ترک های کنار دیوار و پشت بام و نقاطی از پنجره ها را که از آنها باد به داخلی نفوذ می کند، چک کنید. نقاط نفوذ باد را با درزگیر ببندید تا کاهش گرما را در خانۀ خود به حداقل برسانید.

ملحفه های زمستانی را از انبار بیرون بیاورید
تغییر رنگ و افتادن برگ ها علامت وظایف مهمی برای شما در خانه و باغچه تان است. اطمینان حاصل کنید که فضای خانۀ شما برای یک چرت بلند زمستانی آماده است. انجام این کار با یادآوری های ساده ای دربارۀ نگهداری از منزل آسان است.
اگر شما تختخواب های گرم و نرم را دوست دارید، ملحفه های نخی سبک خود را به به پارچه های فلانل تمام نخ تبدیل کنید و روتختی سبک وزن خود را با ملحفه ای سنگین تر معاوضه نمایید.


 

سقف، دیوار و نواره چوبی دور کف اطاق که گرد و خاک گرفته اند
حال زمان خوبی برای از بین بردن گرد و خاکی است که در تابستان جمع شده است. برس بلند متصل به جاروبرقی را برای تمیز کردن سقفها، دیوارها، نواره های چوبی دور کف اطاق، و وسایل چوبی مورد استفاده قرار دهید. 


 

کاور وسایل خانه را هر هفته جارو برقی بکشید
برداشتن گرد و خاک از مبلمان خانه آنها را به بهترین شکل خود نشان می دهد. برای این کار، سر مخصوص تمیز کردن کاور جاروبرقی را استفاده نمائید. کاورهای ظریف را با استفاده از یک توری هنگام کشیدن جاروبرقی محافظت کنید تا پارچه توسط لوله جاروبرقی بلعیده نشود.


 

عکس های تعطیلات را سر و سامان دهید
یک روز را به سر و سامان دادن عکس های مورد علاقه تان که چند ماه پیش در تابستان گرفته اید اختصاص دهید و به این ترتیب خاطرات خود را زنده کنید. سپس آلبوم های قدیمی تر را بررسی کنید تا مطمئن شوید حال و روزشان خوب است.

 
رسیدگی به پنجره
تعویض پرده های سبک تابستانه با پرده های سنگین تر جلوی آلودگی ها را می گیرد و رنگ مایه ای زیبا برقرار می نماید که برای پاییز مناسب تر است.


 

زمستانی کردن باغچه
تمیز کردن و آماده کردن باغچه برای سرما سلامت آن را در بهار افزایش می دهد. 


 

تقسیم گیاه های چند ساله که در بهار شکوفه می کنند
تقسیم کردن این گیاهان قبل از گل دادن به آنها امکان می دهد انرژی بیشتری به خواباندن ریشه هایشان اختصاص دهند. این کار را قبل از اولین یخبندان انجام دهید.

 

جایگزینی شیشه ها با پنجره های ضد طوفان
قبل از انبار کردن شیشه هر کدام را علامتگذاری کنید تا بدانید به کدام پنجره تعلق دارد، و شیشه های ضد طوفان را قبل از نصب پاک کنید.


 

برداشتن پارچه های زمستانی از انبار
لباس های تابستانی و کتان را بسته بندی کنید، و آنها را با مواردی مناسب برای فصل سرد جایگرین کنید. 



 
برگ های حیاط را جارو کنید
همچنان که برگ ها می افتند، مرتباً آن را جارو کنید تا سلامت چمن حفظ شود؛ سپس برگ ها را ریز ریز کرده و آن را به تودۀ کودهایتان اضافه کنید.


 

دودکش های تمیز
پاک کردن دودکش این اطمینان را می دهد که دودکش ها خالی از کرئوسوت (پس مانده هایی که در دیوارۀ درونی دودکش جمع می شود و می تواند باعث آتش سوزی شود)، دوده و آت و آشغال است.


 

بررسی دقیق آشپزخانه
جایگزینی ادویه هایی که بیش از شش ماه نگهداری شده اند یا عطر خود را از دست داده اند، و پر کردن انبار از محصولات اساسی مثل آرد و شکر.


 

چک کردن محل نفوذ آب و هوا در منزل
ترک های کنار دیوار و پشت بام و نقاطی از پنجره ها را که از آنها باد به داخلی نفوذ می کند، چک کنید. نقاط نفوذ باد را با درزگیر ببندید تا کاهش گرما را در خانۀ خود به حداقل برسانید.


 

تمیز کردن خانه 
تعطیلات به سرعت می رسند؛ مطمئن شوید که خانه تان برق می زند.


 

کاشتن پیاز گلها برای بهار
پیازهایی را که در بهار گل می دهند در خاکی که خوب زهکشی شده بکارید. آنها به مدت 12 تا 16 هفته به دمای 45 درجه یا کمتر نیاز دارند.


 

پوشاندن هیزم
فقط مقدار 60 سانتر متر از قسمت بالای توده را با یک برزنت بپوشانید تا هوا بتواند جریان پیدا کند و رطوبت به حداقل برسد. در روزهای آفتابی برزنت را بردارید تا چوب ها خشک شوند.

 


چک کردن نور از بیرون
مطمئن شوید که چراغ قوه و راه های گذر شما به اندازه کافی نور دارند، چون شب های پاییز و زمستان بسیار تاریک هستند.



 
خدمتکار برف روب
اگر در پایان زمستان سال گذشته از خدمتکار برف روب خود درخواست کمک نکرده اید، مطمئن شوید که آیا برای زمستان پیش رو آماده ارائۀ خدمت به شما هست یا خیر.





تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ



مطالب پیشنهادی :
با عناصر طبیعی پاییزی میزتان را دکور کنید

اصول تغییر دکوراسیون خانه ویلایی به سبک پاییزی

4 سبک مهم در دکوراسیون اتاق نشیمن
در تابستان چگونه میز غذاخوری مان را آرایش کنیم؟
دکوراسیون تابستانی به رنگ زرد