خانم‌ها با چشم‌هایی که گوشه‌هایی به سمت پایین دارند مجازند از خط چشم تیره استفاده کنند.
آرایش بر اساس فرم چشم
–   اگر چشم‌های گرد دارید، باید خط‌ چشم را از گوشه داخلی پلک بالا شروع کنید و در انتهای پلک به سمت بیرون یک خط مستقیم بکشید. اگر خواستید سایه استفاده کنید، حواس‌تان باشد از سایه‌های تیره استفاده نکنید. سایه را فقط به قسمت بیرونی به سمت میانه چشم بزنید تا به پلک فرم دهد.

–  افرادی که چشم بادامی دارند هم می‌توانند مانند افرادی که چشم گرد دارند آرایش کنند با این تفاوت که هنگام سایه زدن فرم چشمان‌شان را باید در نظر داشته باشند.

–  خانم‌ها با چشم‌هایی که گوشه‌هایی به سمت پایین دارند مجازند از خط چشم تیره استفاده کنند.

–  افراد با چشم‌های گود باید از سایه‌های تیره کمتر استفاده کنند تا چشم‌های‌شان برجسته‌تر نشان داده شود. اگر از سایه تیره استفاده شود،‌ به هدف نمی‌رسند.

–  چشم‌هایی که به هم نزدیک هستند، باید طوری آرایش شوند که فاصله آنها بیشتر شود بنابراین هنگام سایه زدن باید بیشتر از عرض چشم سایه زده شود.

–  اگر فردی چشم‌هایی با پلک افتاده داشته باشد، نباید با سایه روشن‌سازی کند و فقط باید گوشه‌های پلک را سایه بزند. مقداری سایه تیره را روی قسمتی از پلک که زیر قرار گرفته بزنید و بعد دور تا دور این خطوط را سایه تیره بزنید.

–  چشم‌های برجسته به این معناست که نباید بالای چشم از خط چشم یا سایه تیره استفاده کنید و درنهایت می‌توانید در پلک پایین سایه به کار ببرید.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : hidoctor.ir



مطالب پیشنهادی :
با این تکنیک های آرایشی 10 سال جوان تر شوید
در خرید لوازم آرایشی مراقب این 3 اشتباه رایج باشید
ترفندهای آرایشی برای جوان تر شدن
ترفندهای آرایشی برای کسانی که پوست سفید و چشمان مشکی دارند
ترفندهای مهم آرایشی برای کسانی که بینی بلندی دارد