اگر شما هم می خواهید بدانید روش های انتخاب کارفرما ها بر چه مبنایی است تا انتهای این گزارش را بخوانید.
اگر در جستجوی کار هستید باید بدانید روش های انتخاب کارفرما ها بر چه مبنایی است به این ترتیب استخدام شدن شما تسهیل خواهد شد پس تا انتهای این گزارش را بخوانید.
غیر معمول است که از یک شیوه گزینش، به تنهایی استفاده شود. تلفیق دو یا چند شیوه، به طور کلی کاربرد دارد،  انتخاب این شیوه ها به عوامل ذیل بستگی دارد :

1 - معیارهای گزینش برای تصدی پست :
به عنوان مثال، شیوه های گزینش گروه و فعالیت های مرکز ارزیابی فقط برای انواع خاصی از مشاغل، نظیر مدیریت و شغل سرپرستی، مناسب و مفید است.

2 - مقبولیت و مناسب بودن شیوه ها :
برای داوطلبان مشمول، یا احتمالاً مشمول شده، در گزینش. به عنوان مثال، ممکن است تست های هوش به منزله توهین به متقاضیانی تصور شود که تاکنون صاحب پست عالی بوده اند.

3 - توانایی های کارکنان گنجانده شده در فرآیند گزینش :
این عامل، به خصوص در به کارگیری تست ها و مراکز ارزیابی، به کار می رود. فقط آن دسته از کارکنانی که به شکل مناسبی از طریق مجوز علمی یا حضور در رشته ایی معین، واجد شرایط هستند، ممکن است آزمون های روان شناسی را اجرا کنند.

4 - سهولت اجرا :
به منظوراهداف اجرایی، شاید ترتیب دادن یک یا دو مصاحبه خصوصی برای داوطلبان ، راحت تر از سازماندهی هیئتی متشکل از چهار عضو باشد که نیاز باشد همگی همزمان در دسترس باشند.

5 - عوامل زمانی :
گاهی اوقات نیاز است که پستی فوراً پر شود، و ممکن است زمان از طریق سازماندهی مصاحبه های فردی بیش از شیوه های گزینش گروهی، که به معنای انتظار به مدت یک روز در جهت قابل دسترس شدن تمامی داوطلبان می باشد، صرفه جویی شود.

6 - صحت و درستی :
صحت و درستی در گزینش کار، به طور کلی در رابطه با تعداد شیوه های گزینش مناسب به کار رفته افزایش می یابد.

7 - هزینه :
ممکن است اجرای تست ها، هزینه های زیادی را در برداشته باشد، اما هنگامیکه هزینه اولیه خرج شده است، معمولاً، اجرای آن، ارزان می باشد. مراکز ارزیابی شامل هزینه بیشتری است و همچنان اجرای آن، نسبتاً گران است. از سوی دیگر، مصاحبه ها فقط هزینه متوسطی را برای راه اندازی در شرایط آموزش مصاحبه کننده، به همراه دارند، و برای مجری، تا حدودی ارزان می باشند. برای شیوه های پرخرج تر، بای به این تصمیم گیری توجه بیشتری شود که آیا پیشرفت در تصمیم گیری گزینش، چنین هزینه هایی را توجیه می کند.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : banki.ir



مطالب پیشنهادی :
شما می توانید یک کارمند عالی باشید اگر ...
کارهای کوچکی که در محل کار حال تان را بهتر می کند
اگر همکار شما هم تنبل است بخوانید
7 پیشنهاد شغلی برای خانم ها در منزل
عادت های غلط در محیط کار که باعث اخراج شدن تان می شود