راه حل های طبیعی در بسیاری از مشکلات زیبایی کارگر هستند، راه‌هایی بسیار آسان برای حل بزرگترین مشکلات پوست و مو . حتما آنها را امتحان کنید !
با یک جوش سرسفید روی پیشانی‌تان درگیر هستید؟ یا پوستی خشک؟ قبل از اینکه به دنبال راه چاره به داروخانه بروید، کابینت داروها و مواد غذایی‌تان را چک کنید؛ ممکن است همه آن چیز‌هایی که برای راه حل‌های طبیعی برطرف کردن این مشکلات شایع و دیگر مسائل نیاز دارید داشته باشید.

مشکل : خشکی و پوست پوست شدن لب
درمان طبیعی :
یک راه راحت این است که از شکر قهوه ای و یک پارچه یا حوله خیس برای از بین بردن پوسته‌های خشک استفاده کنید. سپس به لب‌هایتان روغن نارگیل بمالید تا عمیقا مرطوب شوند. همچنین برای داشتن لب‌هایی نرم می‌توانید یک دوم قاشق چایخوری عسل را با یک قاشق چایخوری روغن زیتون مخلوط کنید و آن را قبل از به خواب رفتن روی لب بمالید.

مشکل : آکنه (جوش)
راه حل طبیعی :
برای برطرف کردن نواحی دارای مشکل می‌توانید از مخلوطی از سه قاشق غذاخوری آب یا ژل آلوورا با چهار قطره روغن درخت چای استفاده کنید (می‌توانید دو بار در روز از این محلول استفاده کنید). آلوورا دارای جیبرلین‌ها و پلی ساکارید‌هایی است که باکتری‌های ایجاد‌کننده آکنه را از بین می‌برد، به‌علاوه تسکین‌دهنده‌های تورمی که پوست متورم را تسکین می‌دهد، آثار زخم را از بین می‌برد و رشد پوست جدید را تحریک می‌کند. روغن درخت چای سرشار از آنتی‌باکتری‌ها و آنتی‌میکروب‌هاست که جوش‌های سر‌سفید را پاک می‌کند، اما باید رقیق‌شده آن مصرف شود چون خیلی قوی است.

مشکل : مو‌های مجعد
راه‌حل طبیعی :
نیمی از یک آووکادو را با دو قاشق چایخوری روغن زیتون مخلوط کنید و سپس روی موهای تمیز و مرطوب ماساژ دهید. پس از 15 تا 20 دقیقه کاملا مو‌ها را شستشو دهید و سپس یک نرم‌کننده ملایم بزنید. هر دو این مواد تشکیل‌دهنده بسیار مرطوب‌کننده هستند که به بهبود حالت موهای مجعد کمک می‌کنند.

مشکل : پوست خشک
راه حل طبیعی :
آب یک لیمو را با پنج قاشق غذاخوری شکرقهوه‌ای و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید، سپس در زیر دوش با یک لیف یا کف دستتان روی پوست خود بکشید و بعد آبکشی نمایید. لیمو دارای اسیدهای میوه طبیعی آلفا-هیدروکسی است که چسبی را که سلول های مرده پوست را در کنار هم نگه می‌دارد، باز می‌کند. شکر نیز دارای موادی است که به آرامی منافذ را تمیز می‌کند و بازده سلول‌ها را افزایش می‌دهد. روغن زیتون هم سرشار از ویتامینی است که پوست را تغذیه و نرم می‌کند.

مشکل : پوست خشک مرده و اضافه اطراف انگشتان خشک
راه حل طبیعی :
به مقداری (اندازه نخود‌فرنگی) از کرم دست مورد‌علاقه خود چند قطره روغن نارگیل اضافه کنید و به آرامی اطراف انگشتانتان بمالید. برای نتیجه بهتر ده دقیقه دستکش‌های پلاستیکی بپوشید تا کرم جذب شود.

مشکل : موهای گیر‌کرده در زیر پوست
راه حل طبیعی :
چهار قرص آسپیرین را در یک دوم قاشق چایخوری آب گرم حل کنید و یک قاشق چایخوری عسل به آن اضافه کنید تا مایعی خمیری ایجاد شود. این ترکیب را روی محل دارای مشکل بمالید و بگذارید ده دقیقه بماند. سپس با آب ولرم بشویید. آسپیرین دارای سالیسیلیک اسید است که به از بین رفتن پوست روی مو کمک زیادی می‌کند. به علاوه مواد ضد تورم هم دارد که به کاهش تورم آن ناحیه کمک می‌کند (توجه: اگر پوست شما بیش از حد حساس است، از این راه حل استفاده نکنید.)

مشکل : دندان‌های زرد
راه حل طبیعی :
سه قاشق چایخوری جوش شیرین را با یک قاشق چایخوری آب مخلوط کنید تا خمیری شکل شود. مقداری از مخلوط را روی مسواک خود بگذارید و کاملا مسواک بزنید. این کار را دو تا سه بار در هفته انجام دهید. جوش شیرین دندان‌ها را براق می کند و جرم‌ها را از بین می‌برد؛ البته برای مصرف روزانه توصیه نمی‌شود، چون می‌تواند به مینای دندان آسیب بزند.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : ibanoo.ir



مطالب پیشنهادی :
5 کاری که شما را زیباتر می کند
نکات مهم آرایشی برای صورتهای آکنه دار
راهنمای رنگ کردن موهای سفید
نکته هایی مهم در استفاده از رژ لب قرمز
10 مدل برتر کوتاهی مو برای انواع موها