اگر شما هم نمی دانید برای هر رنگ چشم از چه رنگ سایه ای استفاده کنید، ما این مطلب را به شما پیشنهادی می دهیم.
کار سختی نیست که یک نوع  زندگی کنید و هر روز  یک سایه پشت مژه هایتان بکار ببرید. یکی از متداول ترین پرسشهایی که ما دریافت می‌کنیم این است: « چگونه چشمانم را بزرگتر نشان دهم ؟» اگر شما از سایه‌های  همیشگی چشمتان به ستوه آمده اید، در اینجا مقداری سایه‌ جذاب معرفی می‌کنیم که به چشم‌هایتان جذابیت و زیبایی میدهد.
نکته: از یک پرایمر پلک استفاده کنید، زیرا باعث می‌شود که سایه‌ی شما واضح‌تر و پر رنگ‌تر شود و به تثبیت رنگدانه نیز کمک می‌کند.

برای چشم‌های سبز
ته‌رنگهای غروب آفتاب، مانند کهربایی پر رنگ، تفاوت رنگ سبز و زرد در چشمهای سبز رنگ را بیشتر نشان می‌دهد. سبز و نارنجی در دایره‌ی رنگ، مکمل هم هستند، بنابراین بدون برخورد، یکدیگر را تقویت می‌کنند. ما از یک سایه‌ی کرمی مسی رنگ، روی تمام پلک و در گوشه‌های چشم استفاده می‌کنیم و با یک سایه‌ی پودری غیر فشرده، به آن جلوه‌ی بیشتری می‌دهیم.


برای چشم های فندقی
چشم های فندقی، می‌توانند با اعتماد بنفس از هر رنگی استفاده کنند. اما گزینه‌ی مورد علاقه‌ی ما، یک رنگ آبی با شکوه است. یک خط چشم آبی روشن، پوشش عنبیه‌های رنگی را درخشان می‌کند و اگر در پلک پایین استفاده شود باعث ایجاد ته‌رنگ‌های زرد و کهربایی می‌شود.


برای چشم‌های آبی
از آنجا که چشم‌های یاقوتی رنگ، به خودی خود رنگ زیبایی دارند، بسیاری از چشم آبی‌ها، اغلب از آرایش‌های رنگی استفاده نمی‌کنند. اما اگر بدنبال یک رنگ لطیف و زیبا هستید، مانند الیزابت تیلور از سایه‌ی قرمز یا بنفش استفاده کنید.


برای چشم‌های قهوه‌ای
افرادی که چشمهای قهوه‌ای دارند، می‌توانند از رنگ‌های روشن و تیره استفاده کنند، مثلا رنگ خاکستری، محبوبیت زیادی ندارد، اما سایه‌ی خاکستری، چشم‌های قهوه‌ای را واقعا تغییر می‌دهد و به آن کنتراست نقره‌ای رنگ می‌بخشد و تن‌های کهربایی را پر رنگ‌تر می‌کند. در اصل، از زوایای مختلف تأثیرگذار است، مخصوصاً برای چشمان دودی و کمی براق.
در چند بعد تأثیر کلی می‌گذارد: چشمان دودی کمی براق.




گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : sorkhabsefidab.com/hidoctor.ir



مطالب پیشنهادی :
آموزش تصویری سایه چشم طلایی فیروزه ای
نحوه هماهنگی سایه چشم با رنگ رژ لب!
چگونه با سایه های شکسته شده خط چشم رنگی درست کنیم؟
چه ترکیب رنگهایی را برای سایه ی چشم انتخاب کنیم؟
بهترین رنگ های سایه برای چشم قهوه ای چیست؟