استفاده درست و اصولی از رژ لب قرمز نیز فوت و فن های خاص خودش را داشته و برای هر چه زیباتر به نظر رسیدن آن ،دانستن این فوت و فن ها بسیار مهم است،چون در غیر اینصورت شاید نتواند زیبایی خود را آنطور که باید ،نشان دهد.
رژ لب یکی از آیتم های آرایشی بسیار مهم خانمها محسوب شده که معمولا بدون آن ،آرایش خود را کامل نمی بینند.
رژ لب قرمزهمیشه بسیار پرطرفدار و جذاب بوده و هیچوقت هم از مد نمی افتد، چرا که علاوه بر زیبایی منحصر به فرد خود ،موجب ایجاد حس شادابی و جوانی  خانمها می شود.
 
بسیاری از ستارگان هالیوود، از طرفداران سرسخت این رنگ زیبا و دلفریب بوده و در بسیاری از مهمانی های باشکوه خود از زیبایی فوق العاده و مبهوت کننده این رنگ ،لذت می برند. اگر شما هم می خواهید در چنین مهمانی های پرزرق و برقی شرکت کنید ،این رنگ  بی تردید می تواند بهترین انتخاب شما باشد.

البته استفاده درست و اصولی از این رنگ نیز فوت و فن های خاص خودش را داشته و برای هر چه زیباتر به نظر رسیدن آن ،دانستن این فوت و فن ها بسیار مهم است،چون در غیر اینصورت شاید نتواند زیبایی خود را آنطور که باید ،نشان دهد.

_  قبل از شروع آرایش لب ها ،همیشه بهتر است اول آنها را لایه برداری کرده و پوسته ها و سلولهای مرده روی لب را از بین ببرید.
راههای زیادی برای اینکار وجود دارد و یکی از ساده ترین کارها این است که خیلی راحت ،مسواکی را با آب گرم مرطوب کرده و سراسر لب را با آن ماساژ دهید. چنانچه لب های بسیار حساسی دارید ،بهتر است به جای استفاده از مسواک ،از اسکراب های ملایم لب برای این منظور استفاده کنید. کمی اسکراب لب را با نوک انگشتان خود به آرامی روی لب ها پخش کنید تا کم کم نرمی و لطافت لب ها را حس نمایید.
این اسکراب ها حاوی شکر هستند که با تاثیر خود بر روی لب ها ،آنها را نرم و لطیف و عاری از هر گونه پوسته و سلولهای مرده می سازد.

_ بعد از مرحله اول کار و آماده سازی لب ها برای آرایش ،بهتر است از چپ استیک Chapstick ،برای نرمی هر چه بیشتر و ماندگاری بالاتر رژ ، استفاده کنید.

_ همچنین می توانید کمی از کانسیلر همیشگی خود برای لب ها و دور لب ها ،استفاده نمایید ،اینکار هم علاوه بر زیباتر شدن نتیجه کار، ماندگاری رژ را هم بیشتر خواهد کرد.

_ حالا از وسط لب و به سمت گوشه ها ،رژ لب زده و پیشنهاد می کنیم برای حجم دهی زیباتر لبها و برای اینکه پس از ساعتها و حتی غذا خوردن ،رنگ زیبای رژ خود را حفظ کنید ، رژ را به جای مالیدن به لب ها ،به صورت ضربه ای بزنید. این فوت آرایشگری را حتما امتحان کنید. بسیار موثر خواهد بود.

_ در این مرحله، تکه ای دستمال کاغذی را بین دو لب قرار داده و کمی لب ها را روی هم فشار دهید. بعد لایه دوم رژ خود را بزنید. با اینکار رنگ یکنواخت و یکدست تری خواهید داشت.

– در انتهای کار مقداری برق لب را در مرکز لب پایینی زده و لب ها را کمی به هم فشار دهید. با این عمل ،وسط لب ها برجسته تر شده و حجیم تر و زیباتر به نظر خواهند رسید.

_ در آخر هم دندانهای خود را چک کنید تا هاله ای رنگی روی آنها وجود نداشته باشد.

با رعایت این نکات مهم و ماهرانه ،نه تنها در مورد رنگ جذاب قرمز ،بلکه در مورد دیگر رنگ های رژ دلخواه خود ،به نتیجه بسیار مطلوبی دست خواهید یافت.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : mahsho.com