برای افرادی که به هر دلیلی بارها به رفع این مشکل پرداخته و دوباره با آن مواجه شده اند راهکارهایی معرفی می کنیم که با استفاده از موادی طبیعی پوستی بدون لکه را به همراه داشته باشد...
 
در بسیاری مواقع لکه هایی بر روی پوست صورت و گاهی حتی پشت دستها مشاهده می شود که می تواند در بعضی خانمها به مرور زمان با افزایش سن و بر حسب مکانیسم بدن بوجود آید و در دختران جوان حاصل جای جوشهای غرور جوانی باشد که به مرور کمرنگ شده ولی کاملا از بین نرفته اند.
طبق نظر بسیاری از پزشکان و متخصصان پوست و زیبایی، در بیشتر مواقع لکه های صورت و دستها را نمی توان به طور کامل و قطعی، صد در صد از بین برد بلکه تنها می شود با بیرنگ سازی آنها و با لایه برداری از پوست آنها را کمرنگ تر ساخته و تا حدودی محو کرد و البته همه ی اینها مشروط بر این است که به طور مداوم و مرتب و طبق زمانهای تعیین شده توسط پزشک عمل شود که گاهی با قطع داروها یی که با صرف هزینه های زیاد همراه بوده پوست دوباره به حالت قبلی باز گشته و از این بابت احساس نارضایتی شدید همراه با خستگی در ما به وجود خواهد آمد.

برای آن دسته از افرادی که به هر دلیلی بارها و بارها برای رفع این مشکل اقدام کرده و دوباره با آن مواجه شده اند راهکارهایی معرفی می کنیم که با استفاده از موادی طبیعی و قابل دسترس پوستی بدون لکه را به همراه داشته باشد.

1-از مقداری روغن ارده که به راحتی هم جداگانه در عطاری ها یافت می شود و هم خود می توانید با خرید ارده ی مصرفی منزل روغن روی آن را پس از آنکه مدتی ظرف ارده بدون تکان خوردن، ثابت در جایی نگه داشته شود از روی آن جدا کرده و در ظرفی جداگانه نگه داری کنید و به طور مرتب در طول شبانه روز به جای کرم مرطوب کننده از آن استفاده نمایید که با مصرف آن در دراز مدت مثل یک عادت، شما را به نتیجه ی مطلوب خواهد رساند.

2-می توانبد مقداری از این روغن ارده را با کمی سفیداب نقره که آن هم در عطاری ها یافت می شود مخلوط کرده تا به شکل کرمی نرم و نه چندان سفت در بیاد سپس هر صبح و شب از آن استفاده نمایید.
 

بیشتر بدانید : کک و مک و آکنه صورت تان را با این روغن طبیعی از بین ببرید!!

 

 

3-نصف فنجان گلاب همراه با نصف فنجان عرق بید را داخل ظرفی کوچک روی شعله ی کم گاز قرا داده و پس از آن که کمی گرم شد یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل، یک قاشق غذاخوری روغن بادام، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذا خوری گلیسیرین را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کرده ، بگذارید با هم کمی قل بخورند، سپس دو قاشق چایخوری سر پر سفیداب روی را که قبلا از الک ریز رد کرده اید  آرام به آنها اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. پس از حل کامل سفیداب در این مواد، دو قطره آبلیمو نیز به آنها اضافه کنید و بگذارید با هم بجوشند تا قوام آیند، سپس شعله را خاموش کرده، صبر کنید تا کاملا سرد شوند .این مواد را داخل ظرفی در دار ریخته و هرصبح و شب ابتدا ظرف را خوب تکان داده و سپس برای دست و صورت از آن استفاده نمایید. استفاده ی مکرر و در مدت زمان طولانی باعث می شود شما به پوستی شفاف وروشن  و بدون لک برسید که به خاطر داشتن روغنهای مفید از چروک شدن  پوست شما نیز جلوگیری خواهد کرد.

« ثابت قدم باش تا به هدف برسی یا به آن نزدیک گردی »

تهیه وتدوین: گروه سبک زندگی سیمرغ-زهرا پهلوان زاده
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ