متاسفانه برخی از زنان اشتباهاتی را مرتکب می شوند که ظاهرشان را پیرتر نشان می دهد. کنجکاوید که بدانید آنها چه هستند؟ در اینجا 7 تا از معمول ترین اشتباهات مربوط به زیبایی را ذکر می کنیم که بیشتر زنان انجام می دهند...
زیبایی در چشمان فردی است که به این زیبایی آگاه است. اگرچه این جمله قطعا حقیقت دارد، چند مفهوم جهانی منصفانه در مورد زیبایی وجود دارد که همه در مورد انها اتفاق نظر دارند. در اکثر فرهنگ ها مردم سعی می کنند که جوانی خود را حفظ کنند، چونکه جوان بودن به معنی خوب به نظر رسیدن است.
پس چرا کاری کنید که پیرتر به نظر برسید؟ تنها کسانی سعی می کنند سن بالاتر به نظر برسند که خیلی کم سن هستند. بله آنها گاهی در یک موقعیت خاص فکر می کنند این کار مناسب تر است.
مخصوصا خانم ها زمان و هزینه زیادی صرف می کنند تا ظاهر زیبایی داشته باشند. صنعت زیبایی در آمریکا خیلی عظیم است و تعداد زیادی از زنان هر روز صبح حسابی تلاش می کنند تا بهترین ظاهر را داشته باشند.
علاوه بر این ما سخت تلاش می کنیم که زندگی سالم تری داشته باشیم تا احساس جوانی و شادابی کنیم. اما متاسفانه برخی از زنان اشتباهات آرایشی را مرتکب می شوند که ظاهرشان را پیرتر نشان می دهد. 
کنجکاوید که بدانید آنها چه هستند؟  در اینجا 7 تا از معمول ترین اشتباهات مربوط به زیبایی را ذکر می کنیم که بیشتر زنان انجام می دهند...
 
1 - زیادی کرم پودر زدن
واضح است که گذاشتن لایه ضخیم از کرم پودر و پن کیک پوست را پیرتر نشان می دهد. به جای این کار یک لایه نازک کرم پودر بزنید یا فقط مرطوب کننده و پن کیک استفاده کنید. پوست بیشتر ادم ها با آرایش کمتر جوان تر و بهتر دیده می شود. به جای اینکه پوست خود را بپوشانید از محصولات بهداشتی استفاده کنید تا پوست خود را بهتر کنید.
 
2 - زیادی روشن کردن زیر چشم

حلقه های تیره زیر چشم هم برای زنان و هم مردان یکی از مخرب های زیبایی است. خواب بیشتر و بهتر کردن رژیم غذایی می تواند کمک کند که این حالت بهتر شود، اما زنان اغلب اوقات برای اینکه چشم هایشان جوان تر و زیباتر دیده شود به کانسلر یا روشن کننده های زیر چشم متکی می شوند. ولی هرقدر سن بالاتر می رود پوست زیر چشم نازک تر می شود. و آن وقت شما مجبورید برای پوشاندن این تیرگی کرم های روشن تر استفاده کنید. درضمن گذاشتن لایه ضخیم از سفیدکننده زیر چشم اصلا ظاهر خوبی ندارد.

بیشتر بدانید : آرایش صورت، 9 اشتباه آرایشی که هر روز انجام می دهید!

3 - انتخاب نامناسب مدل مو
مدل مو می تواند خیلی روی ظاهر و زیبایی تاثیر بگذارد، یا متاسفانه زیبایی صورتتان را خراب کند. شاید بخواهید باوجودیکه سنتان بالا رفته است باز هم مدل موهای جوانی خود را که بلند و لخت بوده است را داشته باشید. شاید با این مدل در جوانی خیلی زیبا می شدید. اما موهای بلند و لخت صورت های مسن تر را پژمرده و بی حال نشان می دهد، پس باید با بالا رفتن سن مدل موها را تغییر دهید، می توانید موها را کوتاه یا حالت دار درست کنید.
 
4 - زیاد استرس داشتن
در زندگی های بی قرار و پر مشغله امروز ما، مردم در طول هفته با استرس های زیادی مواجه می شوند. یک اشتباه جدی در مورد زیبایی این است که استرس های زیادی را تحمل کرده و کاری برای آن انجام ندهیم. وقتی که بدن و ذهن تحت فشار نگرانی هاست، پوست نیز عذاب می کشد که حتی آرایش زیاد و بهترین نوع محصولات زیبایی نمی تواند خرابی هایی که در اثر استرس ایجاد شده را از بین ببرد. پس یک راه سالم برای کاهش دادن به استرس های خود بیابید تا بتوانید ظاهر خود را نیز جوان تر سازید.
 
5 - خراب کردن و از دست دادن موها
وقتی که زیاد از حد به آرایشگاه می روید و موهای خود را رنگ می کنید یا کارهای دیگر از قبیل فر کزدن یا صاف کردن را زیاد انجام می دهید، آسیب های جدی به موهایتان می زنید که همیشه با شما خواهد ماند. قطعا موهای سوخته یا وز شده با ظاهر جوان سنخیت ندارد. پس آرایشگاه رفتن برای درست کردن موها را کمتر کنید، با این کار هم پولتان را پس انداز کرده اید و هم موهایتان را حفظ کرده اید. 
 
6 - استفاده از سایه های براق
براق  و درخشان کردن پشت پلک ها می تواند ظاهر خیلی خوبی داشته باشد و مد نیز باشد، اما بیشتر از آرایش های دیگر علائم بالا رفتن سن را نشان می دهد. قسمت پلک انسان فاقد غده های چربی است و این یعنی چشم ها اولین عضو صورت است که بالا رفتن سن در آن مشهود است. بنابراین خطها و چین و چروک روی پلک وقتی سایه براق می زنیم نسبت به زمانیکه سایه مات استفاده می کنیم بیشتر دیده می شود. 

7 - آرایش کردن قسمت پایینی چشم
اگر به میانسالی نزدیک شده اید، برای اینکه ظاهر جوان تری داشته باشید باید از ریمل و خط چشم کشیدن در زیر چشم خودداری کنید. این کار به جای اینکه چشمانتان را زیباتر کند فقط توجه همه را به دایره تیره زیر چشم و دیگر اثرات بالا رفتن سن جلب می کند.  



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : ileev.com



مطالب پیشنهادی :
اشتباهات رایج آرایشی به روایت متخصصان آمریکایی!!
5 اشتباه شایع آرایشی که پیرتان می کند
10 اشتباه آرایشی که خانم ها انجام می دهند
6 اشتباه رایج در آرایش چشم
7 اشتباه مهم آرایشی که مردان را از شما دور می کند