الان موقع آن است كه جارختی لباس های پاییزه تان را ترتیب دهید. در ترتیب دادن جارختی و یا كمد لباس پاییزی ما برای شما توصیه های مفیدی داریم

خوش تیپی هم حساب و كتاب دارد

چه كسی پیدا می شود كه دلش نخواهد همیشه و در تمام فصول به خصوص فصل پاییز زیبا و خوش لباس باشد؟ در این صورت اگر شما هم جزو آن خیلی ها هستید زود دست به كار شوید و در كمد لباس تان را باز كنید. ما به شما خواهیم گفت كه باید كدام یك از لباس ها را كنار بگذارید و چه لباس هایی بخرید. در قدم بعدی چند دست از این لباس های پاییزی را با هم ست می كنیم تا شما بتوانید آنها را در مهمانی های پاییزه زنانه و مردانه بپوشید

الان موقع آن است كه جارختی لباس های پاییزه تان را ترتیب دهید. در ترتیب دادن جارختی و یا كمد لباس پاییزی سه نكته اصلی را به یاد داشته باشید:

بیشتر بدانید : با 5 اصطلاحات رایج و معروف لباس های پاییزی آشنا شوید

جنس لباس پاییزه

پارچه های مخمل كبریتی ، چرم، جیر،‌ پارچه های كتانی راه راه و زبر، مخمل، بافتنی و كشباف، پارچه هایی كه آستر دارند، خز و در نهایت پارچه های پشمی، پارچه های لباس های پاییزی هستند. پس به سراغ این جنس ها هنگام انتخاب بروید.

رنگ لباس های پاییزی

پاییز فصل زرد و نارنجی است بنابراین شما هم در این فصل به طبیعت و حال و هوای آن احترام بگذارید و لباس هایی را انتخاب كنید كه رنگ آنها مناسب این فصل است. سبز یشمی، آبی تیره(آبی نفتی)، عاجی و قهوه ای مناسب این فصل هستند. رنگ هها در پاییز غوغا می كنند پس شما هم د راین جشن رنگ طبیعت شركت كنید.

نوع لباس های پاییزه

وقتی بوی مهر می آید كم كم وقت آن است كه لباس های آستین كوتاه را جمع كنید و لباس های دیگری را مهمان جارختی تان بكنید. بلوزهای یقه اسكی،‌ ژاكت كشباف،‌ عرق گیر، شلوارهای جین، شلوارهای پارچه ای كمی ضخیم تر،‌ و دستكش های چرمی و یا موهر ظریف، چكمه های ساق بلند، بلوزهای بلند دكمه دار، كت های ورزشی مناسب، جلیقه و كت های كوتاه كمردار، كمربندهای چرمی از كمد شما یك كمد پاییزی می سازند.

باد نكنید لطفا!

یكی از مشكلات اصلی با لباس های پاییزه و به خصوص ژاكت این است كه شما را چاق تر از آنچه هستید نشان می دهد و به خصوص در زمانی كه لباس جفت و جور بدن بیشتر طرفدار دارد این یك مشكل بزرگ است ولی راه حل آن آسان است. به سراغ خرید ژاكت هایی بروید كه جفت و جور بدن شما بافته شده باشند. از طرف دیگر می توانید به جای ژاكت، یك زیر پیراهن كه نقش عرق گیر را ایفا می كند و دو لایه لباس (پیراهن) بپوشید. در این صورت دیگر نیازی به حمل ژاكت در این روزهای پاییز كه هوا متغیر است را نخواهید داشت. یك مزیت دیگر ژاكت این است كه اگر گرمتان شد می توانید آن را از تن بیرون بیاورید و به دور كمرتان گره بزنید. هوای پاییز نامطمئن است، خیلی اوقات همرا ه داشتن یك ژاكت مناسب ضروری است.

خرید پاییزی با كودك

جوراب: بهتر است از هر رنگ جوراب، دو جفت بخرید. در این صورت اگر كوچولوی شما یك لنگه از جورابش را گم كرد هنوز سه لنگه دیگر دارد.

تی شرت:‌ خرید چند تی شرت برای لباس پاییزه بچه ها هم بد نیست چون آنها وقتی به كلاس درس می رسند، ژاكت و كت را از تن بیرون می آورند. در این شرایط لباس آستین بلند هم برای هوای پاییزی كلاس شاید گرم باشد و هم سر آستین های آن در اثر تماس مداوم با میز كثیف می شود.

سوئیت شرت: كاپشن برای لباس پاییزی كودك خیلی زود است. به جای آن ‌چند سوئیت شرت رنگی برای روزهای آغاز مدرسه اش بخرید.

دستكش، كلاه و روسری: برای كودك خود به سراغ خرید دستكش های گران نروید چون دستش در حال رشد است. پارچه های ضد آب بهترین انتخاب برای دستكش هستند، بهتر است دستكش پاییزی از جنس پشم نباشد چون پس از شست و شو و یا حتی زیر باران خیس شدن دیر خشك می شود.

7 پیشنهاد ایده آل

  1. می توانید یك ژاكت قرمز و یا هر رنگ شاد دیگر را كه با كمر یا دكمه بزرگی بسته می شود را با یك بلوز یقه اسكی سفید بپوشید. زیورآلات رنگ قهوه ای مانند آنهایی كه از چرم ساخته شده اند تیپ پاییزی شما را كامل می كنند.

  2. پیشنهاد شماره دو برای مهمانی های زنانه مناسب است. شما می توانید یك چكمه نیم ساق را با یك دامن بلند با طرح های هندسی و رنگ های شاد بپوشید و آن را با یك بلوز آستین بلند ساده و یك گردنبند ظریف كامل كنید. می توانید برای اینكه سردتان نشود ساق بپوشید.

  3. خوب آقایان اعتراض نكنند. به فكر آنها نیز بوده ایم. خوب شما باید برای پاییز امسال یك جین خاكستری بخرید. در روزهای پاییز دست از سر جین های آبی بردارید و شلوار جین خاكستری تان را با یك پیراهن یقه اسكی یا یقه گرد ست كنید.

  4. چند وقتی است كه ژاكت های فانتزی زیبا برای دختر خانم ها به بازار پاییزه آمده است. شما می توانید یكی از این ژاكت های كوتاه به رنگ شاد را با یك بلوز نازك به رنگ های سفید و بنفش روشن و شلوار جین ست كنید.

  5. پوشیدن تونیك های پشمی وبافتنی بلند در این فصل غوغا می كند. می توانید این تونیك ها را با یقه اسكی و آستین های تا آرنج به همراه ساق بپوشید.

  6. پیشنهاد شماره 6 ما هم مخصوص آقایان است و آن خرید یك شلوار كتانی مشكی است.   شلوار كتانی مشكی هم بسیار شیك است و هم به شما ظاهر رسمی تری می بخشد. می توانید این شلوار را با بلوز یشمی ست كنید. همچنین این شلوار با ژاكت بی آستین بسیار زیبا می شود.
    7. آقایان می توانند تیپ لباس پاییزی شان را با خرید یك كت مخمل كبریتی، كامل كنند. رنگ های شتری، قهوه ای و حتی سدری برای پاییز ایده آل است. خوبی این كت ها این است كه هم با شلوار جین ست می شوند و هم با شلوار پارچه ای.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع:مجله سلامت- شماره 188