ریچارد برنسون دلیل موفقیت خود در تجارت را 5 راز مهمی میداند که این 5 راز را در اختیار دیگر تجارت ها نیز قرار داده است.
ریچارد برنسون سرمایه گذار و بیزینسمن اهل بریتانیا صاحب بیش از 400 کمپانی در سر تا سر جهان است او در زمینه ی بازرگانی، توریست، هواپیمایی و... فعالیت میکند. او صاحب تیم Virgin نیز هست.
ریچارد برنسون دلیل موفقیت خود در تجارت را 5 راز مهمی میداند که این 5 راز را در اختیار دیگر تجارت ها نیز قرار داده است.

1 - ریچارد برنسون معتقد است باید از آنچه که در کار و تجارت به آن میپردازید لذت ببرید چون شروع یک کسب و کار یعنی آغاز راه پر فراز و نشیب و پشتکار فراوان بنابراین اگر قرار است که مشکلات فراوانی را در تجارت حل کنیم و کسب تجربه کنیم باید از آنها لذت ببریم. او معتقد است زمانی که برای اولین بار گروه Virgin را تشکیل داده بیشتر از کسب درآمد به فکر ایجاد احساس رضایت و خوشنودی از تجارتی که راه انداخته بوده است.

2 - ریچارد برنسون به افرادی که میخواهند کسب و کاری راه اندازی کنند توصیه میکند که تجارت خود را با پایه و اساس محکم ایجاد کنند او بر این باور است که فرقی بین تجارت در زمینه ی خدمات یا صنعت یا تولید نیست بلکه تفاوت اصلی آنها ایجاد تجارتی با پایه و اساس محکم است. شروع یک تجارت چندان سخت نیست اما پایداری و دوام در آن و در نهایت موفق بودن در آن بسیار مهم است. او شرکت هایی مثل مایکروسافت، گوگل و اپل را که جزء شرکت های قدرتمند هستند را به عنوان مثال مطرح میکند که توانستند بیش از 20 سال فعالیت مداوم داشته باشند.

3 - ریچارد برنسون همچنین بر این باور است که یک تجارت خوب باید کارمندانی داشته باشد که از کار در آن تجارت احساس غرور کنند. یک تجارت خوب باید دارای یک تیم کاری متشکل از اعضایی خلاق، نو آور و با استعداد باشد که از اینکه در تجارت شما مشغول فعالیت هستند به خود ببالند.

4 - یک مدیر یا یک کارفرمای خوب بودن لازمه ی موفقیت هر تجارتی است. ریچارد برنسون معتقد است یک مدیر خوب باید یک شنونده ی خوب باشد. او توصیه میکند که مدیران باید همیشه خوب بشنوند تا بتوانند تجربه کسب کنند آنها هرگز نباید افراد را مستقیما مورد نقد و سرزنش قرار دهند دائما باید از کارمندان و کسانی که برای آنها کار میکنند تشکر کنند. برنسون معتقد است که تقدیر و تشکر باعث پیشرفت کارمندان میشود. همچنین او معتقد است که اگر کارمندی وظایف را درست انجام نمیدهد نباید او را سرزنش یا تنبیه کنید بلکه باید بدانی تیم کاری مثل اعضای یک خانواده است آنها باید به یکدیگر کمک کنند تا بتوانند موفق شوند.

5 - برنسون معتقد است که یک مدیر خوب نباید تنها پشت میز خود نشسته و ساعات کاری اش را بدون جلسه یا ملاقات با دیگر کارفرمایان و تجار دیگر سپری کند. یک مدیر خوب باید دائما در حال جست و جو و کشف راه های جدید برای انجام بهتر کارها باشد خود از نزدیک شرکت ها و استراتژی های آنها را ببیند خود ریچارد برنسون از سفرهایی که انجام داده و تجاربی که کسب کرده توانسته موفقیت های زیادی را بدست بیاورد.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : banki.ir



مطالب پیشنهادی :
10 اصل مهم برای موفقیت در بورس
چگونه برای سال جدید برنامه ریزی کنیم؟
نکات امنیتی بانکداری مخصوص عید نوروز
چگونه پول روزانه مان را پس انداز کنیم؟
چگونه بدون سرمایه پولدار شویم؟