برای اینکه نام برند خود را در ذهن مشتری ثبت کنید تا همیشه آن را به خاطر بسپارد باید از یکسری از ابزارها برای تبلیغات و مهمتر از آن خلاقیت و نوآوری استفاده کنید.
برخی از برندها هستند که نامشان بسیار معروف است و تقریبا خیلی از افراد ابن نام را می شناسند و آن را به خاطر دارند میزان معروف بودن و مشهور بودن نام برند به میزان مشتریان و مصرف کنندگان و طرفداران آن برند بستگی دارد. شرکت های مختلف در هر زمینه ای که فعالیت میکنند تلاش زیادی دارند تا نام برند خود را به مخاطبان نشان دهند و محبوبیت خود را زیاد کنند.

یکی از روش هایی که برای افزایش و گسترش نام برند استفاده میشود رسانه ها هستند. استفاده از تبلیغات در رسانه ها میتواند هم یکی از راه های بازاریابی باشد و هم جزئی از تبلیغات و شناساندن نام برند به مخاطب باشد. چون استفاده از رسانه های اجتماعی زیاد است و همه از آنها استفاده میکنند بنابراین یکی از راه هایی است که با معرفی برند خود در آن حجم وسیعی از مخاطبان میتوانند برند شما را بشناسند و در ذهن خود نام را تداعی کنند.

برای اینکه نام برند خود را در ذهن مشتری ثبت کنید تا همیشه آن را به خاطر بسپارد باید از یکسری از ابزارها برای تبلیغات و مهمتر از آن خلاقیت و نوآوری استفاده کنید. برخی از برندها دارای یک لوگوی مخصوص به خود هستند که این لوگو نشان از نام و ماهیت برند دارد یک لوگوی خوب باید با خلاقیت زیاد طراحی شود و در آن نکات جزئی و کوچک وجود داشته باشد تا برای مخاطب جذاب تر شود. در اصل داشتن لوگو یکی از راه هایی است که میتوان با آن نام برند را گسترش داد اما برای اینکه یک لوگو تاثیر گذاری بیشتر در ذهن مخاطبان داشته باشد و بیشتر بتواند در ذهن آنها قرار بگیرد باید از چند نکته ی کوچک در طراحی آن استفاده نمود.

استفاده از رنگها
رنگها بیشتر میتوانند در ذهن مخاطبان قرار بگیرند مخصوصا زمانی که از رنگهای پر طرفدار استفاده کنیم هر کدام از رنگها روانشناسی خاص خود را دارند بنابراین رنگها میتوانند نقش مهمی در افزایش محبوبیت یک برند داشته باشند. مثلا برای هیجان انگیزتر کردن محصولات و خدمات از رنگ قرمز استفاده کنید. برندهای موفق اهمیت رنگها در طراحی لوگو را میدانند. شرکت اپل در این زمینه میگوید: رنگها چیزی فراتر از ظاهر هستند آنها احساسات را بیان میکنند و به مخاطب پیامی میفرستند رنگها نشان از ماهیت و شخصیت دارند.

ثبات و پایداری
ثبات و پایداری در تبلیغات و تلاش برای اینکه مخاطب نام و لوگوی یک برند را به ذهن بسپارد اهمیت زیادی دارد. بیشتر رسانه ها مورد استفاده قرار میگیرند چه رادیو و تلویزیون چه اینترنت بنابراین میتوان از این رسانه ها برای ثبات و همیشگی بودن نام برند استفاده نمود تا مخاطب همیشه در ذهن خود لوگو و اسم تجاری یک محصول را تداعی کند و تبلیغات بتواند این برند را برای مخاطبان یادآوری کند.

طراحی لوگو
یک لوگوی خوب باید از طراحی منحصر بفرد برخوردار باشد سادگی در طراحی و ارسال پیام به مخاطب از طریق لوگو باعث میشود که نام یک برند بیشتر در ذهن مخاطب ثبت شود خیلی از برندهای معروف مثل نایک از طراحی ساده استفاده میکنند تا مخاطبان راحت تر آن را به خاطر بسپارند و راحت تر به یاد آورند. طراحی یک لوگو شامل فونت و برجسته بودن هم هست که معمولا Bold کردن برند بیشتر به مخاطب کمک میکند تا آن را در ذهن خود تداعی کند.

خلاقیت در نوع تبلیغ
تحقیقاتی که در زمینه ی کسب و کارهای کوچک برای نام برند و لوگو انجام شده است نشان میدهد که وقتی دائما از یک نوع تبلیغات با یک طراحی یکسان استفاده میشود برای مخاطب خسته کننده شده و آنها کمتر به دنبال محصول و برند شما می آیند هر چقدر که تنوع و نوآوری در تبلیغات بیشتر باشد نام برند بیشتر در ذهن مخاطب قرار میگیرد. مخصوصا در زمینه ی تبلیغات که مخاطب با دیدن یک تیزر جدید بیشتر از جذابیتهای ان استقبال میکند



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : banki.ir



مطالب پیشنهادی :
اگر می خواهید یک کاتالوگ زیبا طراحی کنید، این نکات را فراموش نکنید
ترفندهایی عالی برای جذب مشتری
بهترین شغل ها برای والدین چیست؟
با همکار آزارگر چگونه رفتار کنیم؟
پردرآمدترین شغل ها در سال 2014 چیست؟