خانم‌هایی که در مناطق سردسیر زندگی می‌کنند، جاییکه سردی هوا و دمای منجمدکننده آن از همه چیز حتی پوست‌های شان انتقام می‌گیرد، می‌دانند که هیچ برف و بارانی رطوبت را به پوست‌های خشک شان برنمی گرداند

5 روش مراقبت از پوست برای خانم‌هایی که در مناطق سرد و کوهستانی زندگی می‌کنند

خانم‌هایی که در مناطق سردسیر زندگی می‌کنند، جاییکه سردی هوا و دمای منجمدکننده آن از همه چیز حتی پوست‌های شان انتقام می‌گیرد، می‌دانند که هیچ برف و بارانی رطوبت را به پوست‌های خشک شان برنمی گرداند و خرابی پوست شان را جبران نخواهد کرد. اما با  انجام چند روش ساده می‌توان از خشکی و حساسی پوست در این هوا جلوگیری کرد. ما در اینجا 5 راه به شما معرفی می‌کنیم.
 

1- سلول‌های مرده پوست تان را بتراشید!!! قبل از اینکه دوش بگیرید لازم است که سلول‌های مرده پوست تان را از بدن تان پاک کنید. با انجام این کار به بدن تان اجازه می  دهید تا سلول‌های جدید و زیرین نفس بکشند و رطوبت جذب کنند. یک برس زبر با جنس خوب بخرید و با آن پوست تان را ماساژ دهید. جالب است بدانید این کار باعث می‌شود که جریان خون در رگ‌های شما سریع تر و راحت تر انجام بگیرد و از تجمع لخته‌های خون در رگ‌های تان جلوگیری خواهد کرد.
 

2- از ضد آفتاب استفاده کنید. استفاده از کرم ضد آفتاب تنها مختص زمان‌هایی نیست که در مقابل نور آفتاب قرار می‌گیرید. ما باید همواره از پوست مان در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید محافظت کنیم. مقدار اشعه‌های  UV‌در زمستان و درآب و هوای سرد بسیار مضرتر از شرایط دیگر است و اگر پوست ما بدون هیچ محافظی در برابر آن قرار بگیرد آسیب‌های جبران ناپذیری بر آن وارد خواهد آمد. امروزه کمپانی‌های بسیاری هستند که در محصولات آرایشی شان این نکته را مد نظر قرار می‌دهند و در کرم‌هایشان محافظ و ضد آفتاب استفاده می‌کنند.می توانید از این محصولات هم به عنوان ضد آفتاب و هم کرم آرایشی استفاده کنید.
 

3- از مرطوب کننده استفاده کنید. هوای سرد بیرون از خانه  تنها هوایی نیست که باعث خشکی پوست شما می‌شود. هوای داخل خانه هم  به خاطر کار کردن بخاری و یا لوازم گرم کننده و نبود هوای تازه پوست را خشک و زبر می‌کند. تنها راه مقابله با این شرایط استفاده از مرطوب کننده‌های مناسب است. توصیه می‌کنم در روز دوبار تمام بدن تان را با مرطوب کننده ماساژ دهید. یک بار صبح و یک بار قبل از خواب؛

4- از رژ لب‌های حاوی گلیسیرین و یا پمادهای نرم کننده لب استفاده کنید؛ مراقبت از لب‌ها بسیار مهم است. اولین قدم برای محافظت لب‌ها از سرما این است که دست از مکیدن شان بردارید. وقتیکه شما مدام در حال مکیدن لب‌هایتان هستید رطوبت لب‌هایتان از بین می‌رود و باعث می‌شود لب‌هایتان بدون هیچ محافظ طبیعی در برابر هوای سرد قرار بگیرند. توصیه می‌کنم قبل از اینکه بخوابید یک پماد نرم کننده لب به لب‌هایتان بمالید.
 

5- اگر دست و پاهایتان زیادی خشک می‌شود و پوسته پوسته می‌شوند قبل از خواب به آنها مرطوب کننده و یا پماد بزنید و با دستکش و جوراب بخوابید. البته توجه داشته باشید که جنس دستکش و جوراب تان باید نخی باشد.   


اگر شما به خوبی از دست‌ها،‌پاها ، لب‌هاو صورت تان مراقبت کنید حتی در ماه‌های سرد زمستانی هم زیبا و شاداب به نظر می‌رسید. مهم نیست از چه روش و یا محصولی برای این کار استفاده می‌کنید ؛ مهم این است که یکی از بهترین روش‌ها و محصولات را برای مراقبت از پوست و بدن تان انتخاب کنید. به یاد داشته باشید در زمستان هم باید به مقدار کافی آب بنوشید.پوست شما در زمستان هم نیازمند رطوبت و آب است.
 
تهیه و ترجمه:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی:
آرایش چهره (پاییز 2009)
آیا می شود با سایه پلک های کوچکم را زیباتر جلوه دهم؟
آموزش دو مدل موی هالیوودی
آموزش گذاشتن مژه مصنوعی
ویژگی‌های یک استحمام خوب چیست؟