با عمل به توصیه‌های پی آمده، شاید بتوانید بر بعضی از مشکلات اخراج شدن از محل کار تا حدودی غلبه کرده و به دنبال یک فرصت کاری جدید باشید.
اخراج شدن از کار برای هر کسی در هر زمانی ممکن است پیش بیاید. اخراج از کار به منزله قطع حقوق و درآمد و در نتیجه، از دست رفتن استقلال و مشکل شدن شرایط زندگی است. با عمل به توصیه‌های پی آمده، شاید بتوانید بر بعضی از مشکلات اخراج شدن از محل کار تا حدودی غلبه کرده و به دنبال یک فرصت کاری جدید باشید.

شاید این باور را داشته باشید که این اتفاق برای شما نمی افتد و از کار خود مطمئن هستید. اما حتما در مورد تعدیل نیرو در شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف شنیده اید. هنگامی که یک شرکت در بحران باشد هر کاری می کند تا میزان هزینه‌های خود را کاهش دهد. چه بسا این اقدام حذف نیروی کاری خوبی مانند شما باشد.

باید بدانید که اخراج شدن از کار پایان دنیا نیست و در واقع این اتفاق فرصتی دوباره برای شما به منظور پیدا کردن یک شغل جدید و یا حتی بهتر است. اما مهمترین بخش کار این است که شغل قبلی خود را با شرایط مناسب ترک کنید تا در آینده برای پیدا کردن شغل جدید و نشان دادن خود به کارفرمایان جدید مشکلی نداشته باشید. بازار خبر، چند روند را هنگام مواجهه با اخراج از کار پیشنهاد کرده که در ادامه نقل شده است:

1 - بعد از اخراج شدن آرام باشید و اعتماد به نفس خود را از دست ندهید
احساسی شدن در شرایط پراسترس امری طبیعی است . افراد هنگامیکه احساسی می شوند ممکن است رفتار غیر منطقی داشته باشند. هنگامیکه خبر اخراج خود را شنیدید آرام باشید به هیچ عنوان داد و فریاد نکنید. با رئیس خود در این مورد بحث و مجادله نکنید و تا قبل از اینکه آرامش خود را حفظ نکرده اید با همکاران (همکاران سابق) خود صحبت نکنید.
در این مواقع سعی کنید از محل کار فاصله بگیرید به خانه بروید و با دوستان و یا افراد خانواده خود صحبت کنید. و بعد از چند روز با ذهن باز به مسأله نگاه کنید.

2 - هیچ گونه اسنادی را بدون اطلاع و یا حضور وکیل امضا نکنید
قبل از اقدام به پر کردن هرگونه فرم و یا امضا کردن هر گونه سندی چند روز صبر کنید تا ذهن شما آرامش کامل را داشته باشد. همچنین از یک وکیل بخواهید که مروری بر روی تمام اسنادی که باید امضا کنید داشته باشد. ممکن است دلیل اخراج شما غیر قانونی باشد و یا اینکه بتوانید مبلغ بهتری را به عنوان سنوات دریافت کنید . برای این کار به یک وکیل که به امور ظریف قانونی تسلط کافی داشته باشد نیاز دارید.

3 - هزینه‌ها و منابع پولی خود را بودجه بندی کنید
بعد از اخراج شدن این مسأله که تا چه زمانی بیکار خواهید ماند غیر قابل پیش بینی است. بنابراین باید مدیریت کامل بر روی پس انداز خود و اینکه با آن مقدار پول چقدر دوام خواهید آورد داشته باشید.
این کار را با هزینه‌های ثابت ماهانه خود شروع کنید و ببینیدکجا می توانید هزینه‌های اضافی را قطع کنید. کار بسیار مشکلی است اما باید بدانید که پس انداز خود را چگونه صرف می کنید.
این بودجه بندی به معنی سرگرمی کمتر ، خوردن غذای بیرون کمتر و کلا کاهش هرگونه هزینه‌های جانبی و غیر ضروری است.

4 - از باقیمانده بیمه خود نهایت استفاده را ببرید
حتی اگر اخراج شده باشید بیمه شما تا مدت زمانی اعتبار خواهد داشت مطمئن شوید که از این فرصت بیشترین استفاده را کرده و برای چک آپ‌های کلی به پزشک مراجعه کنید. تا زمانی که بیمه شما اعتبار دارد از فرصت استفاده کرده و در مورد کوچکترین مشکلات سلامت خود به پزشک مراجعه کنید. همین مشکلات کوچک ممکن است بعدها که دیگر بیمه ندارید به مشکلات بزرگتر با هزینه‌های گزاف تبدیل شود.

5 - مطمئن شوید که توضیح خوبی برای کارفرمای بعدی خود دارید
کارفرمای بعدی شما به طور قطع از موقعیت شغلی گذشته شما سوال خواهد کرد و دروغ گفتن در این مورد تنها باعث بدتر شدن وضعیت می شود. در صورت امکان باکارفرمای قبلی خود تماس بگیرید و از آنها بخواهید تا توضیحات بهتری را در مورد دلایل اخراج شما ارائه کند. در این صورت حقیقت این امر که از کار قبلی خود اخراج شده اید تأثیرکمتری بر روی شخص مصاحبه کننده و کارفرمای جدید شما خواهد داشت.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : sara.jamejamonline.ir



مطالب پیشنهادی :
10 عادت غلط افراد موفق در محیط های کاری
اگر این کارها را انجام دهید دو روزه اخراج می شوید
10 کلید برای درخشیدن در محل کار
اما و اگرهای عاشق شدن در محیط کار
هرگز در محل کار این حرف ها را نزنید