وجود یک سرمایه گذاری که با برنامه ریزی همراه است باعث موفقیت یک تجارت میشود.
تجارت نیاز به سرمایه گذاری و سرمایه گذاری نیاز به برنامه ریزی دارد. کارآفرینانی که کم تجربه هستند و یا شرکت هایی که در شروع اولیه ی کار و تجارت خود هستند ممکن است که با چالش هایی در این زمینه مواجه شوند. وجود یک سرمایه گذاری که با برنامه ریزی همراه است باعث موفقیت یک تجارت میشود. معمولا بیشتر کارآفرینان در حوزه ی سرمایه گذاری و درآمد زایی تلاش بیشتری دارند. گاهی اوقات ممکن است حتی سرمایه گذاری هم به قدر کافی وجود داشته باشد اما توجه به دیگر بخشهایی که بتوان با آن این سرمایه گذاری را بیشتر کرد وجود نداشته باشد.
سرمایه گذاری در کنار دیگر عوامل مثل تیم کاری خوب، محصولات و خدمات با کیفیت بالا، تنوع و خلاقیت و البته داشتن ایده های کاری و بیزینس پلن در کنار هم به موفقیت یک تجارت کمک میکند.

چیزی که بیش از همه باید به آنها توجه کرد مخصوص برای کارآفرینانی که به تازگی وارد بازار کار میشوند و شرکت هایی که تازه تاسیس میشوند عدم داشتن دیدگاه، رشد و پیشرفت، محصولات و خدمات خوب، رقبا و عدم تحقیق و بررسی بازار کار است.

1 - نداشتن محصولات و خدمات خوب
یک چالشی که معمولا خیلی از سرمایه گذاری هایی که تازه انجام میشوند دارد این است که محصولات و خدمات آنها کمتر میتواند نظر مشتریان را به خود جذب کند. مثلا استفاده از روش های مختلف برای جذب مشتریان بیشتر و افزایش میزان کیفیت و خلاقیت و تنوع در محصولات به گونه ای که مشتریان علاقه ی بیشتری به آنها داشته باشند میتواند یک محصول را در بازار بهتر نشان دهد.

2 - عدم داشتن دیدگاه
یک شرکت خوب باید با ایده ها و بیزینس پلنی که دارد پیشرفت کند  بنابراین دیدگاه خوب نسبت به اهداف و آینده ی کاری مهم است اینکه برای رسیدن به اهداف از چه راه هایی استفاده میکنیم و تا چه اندازه میتوانیم نظر عامه ی مشتریان را به تجارت خود جذب کنیم.

3 - عدم رشد و پیشرفت
رشد و پیشرفت نیاز هر تجارتی است یک شرکت خوب باید بتواند برای توسعه و پیشرفت کردن ایده و برنامه داشته باشد. پیشرفت کردن به نوعی با کسب تجربه و استفاده از تکنیک ها و استراتژی ها قابل دست یابی است. پیشرفت در کار به نوعی به روش کاری که در تجارتهای مختلف استفاده میشود بستگی دارد.

4 - عدم شناخت رقبا و بازار کار
بازار هر تجارتی دارای هزاران سرمایه گذار و رقیب است شناخت رقبا یکی از مهمترین چیزهایی است که هر شرکت و تجارتی به آن توجه میکند مخصوص برای کارآفرینانی که تازه شروع به فعالیت کردند و میخواهند بهترین باشند حتما شناخت رقبا مهم است مخصوصا شرکت هایی که کسب و کار کوچک دارند با شناخت رقبا در بازار کار به بهتر کردن خدمات و محصولاتشان کمک میکنند.

5 - عدم جست و جو و افزایش بودجه
بازار سرمایه گذاری و تجارت دائما در حال تغییر است و همچنین نیاز مصرف کنندگان هم در حال تغییر است پس بنابراین برای شناخت رقبا و تامین نیاز مصرف کننده به روز بودن و جست و جو در بازار برای شناخت بهتر تجارت و گسترش آن لازم است. شرکتهایی که تجارتهایی مشابه دارند و فعالیت میکنند برای موفق شدن در حوزه ی رقابت نیاز به شناخت مصرف کننده و تامین خواسته ها و نیاز های آنان دارند. افزایش بودجه زمانی است که بتوانیم با پیشرفت به درآمد زایی بیشتر کمک کنیم هر چقدر که موفقیت های تجاری بیشتری داشته باشیم میزان درآمد زایی بیشتر شده و با افزایش آن میتوانیم همکاری با دیگر تجارت ها و یا گسترش بیشتر کار را داشته باشیم.



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : banki.ir



مطالب پیشنهادی :
رایج ترین سرمایه گذاری خانم های ایرانی چیست؟
آیا خرید طلا بهترین راه سرمایه‌گذاری است؟
هفت نکته برای شروع یک سرمایه گذاری موفق
با درآمد کم چگونه ثروتمند شویم؟
با 10 قانون سرمایه گذار موفقی شوید