان استفاده کنید.

قرمز : قدرت  
چاکرا اصلی در لگن و استخوان نشیمن گاه قرار دارد و مربوط به رنگ قرمز است.این رنگ نشان دهنده سلامتی،قدرت و استحکام است و استفاده از آن عشق،انرژی و خودباوری را افزایش می دهد.
از یک رژ لب یا لاک قرمزاستفاده کنید.
وقتی که نیاز به تقویت اعتماد بنفس دارید.

 
نارنجی : خلاقیت 
این رنگ الهام بخش تخیل و قدرت خلاقیت است. این رنگ تنبلی در کار را از شما دور می کند و به شما انگیزه می دهد. همچنین باعث افزایش میل جنسی فرد میشود که چاکرای آن در منطقه لگن قرار دارد.
روی گونه ها و لب هایتان از رنگ نارنجی استفاده کنید.
وقتی که در مورد یک پروژه یا قرار ملاقات مهم کم صبر و کم طاقت هستید..


 زرد : وضوح و شفافیت  
این رنگ وضوح هوش و غریزه را افزایش میدهد.چاکرای این رنگ در شکم قرار دارد و اگر میخواهید به شکمتان اعتماد کنید این رنگ را بپوشید.
از رنگ زرد یا زرد قناری روی چشمهایتان استفاده کنید.
وقتی که در مورد تصمیم گیری کوچک یا بزرگی مردد هستید.


 سبز : تعادل 
در حالیکه قرمز بیشتر به عنوان رنگ عشق شناخته میشود، در نظریه چاکرا رنگ سبز حاکم بر تمام افکار احساسی است که منطقه حکمرانیش در چاکرای قلب است.سبز یک رنگ هماهنگ کننده است که می تواند به شما در ارتباط با افراد پیرامونتان احساس آرامش و تعادل دهد.
از رنگ سبز روی ناخنها، لبها و چشمهایتان استفاده کنید.
وقتی که می خواهید به همه دوستانه نگاه کنید.


آبی : بیان  
می خواهید چیزی بگویید؟ رنگ آبی نشان دهنده چاکرای گلو است و الهام بخش ارتباطات شفاف و صبورانه می باشد.
از هر نوع رنگ آبی در هر جایی استفاده کنید.
وقتی که در کارتان دچار استرس شدید یا یک مصاحبه یا ارائه مهم دارید.

 
نیلی : تخیل و ابتکار 
این رنگ کمیاب بنفش-آبی امید و آرزو را افزایش می دهد و باعث می شود که شما به چیزهای بزرگ فکر کنید. چاکرای آن در غده صنوبری در مغز(چشم سوم) قرار دارد.
از رنگ نیلی روی چشمها و انگشتان دست و پایتان استفاده کنید.
وقتی کسل و بی حوصله هستید یا به کمی خلاقیت نیاز دارید.



بنفش : یگانگی و وحدت 
رنگ گرم و زیبای بنفش با بالاترین چاکرا همکاری می کند که در بالای سر قرار دارد. بنفش یک رنگ متحد کننده است که وقتی احساس ضعف یا شکست می کنید به شما کمک می کند.
این رنگ سازگارترین رنگ در این فهرست است. از سایه،رژ لب و لاک بنفش استفاده کنید.
درمواقعی که می خواهید انرژیتان را حفظ کنید.




گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : ibanoo.ir



مطالب پیشنهادی :
چگونه رنگ موی مناسب پوست مان را انتخاب کنیم؟
نکاتی مهم برای انتخاب رنگ موی مناسب چهره تان
نکاتی مهم در انتخاب رنگ سایه مناسب چشم که نمی دانستید
چگونه رنگ کرم پودر مناسب پوست مان انتخاب کنیم؟
آرایش صورت با پوست گندمی ورنگ چشم قهوه ای !