دوبار شستشوی صورت در روز چربی‌های پوست را از بین می‌برد. اگر پوستتان خشک است، از دستمال‌های مرطوب حاوی ویتامین ای استفاده کنید و صبحها به صورتتان بزنید.
 

1. دوبار شستشوی صورت در روز چربی‌های پوست را از بین می‌برد. اگر پوستتان خشک است، از دستمال‌های مرطوب حاوی ویتامین ای استفاده کنید و صبحها به صورتتان بزنید.

2. ممکن است که وسوسه شوید از دستمال مرطوب استفاده نکنید اما حتی پوستهای چرب هم به مقداری آب نیاز دارند. از لوسیون‌هایی که چرب نیستند استفاده کنید. تنها زمانی می‌توانید دستمال مرطوب را از قلم بیندازید که هوا گرم باشد، به جای آن از دستمال تمیز استفاده کنید.
 

3. برای جلوگیری از جوش و آکنه از محصولاتی که ویتامین آ دارند استفاده کنید زیرا از ایجاد منفذهای پوستی جلوگیری می‌کند. اما پزشکان استفاده از آن را هشدار داده اند زیرا که قرمزی جوش‌ها را تشدید می‌کند. بنابراین از مصرف بیش از حد آن جلوگیری کنید.

4. محصولات آرایشی و بهداشتی مناسب با نوع پوستتان انتخاب کنید. محصولاتی که چرب نیستند برای پوستهای چرب مناسب است، محصولاتی که چرب هستند برای پوستهای خشک و محصولاتی که مواد معدنی دارند برای پوستهای حساس یا جوش دار مناسب است.

5. برای پوستهای لطیف و نرم مدادهای نرم مشکی، قهوه ای یا خاکستری مناسب است اما محصولات آرایشی ضدآب دیگر محو نمی‌شود. اگر می‌خواهید از محصولات ضدآب استفاده کنید گوشه چشمتان را به آرامی بالا ببرید سپس مداد را درامتداد مژه‌ها بکشید. اگر می‌خواهید مژه‌های پایین چشمتان را هم مداد بکشید، انگشتتان را در زیر مژه‌ها و در قسمت مرکزی مژه‌ها قرار هید و سپس مداد را به سمت راست مژه‌ها بکشید.
 
 

6. برای ریمل زدن، برس ریمل را به ریشه مژه‌ها بزنید و پشت و جلوی مژه‌ها را به طرف نوک مژه‌ها ریمل بزنید. برس ریمل را به کل مژه‌ها بزنید.
 
 

7. بعد از اینکه رژ لبتان را زدید با مدادی که رنگ لبتان است رژ را روی لبتان محو کنید.
 

8. سعی نکنید که جنس موهای طبیعی خودتان را عوض کنید. یاد بگیرید که چگونه می‌توانید موهایتان را با محصولات آرایشی یا بهداشتی خوب و روشهای خوب بهتر کنید. اگر موهای لختی دارید از شامپوهای حجم دهنده استفاده کنید.
برای موهای مجعد یا خشن به دنبال شامپوهایی باشید که دارای سیلیکون هستند(هرگونه شامپویی که به cone ختم می‌شود) بگذارید شامپو تا 5 دقیقه روی موهایتان بماند.
 
 

9. اگر می‌خواهید موهای نرم و لختی داشته باشید از شامپوهای گیاهی استفاده کنید زیرا این محصولات بهتر از ماسکهای شیمیایی اثر می‌کند.
اگر موهای خشن و مجعدی دارید هفته ای یکبار از شامپوهایی که کراتین دارند استفاده کنید. به مدت 10 دقیقه بگذارید روی موهایتان بماند. کراتین موها را تقویت می‌کند و از آسیب دیدن و فر شدن موها جلوگیری می‌کند.
 
 

10. برای اینکه ریشتان را اصلاح کنید از کرم‌های مخصوص و یا تیغهای 3 تیغه یا بیشتر استفاده کنید. ریشهایتان را به سمت بالا بزنید اما اگر پوست حساسی دارید به سمت پایین بزنید.
 
تهیه و ترجمه:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ