دستورالعمل های خانگی علاوه بر آسان و در دسترس بودن ، به راحتی قابل اجرا هستند ، طبیعی هستند و تاثیراتشان اثبات شده است ، در ضمن لازم نیست پول زیادی خرج کنید !
دستورالعمل های خانگی علاوه بر آسان و در دسترس بودن ، به راحتی قابل اجرا هستند ، طبیعی هستند و تاثیراتشان اثبات شده است ، در ضمن لازم نیست پول زیادی خرج کنید !

_ موها  
راز داشتن مویی براق و سالم در آشپزخانه شماست. از شستشو با سرکه برای از بین بردن مواد تجمع یافته از محصولات آرایشی بهداشتی استفاده کنید‍. برای تقویت موهای آسیب دیده از ماسک زیر استفاده کنید که مملو از مواد مرطوب‌کننده می‌باشد:

یک عدد تخم مرغ ، یک قاشق غذاخوری از  روغن نارگیل، روغن زیتون و عسل و دو قاشق آب را با هم مخلوط کنید . به اضافه نصف یک موز له شده و خوب هم بزنید تا یکدست شود. به مدت 15 دقیقه روی موها قرار دهید و سپس مطابق معمول شامپو کنید .

اگر مویی پرپشت می خواهید‍، از نمک ایپسوم و نرم‌کننده استفاده کنید که با مصرف هفتگی آن به مویی پر‌پشت دست پیدا خواهید کرد‌.

_ صورت 
جوش‌، چین و چروک و پف از مشکلات معمول پوستی است‌‌. پوست خود را با استفاده از دستور‌العمل های کاملا طبیعی پاک و آرام کنید‌.اگر پوستی نرم و شفاف  می خواهید از ماسک صورت شکلات و جو دوسر استفاده کنید‌.

ماسک شکلات و جوی دوسر
از خود می‌پرسید کدام ماده غذایی باعث ایجاد جوش‌های صورتتان می‌شود؟ شاید به خاطر شیر باشد که خود موجب افزایش ترشح تستوسترون می‌شود و با روغن اضافی منافذ پوستتان را می‌بندد. اگر این مشکلتان طولانی شده‌، شیر معمولی خود را با شیر بادام عوض کنید و نتیجه را ببینید‌. این دستور‌العمل با داشتن شکلات که آنتی‌اکسیدان دارد‌، پوست را نرم و صاف می‌کند‌. جوی دوسر هم پاک کننده‌ای طبیعیست که منافذ پوست را باز می‌کند‌.

مواد لازم‌ :
2 قاشق غذا‌خوری شکلات
300 گرم جو دوسر
¼ فنجان خامه پرچرب
2 قاشق غذا‌خوری پنیر‌محلی
1 قاشق غذا‌خوری عسل

طرز تهیه :
شکلات را آب کنید‌. سایر مواد را باهم مخلوط کرده و 20 دقیقه روی صورت خود بگذارید و سپس با آب سرد‌ بشویید‌.

_ بدن  
 بعد از یک تابستان طولانی و پر از خورشید و ماسه‌، شاید نیاز به کرمی لایه‌بردار داشته باشید‌. پوست مرده خود را با استفاده از مخلوط قهوه‌، شکر و روغن نارگیل، با پوستی روشن و شفاف تعویض کنید‌‌. برای پوست درخشان‌، پس از حمام این محلول را به مدت 7 تا 10 دقیقه روی پوست خود بگذارید و سپس با آب بشویید‌‌. این دستور‌العمل را با استفاده از روغن نارگیل مرطوب کننده ادامه دهید‌. این ماده به لطف وجود ویتامین E و آنتی‌اکسیدان‌، تاثیر مرطوب‌کننده و محافظت‌کننده برای پوست دارد. برای جذب بیشتر بعد از یک دوش گرم‌( نه داغ‌ ) از آن استفاده کنید‌.

پاها 
 به طور متوسط 5000 قدم در روز بر‌می‌دارید‌. این امر موجب خستگی و فرسودگی کف پاها می‌شود‌. از شستشو با شیر و عسل و دارچین برای رفع خستگی و آزردگی کف پا‌ها بهر‌ه‌مند شوید‌. اسید لاکتیک شیر‌، آزردگی پا‌ها را از‌بین می‌برد و دارچین هم گردش خون را تسهیل می‌کند‌. 



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : ibanoo.ir



مطالب پیشنهادی :
چگونه متناسب با سن مان آرایش کنیم؟
قوانین مهم آرایشی بر اساس فرم چشم
قوانین مهم آرایشی بر اساس فرم صورت
سه رنگ رژ لب که هر خانمی باید داشته باشد