اشتباهاتی که به صورت کلی باعث بروز مشکلات مالی میشوند و معمولا رایج هم هستند 7 مورد را تشکیل می دهند.
در هر کاری ممکن است به دلیل حجم زیاد یا عدم تجربه ی کافی اشتباهاتی رخ دهد و باعث بروز مشکل در انجام وظیفه کارمندان یا کارفرمایان بشود. کسب و کارهای مختلف نیاز به برنامه ریزی اداری و برنامه ریزی مالی دارند بدون برنامه مطمئنا اشتباهات کاری بیشتر میشود.
برنامه ریزی مالی در هر کسب و کاری نیاز اساسی است و این برنامه ریزی باید توسط مدیریت دائما مورد بررسی قرار گرفته و مطابق با میزان درآمد زایی که هر ماه وجود دارد در صورت نیاز مورد تجدید نظر قرار بگیرد.
از آنجا که برنامه ریزی مالی چه در زندگی و چه در کار از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین عدم وجود آن باعث بروز مشکل خواهد شد. امور مالی و مدیریت بودجه شما در تجارت تان بیش از هر چیزی باعث بقا طولانی مدت و عدم شکست کاری میشود. اشتباهاتی که به صورت کلی باعث بروز مشکلات مالی میشوند و معمولا رایج هم هستند 7 مورد را تشکیل میدهند.

1 - عدم حفظ و نگه داری هر آنچه که از دریافت و پرداخت های روزانه در کار دارید
سوابق مالی باید ماهیانه جمع آوری شده و مرتب یادداشت شوند در طول روز هر آنه را که هزینه میکنید وجه نقد یا اگر سرمایه گذاری های کوچ مثل خرید سهام و اوراق و ... را انجام می دهید نباید نادیده بگیرید تمام اینها باید به عنوان حساب دخل و خرج ذخیره شوند تا در پایان ماه بهتر بتوانید برای برنامه ریزی مالی تان اقدام کنید.

2 - پیش بینی های مالی را فراموش نکنید
اگر از ابتدا بودجه بندی و برنامه ریزی صحیحی داشته باشید میتوانید پیش بینی هزینه های هر ماه را از قبل داشته باشید. آگاهی شما از بازار و روند آن مهمترین دانش شما است که باید این توانایی را داشته باشید تا بتوانید هزینه های تان را جلوتر تخمین بزنید.

3 - شرکت خود را به حسابداران حرفه ای مجهز کنید یا از حسابرس هایی که تجربه ی بالاتری دارند در هر ماه برای نظم مالی و امور مربوط به آن استفاده کنید
بررسی های اخیری که شرکت آماری Zogby انجام داده است نشان میدهد که شرکت های بزرگ حدوداً 65 درصد از امور مالی خود را در نهایت به دست ارزیابی یک حسابرس میسپارند.

4 - کارمندان را فراموش نکنید
از دست دادن نیروی انسانی یعنی از دست دادن سرمایه شده به همان میزان که برای کار خود ارزش قائل هستید برای کارمندان تان که ستون های کاری شما هستند و کار به دست آنها انجام میگیرد توجه لازم را داشته باشید.

5 - برای  پرداخت مالیات دقت کنید که هر سال یک پوشه جداگانه را به مالیات اختصاص دهید و آن را سر موعد پرداخت کنید
چون عدم پرداخت مالیات به ضرر شما خواهد بود و باعث هدر دادن هزینه های شما در غالب جریمه و... خواهد شد حساب های مالی را از حساب پرداخت مالیات جدا کنید تا بودجه ای که برای آن در نظر گرفتید در جای دیگری استفاده نشود.

6 - ساختار مالی و اداری یک شرکت است که به موفقیت یا عدم موفقیت آن کمک میکند
ساختار اداری باید دارای خلاقیت و ساختار مالی باید دارای دقت فراوان باشد.

7 - حساب های شخصی تان را از حساب های کاری جدا کنید
این مهمترین نکته ای است که هر کارفرما باید آن را رعایت کند حساب های مالی شخصی نباید با حساب های مالی اداری مخلوط شوند چون این باعث بروز مشکل خواهد شد اگر کمبود بودجه داشتید باید آن را به گونه ی دیگری تامین کنید نه با استفاده از حساب شخصی تان چون استفاده از حساب شخصی باعث بر هم زدن برنامه ریزی مالی در زندگی شخصی تان خواهد شد بنابراین دقت کنید که هرگز این دو حساب را ترکیب نکنید.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www,seemorgh.com/lifestyle
منبع : banki.ir



مطالب پیشنهادی :
معضلی به نام اعتیاد به خرید (در خرید افراط کردن)
راه کارهایی برای حل مشکلات اقتصادی خانواده
چگونه با همسر خود راجع به مسائل مالی صحبت کنید؟
راههای کنار آمدن با استرس‌های مالی و اقتصادی
چگونه برای سال جدید برنامه ریزی کنیم؟