دستها یکی از مهمترین قسمت اعضای بدن هستند که می توان گاهی از روی آنها حتی سن افراد را نیز تا حدودی تخمین زد برای همین مراقبت از آنها میتواند...
 
 دستها یکی از مهمترین قسمت اعضای بدن هستند که می توان گاهی از روی آنها حتی سن افراد را نیز تا حدودی تخمین زد برای همین مراقبت از آنها میتواند نقش موثری در زیبایی و بخصوص سلامت ما داشته باشد.
 
حال چه کنیم تا همیشه دستانی شاداب و سالم داشته باشیم؟
 
1- اولین قدم توجه به موادی است که برای شستشوی دستها استفاده میشود  به این ترتیب که چون صابونها حالت قلیایی داشته و رطوبت دستها را با هر بار شستشو خواهند گرفت بهتر است از صابونهای مایعی که حاوی شیر یا روغن نارگیل بوده و در مرطوب نگه داشتن دستها کمک  می کنند استفاده کنید.
 
 
2- برای مقاوم و سفیدتر شدن ناخنها ماهی یکبار آنها را در مخلوط آب و آبلیمو به مدت 10 دقیقه قرار دهید .
 
 
3- سوهان ناخن را در زمانهای معین و هنگامی که ناخن نیاز به آن دارد استفاده کنید، بعضی از خانمها عادت دارند مرتبا سوهان به دست بوده و آنها را سوهان بکشند این کار گاهی لایه لایه و شکنند ه شدن ناخنها را به دنبال خواهد داشت.
 
 
 4- تیزی لبه های ناخنها را باسوهان ریز و نرم بگیرید .
 
 
5- اگر قصد داشتید دور ناخنها را با قیچی صاف و تمیز کنید بهتر است این کار را بعد از حمام و حتما با دستهای مرطوب انجام دهید تا مشکلی پیش نیاید و سفتی و خشکی دستها سبب زخم شدن آنها نشود چرا که دستهای بعد از حمام نرم و مرطوب و آماده مانیکور خواهند بود.
 
 
 
6- اگر دستهایتان حساس بوده و حتی به مواد مایع شوینده ی دست  نیز حساسیت دارید می توانید  لوسیونهای ضد عفونی و تمیز کننده را جایگزین این مواد کنید . 
 
 
7- آنها را با کرمهای مرطوب کننده مرتب نرم و مرطوب نگه دارید، برای این کار حتما کمی از کرم را روی دو دست زده و به آرامی به حالت ماساژی که به کشیدگی ناخنها و دستها کمک می کند انجام دهید .
 
 
 
8-گاهی به ناخنها استراحت داده و بگذارید چند روزی هوا بخورند، این، برای خانمهایی است که عادت همیشگی لاک دارند که بهتره بدانند اگر این عادت رو کنار نگذارند پس از مدتی رنگ ناخنهایشان تغییر کرده به زردی خواهد زد.
 
 
9- برای داشتن دستهایی همیشه سالم با خوردن هر میوه و در هر فصلی،  پوست آنها را به پشت دستها بمالید و خوب ماساژ دهید .
 
 
 نکته:
 
الف) از شکستن و به صدا در آوردن بند انگشتان خودداری کنید چرا که این کار علاوه بر لرزش زودرس دستها در پهن و بد شکل کردن بند انگشتان تاثیر خواهد داشت و آنها را از کشیدگی و زیبایی خواهد انداخت.
 
ب) آرامش داشته باشید چرا که مشکلات عصبی باعث مشت و فشرده کردن دستها شده و آن را به یک عادت تبدیل خواهد کرد و این خود سبب پیری زود رس دستها خواهد شد، سعی کنید همیشه حتی هنگام خواب دستها وانگشتان را به حالت باز و کشیده نگه دارید.
 
« دستی که دست گیرد زیباست »
 
تهیه و تدوین: گروه سبک زندگی سیمرغ - زهرا پهلوان زاده
www.seemorgh.com/lifestyle
 اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی:
4 روش سالم نگه داشتن دست!
آرایشی ماندگار مخصوص فصل تابستان !
اگر می خواهید موهایتان را کراتینه کنید حتما به این نکات توجه داشته باشید!!
چطور تیپ چهره مان را در سنین بالا نیز حفظ کنیم ؟!
انواع رنگساژ مخصوص موهای بلوند