راه هایی برای جلوگیری از خرید کالاهای تقلبی وجود دارد که آنها را برای شما گردآوری کرده ایم.
سالیان متوالی است که محصولات تقلبی در هر صنفی به بازار ورود پیدا می کند حتی کالاهای لوکس هم می توانند انواع تقلبی داشته باشند. ساعت های مچی، کیف های چرمی و یا حتی داروهای تقلبی و هزاران کالای دیگر که خریداران را با دردسرهای زیادی مواجه میکند. راه هایی برای جلوگیری از خرید کالاهای تقلبی وجود دارد که آنها را برای شما گردآوری کرده ایم.

1 - معامله ای را که انجام می دهید از هر نظر بررسی کنید
حتی اگر می خواهید یک کالای کوچک هم بخرید به علامت استاندارد و آرم تجاری آن توجه کنید یادتان باشد که همیشه کالاهای تقلبی ارزانتر از نمونه ی اصلی آنها نیستند در اکثر اوقات قیمت های مشابه با نمونه ی اصلی دارند.

2 - به محصولی که می خرید توجه کنید
نشانه های اصلی را در محصول جستجو کنید کالاهای تقلبی همیشه یک نشان کوچک از تقلب در خود دارند برای پولی که بابت خرید میدهید ارزش قائل شوید با بی توجهی ممکن است بارها و بارها کالای تقلبی بخرید و متوجه هم نشوید.  اگر به تازگی کالایی از یک برند جدید تهیه کردی و یا اینکه تا به حال از یک فروشگاه برند خریدی انجام ندادید خوب دقت کنید که این کالا مشابه همان کالایی باشد که همیشه تهیه میکنید نامهای تجاری لزوما با کیفیت نیستند به خود کالا توجه کنید نه برندی که کالا را تولید میکند. در تهیه کالاها مقایسه را فراموش نکنید خیلی ساده میتوان کالاها را با یکدیگر مقایسه کرد.

3 - کالاهایی که از نظر کیفیت ضعیف هستند یا از نظر ظاهری مرغوب به نظر نمیرسند
اغلب تقلبی اند. البته خیلی از اوقات با استفاده از یک محصول متوجه تقلبی بودن آن میشوید بنابراین گول ظاهر مشابه را نخورید باید دقت تان را در خرید افزایش دهید در واقع باید خیلی تجربه داشته باشید.

4 - به نوع بسته بندی کالا دقت کنید
کالاهای معتبر بسته بندی کامل تر و دارای رنگ و جنس بهتری هستند محصولات تقلبی اغلب نقض بسته بندی دارند بسته بندی باید با دستگاه های مخصوص و چاپ صحیح از تاریخ تولید و انقضا باشد از خرید کالاهای نیمه بسته بندی شده که در آن آثاری از باز شدگی وجود دارد اجتناب کنید. کالاهای تقلبی معمولا دارای نوشته های نادرست از نظر قالب نوشتاری و املاء هستند این کالاها به دلیل تقلبی بودن هولوگرام مخصوص را ندارند.

دقت کنید آیا بسته بندی محصول با کالایی که همیشه می خریدید مطابقت دارد؟ برچسب های موجود روی کالاهای اصلی معمولا دارای شماره بازرسی هستند که کالاهای تقلبی این برچسب ها را ندارند.
به بار کد و علائم تجاری دقت کنید. محصولات اصلی دارای اطلاعات کامل از محتوی جعبه هستند و علامت بازیافت نیز همیشه روی اکثر کالاهای اصلی درج می شوند معمولا کالاهای تقلبی فرصتی برای چاپ و درج تمام اطلاعات روی بسته بندی ها را ندارند بنابراین به راحتی قابل تشخیص میشوند.
کالاهای اصلی دارای پشتیبانی از شرکت تولید کننده هستند و شماره تماس مستقیم کارخانه ی تولید کننده را در اختیار مشتری قرار میدهند اما در کالاهای تقلبی اثری از نام و نشانی تولید کننده وجود ندارد.

5 - به برچسب و لیبل روی کالا ها دقت کنید
محصولات الکترونیکی کمتر دارای ریسک تقلب هستند این کالاها دارای دفترچه ی راهنمای مخصوص و ضمانت نامه بوده بنابراین احتمال تقلبی بودن آنها کمتر وجود دارد. در ایلات متحده ی آمریکا علامت ETL و همچنین در اروپا علامتCE روی محصولات الکترونیکی درج میشود که از تقلبی بودن آن اجتناب شود. همچنین در کانادا علامت CSA ( با همکاری استاندار سازی در کانادا) روی محصولات درج میگردد. گاهی اوقات محصولات تقلبی علائم تجاری را جعل میکنند بنابراین باید در این زمان شما باید به کیفیت محصول دقت کنید کالاهای با کیفیت پایین اغلب ادعایی برای داشتن نام و نشان معتبر نمی کنند. با انواع علایم تجاری آشنایی پیدا کنید علائم تجاری دارای اندازه، فونت و طراحی خاص خود هستند بنابراین جعل آنها در خیلی از مواقع امکان پذیر نیست.

هولوگرام محصولات نشان اصل بودن کالا است. اگر علامت تجاری تنها روی بته بندی باشد و روی محصول اثری از علائم تجاری نباشد مطمئن باشید که آن محصول تقلبی است. خیلی از شرکتها دارای وب سایتی از محصولاتشان هستند که شما میتوانید در آن وب سایت کالاهای مشابه اما تقلبی را با خود محصول مقایسه کنید.

6 - کالاهای تقلبی اغلب لوازم جانبی ندارند
مثل گوشی های تقلبی آنها معمولا نقض فنی داشته یا تمام و کمال دارای تجهیزاتی که یک گوشی اصل باید داشته باشد را ندارند.

7 - وب سایت تولیدکنندگان بهترین منبع برای آگاهی از اصل بودن محصول مورد نظر شماست
همیشه قبل از خرید در صورت امکان این وب سایت ها را بررسی کنید و بعد از آن اقدام به خرید کنید.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : banki.ir



مطالب پیشنهادی :
یک هتل خوب چه ویژگی هایی دارد؟
پیشنهادهایی عالی برای خرید با جیب خالی
چگونه از جیب برها در امان بمانیم؟
چگونه برای بچه دار شدن مان برنامه ریزی مالی داشته باشیم؟
چگونه در مصرف گاز صرفه جویی کنیم؟