آنچه در این گزارش پیش روی شماست، به بخشی از این مهارت های اساسی و مهم اشاره می کند :

دنبال کار هستید؟! برای پیدا کردن کار هر روز به این در آن در می زنید؟! پر کردن رزومه و فرم درخواست کار هر روزتان است؟! یا هدفمند و از راه درست در جستجوی کار هستید؟!

در جستجوی کار بودن هم راه و رسم خودش را دارد و افرادی می توانند سریعتر و آسانتر کار پیدا کنند که با این راه و رسم و مهارت های مورد نیاز در این راه آشنا باشند.

شاید بسیاری از شما که هر روز به دنبال کار هستید به این فکر نکرده اید که به جز سختکوشی و پیگیر بودن برای یافتن کار مناسب باید مهارت هایی هم داشت که چندان سخت هم به نظر نمی رسند.

آنچه در این گزارش پیش روی شماست، به بخشی از این مهارت های اساسی و مهم اشاره می کند :

1 - تعهد کاری
مدیران قرار نیست ابتدایی ترین مهارت ها را به کارمند یاد دهند، چون نه وقت اضافه دارند و نه پول های بادآورده. مدیر یک مجموعه کارمندی را جذب می کند که توانایی تعهد به کار را در خود پرورش داده است و در واقع این ویژگی می تواند برگ برنده کارمند باشد.
تعهد کاری یعنی شما به اندازه کافی وجدان و انگیزه برای انجام کار را دارید و به همین دلیل به فردی قابل اعتماد برای مدیر خود تبدیل می شوید.

2 - تفکر تیمی
یکی دیگر از ویژگی های یک کارمند که می تواند باعث تحسین و جذب از سوی مدیرش شود، توانایی قرار گرفتن فرد در شرایط کار تیمی است.
شما به عنوان کسی که قرار است در یک مجموعه کار کند باید ببینید چگونه می توانید به عنوان عضوی از یک تیم کار کنید. این البته بدین معنا نیست که مهارت های فردی را دست کم بگیرید، اما استفاده از توانایی های فرد در قالب یک تیم، مهارتی است که هر مدیری از آن استقبال می کند.

3 - هوش هیجانی
اگرچه در هیچ فرم استخدامی از شما نمی خواهند که هوش هیجانی را توضیح دهید، اما این مهارت از جمله توانایی هاییست که بسیار در پیشبرد اهداف کاری شما می تواند موثر واقع شود.
هوش هیجانی عبارت از مهارت های اجتماعی، آگاهی اجتماعی و البته توانایی مدیریت خود است. این نوع هوش معمولا در تعاملات با دیگران خود را نمایان می کند.

4 - مهارت حل مسئله
مهارت حل مسئله یعنی توانایی فرد در به کارگیری خلاقیت، استدلال، اطلاعات، منابع در دسترس و نیز تجربیات گذشته در حل و فصل معضلات و مشکلات پیش رو و این مدرک دانشگاهی نیست که به شما اعطا شود اما مدیر شما چنین مهارتی در شما را تحسین خواهد کرد.

5 - سازگاری
توانایی تطبیق خود با شرایط کسب و کار که امروزه دائما در حال تغییر است، مهارتی مهم برای هر کارجو به شمار می آید. به عنوان نمونه کارجویی که بتواند خود را همواره با فناوری های روز آپدیت کند یا چند وظیفه را در روز مدیریت کند، نسبت به سایر همقطارانش از اولویت برخوردار است.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : banki.ir



مطالب پیشنهادی :
 چطور در ذهن همکاران و مشتریانمان بمانیم
10 نشانه برای شناخت یک کارمند غیر مسئول
9 کار غلطی که در محیط کار نباید انجام دهید
بازاریاب ها برای افزایش فروش شان این مطلب را بخوانند!
دروغ نگویید‌، حتی در‌ محل‌ كار