در موعدی که میزان بدهی شما در سطح بالایی قرار دارد اولویت اقتصادی شما پرداخت بدهی خواهد بود
ایده آل اقتصادی یک خانواده نداشتن بدهی است اما حقیقت این است که دنیای بدون بدهی تقریبا غیرقابل تصور می نماید اما هربدهی قابل پرداخت است به شرط اینکه اصول و قواعد را رعایت کنید.

برای پرداخت بدهی کافی است
1 - منظم باشید
دفترچه یا فایلی داشته باشید که در آن تاریخ پرداخت کلیه اقساط و بدهی هایتان درج شده باشد و از یک هفته قبل موعد پرداخت رابه شما یاد آوری کند .
کمترین مزیت این کار این است که موعد پرداخت را فراموش نخواهید کرد و مجور به پرداخت جریمه نخواهید بود.

2 - درست خرج کنید
در موعدی که میزان بدهی شما در سطح بالایی قرار دارد اولویت اقتصادی شما پرداخت بدهی خواهد بود پس خود را در شرایط اضطرار قرار بدهید و سعی کنید از خرج های غیر ضرور پیشگیری کنید.

3 - چند قسط را یکجا بدهید
اگر بتوانید طوری پس انداز کنید که چند قسط را یکجا پرداخت کنید احتمالا مشمول تخفیف و جایزه خوش حسابی خواهید بود. پس به صرفه است  که سریعتر اقساط خود را بپردازید.

4 - وام تازه ممنوع
وقتی مبلغی بدهی دارید اولویت شما باید پرداخت بدهی هایتان باشد گرفتن وام جدید و بدهی تراشی کار عاقلانه ای نیست پس سعی کنید وقتی وضعیت به مرحله ثبات مناسبی رسید به بدهی تراشی جدید فکرکنید.

5 - بدهی دارایی نیست
عده ای  بر این تصور اند که بدهی تراشی به معنی سرمایه گذاری و افزایش دارایی است اما حقیقت این است که بدهی شما را مجبور به تبعیت از قوانین قدیمی کار سخت و دوری از افزایش سرمایه می کند اگر می خواهید سرمایه دار شوید و سرمایه گذاری کنید باید کمترین میزان بدهی را داشته باشید.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : banki.ir



مطالب پیشنهادی :
ترفندهایی برای خرید کم و معقول تر
7 اشتباه که منجر به مشکلات مالی می شود
7 روش جالب برای تشخیص کالای تقلبی از اصل
چگونه از جیب برها در امان بمانیم؟
روش هایی کاربردی برای کم کردن مصرف بنزین