مدیر عامل ها و بنیان گذاران شرکت ها و سازمان ها در سر تا سر جهان میدانند که کار گروهی با هماهنگی اعضا با محیط پیش میرود. بنابراین استفاده از این 6 راهکار میتواند به شما کمک کند محیط کارتن را شاد تر نگه دارید.
محیط کار باید همیشه پویا، مثبت و شاد باشد. فرقی نمی کند که شما چه مدل کاری انجام می دهید یا تجارت و بیزینس تان چگونه است شغل آزاد دارید یا کارمند هستید شاد بودن در هر کدام از این محیط های کاری رمزی برای تعادل در کار است محیط کاری پر استرس مانع از انجام کار در طول روز خواهد شد. این را هم بدانید که این کارمندان شما هستند که کار را پیش میبرند بنابراین بسیار مهم است که آنها از محیط کاری شان رضایت داشته باشند.

 مدیر عامل ها و بنیان گذاران شرکت ها و سازمان ها در سر تا سر جهان میدانند که کار گروهی با هماهنگی اعضا با محیط پیش میرود. بنابراین استفاده از این 6 راهکار میتواند به شما کمک کند محیط کارتن را شاد تر نگه دارید.

1 - شما باید به کارمندانتان یادآوری کنید که محیط کار مال آنهاست و آنها صاحب و مالک آن هستند
بدین معنا که کارمندان باید بدانند که محل کار به آنها هم تعلق دارد بنابراین نباید فقط در طول روز مداوم در حال کار باشند یک تیم کاری موفق باید با یکدیگر اوقات و ساعات گفت و گو داشته باشد. هر چقدر که محیط کار دوستانه تر باشد به طبع فداکاری ها بیشتر بوده و روند کاری مثبت و رو به جلو خواهد بود

2 - کارمندان باید برای شاد بودن به محیط اطمینان داشته باشند
 این اطمینان در نوع کاری که انجام دهند وجود دارد بدین معنا که اگر کارمندی دچار مشکل در کار یا اشتباه کاری شد مدیر با دادن اعتماد به نفس به وی او را تشویق به یادگیری از اشتباه کند بدین صورت کارمندان حس بهتری پیدا میکنند و ارزش بیشتری برای کار قائل میشوند و در نهایت در محل کار شاد تر هستند.

3 - یک تیم کاری خوب باید آگاه باشد و آگاهانه عمل کند
مدیران باید هر آنچه که از تجربیات خود در اختیار دارد را به کارمندان یاد آور شوند در این صورت کارمندان احساس شادی و رضایت بیشتر خواهند داشت البته این نوع از ارتباط باید دو طرفه باشد یعنی مدیران هم باید از کارمندان بخواهند و از آنها  بپرسند که چطور فلان کار را انجام دادید؟ یا چقدر کار با موفقیت انجام شد؟ تمام این ها تعامل ها حس خوب و شادی به محیط خواهد داد.

4 - در هر کسب و کاری ممکن است بحران به وجود بیاید یا اینکه شرکت دچار افت و خیزهای مالی شود
در این شرایط مدیر باید با اقتدار کافی بتواند کارمندان را مدیریت کنند تا کارمندان کمتر با این بحران رو به رو شوند و در اصل تنش و استرس کاری کاهش یابد در واقع نباید کارمندان احساس ناراحتی و نارضایتی را در مدیران ببینند این گونه آن حس شادی و رضایت از کار در آنها از بین نخواهد رفت.

5 - تصمیمات مهم کاری را اغلب مدیران در هر شرکت یا سازمانی میگیرند که کل مجموعه را تحت تاثیر قرار میدهد
 یک مدیر خوب برای تصمیمات مهم از مشورت گروهی با کارمندان استفاده میکند این حس ارزش گذاری برای کارمندان و پرسنل باعث افزایش رضایت کاری و شاد کردن آنها میشود در این صورت آنها هم بهتر و دلسوزانه تر کار ها را انجام خواهند داد.

6 - مسائل مالی را فراموش نکنید
انگیزه کارمندان در هر صورت میتواند به حقوق و مزایایی که برای آنها در نظر دارید وابسته باشد البته این بدین مهنا نیست که برای شاد کردن آنها مستقیما از پول استفاده کنید یا افزایش حقوق اینها همه بستگی به کارمندان و مثبت بودن روند کاری شان دارد شما در درجه ی اول میتوانید تقدیر و تشکر از زحمات آنه را در غالب افزایش حقوق نه به مقدار زیاد به همان اندازه ای که مناسب میدانید یا مثلا افزایش روزهای مرخصی در نظر بگیرید قطعا این به شاد کردن کارمندان و در نهایت محیط کار شما کمک خواهد کرد.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : banki.ir



مطالب پیشنهادی :
با 10 کارآفرین برتر دنیا آشنا شوید
با همه تکنیک های مصاحبه استخدامی در یک نگاه آشنا شوید
هنری به نام رزومه نویسی
7 نکته مهم در قرارداد استخدام
10 نکته مهم برای موفق شدن در مصاحبه شغلی