گزارش پیش رو از مهارت هایی می گوید که خیلی از کارجو ها به سادگی کنارش می گذارند اما بسیاری از کارفرما دقیقا به دنبال آنها می گردند.
رزومه نویسی فقط ردیف کردن توانایی های تخصصی و فنی نیست. این را در ذهن بسپارید چون اطمینان داریم مشکل بسیاری از شماست.
رزومه نویسی تنها قطار کردن سوابق کاری هم نیست. گاهی رزومه نویسی آنقدر ظریف می شود که برخی مهارت هایش را باید با چشم مسلح دید.
رزومه نویسی، بخصوص در جهت رضایت کارفرما نیاز دارد به اینکه یک سری از مهارت ها در آن پررنگ شود تا در کنار تخصص ها و سوابق بتواند نظر کارفرما را جلب کند.

گزارش پیش رو از مهارت هایی می گوید که خیلی از کارجو ها به سادگی کنارش می گذارند اما بسیاری از کارفرما دقیقا به دنبال آنها می گردند.

1 - چگونگی باز نگاه داشتن راه برقراری ارتباط
اینکه بتوانید ارتباط برقرار کنید و اینکه بدانید هر کس چگونه باید صبحت کرد بسیار مهم است. اما از آن مهمتر این است که بتوانید ارتباطتان را حفظ کنیم. مسیر ارتباط را باز نگه دارید تا هر موقع نیاز شد از این مسیر به سمت مقصد بروید. این مهارت چشم کارفرما را خیلی خوب می گیرد.

2 - توان سازماندهی، مدیریت و رهبری موثر تیم
اگر توان این را داشته باشید که گروه زیردست خود یا گروهی که قرار است با آنها همکاری کنید را رهبری، سازماندهی و مدیریت کنید، یقیین بدانید می توانید با نوشتن این مهارت در رزومه تان یا نشان دادن عملی آن به کارفرما بخت خود را برای دستیابی به شغل رویاهایتان افزایشی چشم گیر می دهید.

3 - کار کردن بیش از آنچه خواسته شده
کارفرماها معمولا دنبال نیروهایی می گردند که از کار بیشتر استقبال کنند. کار بیشتر به این معناست که اگر بیش از ساعت کاری یا بیش از وظیفه ی از پیش تعیین کاری از شما در حوزه تخصصتان خواسته شد، دریغ نکنید. این امر خوشایند کارفرماهاست.

4 - داشتن شور و شوق برای عملکرد بهتر
شور  و شوق یا به زبان روانشناس ها انگیزه ویژگی ای است که در بسیاری از آگهی های استخدامی می بینید. انگیزه می تواند بر راندمان کار اثر مستقیم بگذارد و به همین دلیل است که کارفرماها در رزومه و شخصیت شما دنبال انگیزه می گردند.

5 - انعطاف پذیری
اگر از شما خواسته شد تا کار کس دیگری را انجام دهید یا به کسی در انجام کاری کمک کنید در صورتی مورد توجه کارفرما قرار می گیرید که از این درخواست ها استقبال کنید. این کار حتی ممکن است در حوزه کاری خودتان نباشد اما قطعا برای کارفرما مهم است که میزان انطباق شما با شرایط کاری را بداند.

6 - استقبال از سنجش و ارزیابی خود
از اینکه مورد ارزیابی قرار بگیرید، سنجش شوید و نقدها به سمتتان آید، استقبال کنید. کارفرماها به چنین افرادی میل و رغبت بیشتری نشان می دهند.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : banki.ir



مطالب پیشنهادی :
نکاتی مهم برای کاربردی بودن رزومه تان
در نوشتن رزومه کاری خود این 3 اشتباه را انجام ندهید
8 مهارتی که برای استخدام شدن تان الزامی است
آداب مصاحبه شغلي
چند اشتباه مهمی که افراد جویای کار انجام می دهند کدامند !؟