اینجا ده ویژگی مهم را بیان كرده ایم كه هر مدیر موفقی باید آن ها را داشته باشد .
داشتن یك ایده عالی و تشكیل دادن یك گروه اولین گام در خلق تجارت و كار موفق است . در حالی كه یافتن یك ایده منحصربه فرد و تازه كافی نیست توانایی برای اجرای موفقیت آمیز این ایده آن چیزی است كه رویا پردازان را از كار آفرینان متمایز می كند . در هر سنی كه هستید به محض استخدام شدن اولین گام ها را در تبدیل شدن به یك رهبر قدرتمند برداشته اید .اینجا ده ویژگی مهم را بیان كرده ایم كه هر مدیر موفق باید آن ها را داشته باشد .

صداقت
كار و كارمندان شما بازتابی از خود شما هستند پس اگر صادق باشید گروهتان به خوبی پیش خواهد رفت 

توانایی برای تفویض اختیار (نمایندگی)
وظایف نماینده شدن برای دپارتمان های مناسب یكی از مهمترین مهارت هایی است كه برای رشد تجارت و كارتان باید داشته باشید . كلید نمایندگی و تفویض اختیار ، شناسایی قدرت های گروهتان و سرمایه گذاری روی قدرت های تیمتان است آنچه هر عضو گروه از انجام دادن آن بیشتر لذت می برد را شناسایی كنید و با این كار به آن ها فرصت دهید تا تلاش و  هم و غم بیشتر خودشان را روی موضوعی بگذارند كه به آن علاقه دارند به قدرت های گروه خود اطمینان كنید .

ارتباط
دانستن آنچه كه برای انجام كار در ذهن شماست ، امری واضح است اما انتقال ذهنیت خودتان از روند انجام كار ها به دیگر اعضاء گروه مشكل است پس روی مهارت های ارتباط موثر خود با كارمندانتان كار كنید . آموزش به اعضاء جدید و ایجاد محیط كاری پر بازده همه بستگی به خط مشی های ارتباط سالم دارد.

حس شوخ طبعی 
گروهتان را تشویق كنید تا به جای ناراحتی به هنگام اشتباه لبخند بزنند . اگر مشتری دائمیتان را از دست دادید یا بودجه تان به پایان رسید باز هم لبخند تا اعضاء گروه حس خوبی را القا كنید . شوخ طبع باشید و از اعضاء گروه در مورد برنامه هایشان برای سفر و تعطیلات آخر هفته سوال كنید .به این شكل یخ رسمی بودن شكسته می شود و همكاران و زیر دستانتان احساس نزدیكی بیشتر با شما می كنند .

اطمینان
در تجارت و مشاغل چه كوچك باشند چه بزرگ ضرر های مالی و پیش نرفتن طبق برنامه سازمانی پیش می آید . شما به عنوان یك مدیر یا رهبر باید اطمینان داشته باشید و خونسرد باشید تا همین حس را به زیر دستانتان القا كنید و آن ها را وادار كنید كه به اهداف بزرگ تر بیندیشند .

تعهد 
با اثبات تعهد خود به كار و نقشتان به عنوان مدیر نه تنها احترام اعضاء گروه را به خود جلب می كنید بلكه انرژی برای سخت كوشی در میان كاركنان القا می كنید . مهم است كه تعهدتان را نه تنها در كار بلكه همچنین به وعده هایی كه می دهید نشان دهید . 

نگرش مثبت 
اگر می خواهید گروه كاریتان برای موفقیت شركت انگیزه داشته باشند میزان انرژی مثبت را در حد بالایی نگه دارید به یاد داشته باشید هر یك از اعضاء یك انسان است كه نیاز به روحیه مثبت دارد پس با ایجاد نگرش مثبت تعادلی بین بازدهی كارمندان و نشاط آن ها ایجاد كنید .

خلاقیت
بعضی از تصمیمات واضح و شسته و رفته نیستند ممكن است گاهی اوقات از حدود كار خارج شوید و یك تصمیم سریع بگیرید در سمت یك مدیر باید قبل از گرفتن یك تصمیم مهم و سخت ، تمام گزینه های ممكن را به كار ببرید تا به نتیجه مطلوب برسید . تصمیم گیری مناسب در مواقع بحرانی یكی  از ویژگی های مدیر خوب است .

ندای درون (الهام)
در یك شركت یا اداره همیشه همه ی مسائل روی روال عادی پیش نمی روند .گاهی مسائل غیر منتظره ای رخ می دهد در این موارد گاهی لازم است به ندای درونتان گوش دهید . البته استفاده از تجربیات گذشته هم خوب است .

توانایی الهام بخشیدن
به وجود آوردن یك تجارت اغلب نیاز به كمی پیش بینی دارد .به ویژه در مراحل اولیه شروع كار ، القا كردن و روحیه دادن به اعضاء گروه برای دیدن موفقیت های پیش رو حیاتی است برای كارمندان خود سیستم پاداش بگذارید آنها را به سخت كوشی مشتاق كنید این وظیفه شماست كه به عنوان یك رهبر روحیه تیم را بالا نگه دارید و از سخت كوشی آنها تمجید كنید



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : banki.ir



مطالب پیشنهادی :
4 راز انسان های موفق برای مدیریت زمان
10 عادت مدیران موفق چیست؟
7 نکته برای مدیریت یک تیم موفق
ایرانی های موفق در عرصه جهانی!(+عکس)
6 ویژگی مشترک انسان های موفق