قوانین بنیادی هرگز تغییر نمی‌کنند، آن‌ها اساس کار را تشکیل می‌دهند. پس باید با این قوانین شروع کرد، چه بخواهید دکوراسیون تازه‌ای داشته باشید، چه بخواهید فقط چند چیز کوچک را در منزل تغییر دهید.
بهترین راه در شروع برنامه‌ریزی برای تغییر دکور خانه این است که همه تغییرات مربوط به معماری، تجهیزات و لوازم خانگی، مصالح و طراحی را فراموش کنید! تعجب نکنید؛ بازسازی و مرمت‌های مربوط به ساختار، طراحی یا لوازم هرچه باشند، کاناپه‌‌ منزل شما همان کاناپه است و پارچه چیت‌‌ همان پارچه چیت.
قوانین بنیادی هرگز تغییر نمی‌کنند، آن‌ها اساس کار را تشکیل می‌دهند. پس باید با این قوانین شروع کرد، چه بخواهید دکوراسیون تازه‌ای داشته باشید، چه بخواهید فقط چند چیز کوچک را در منزل تغییر دهید.

کار خود را با یادداشت آغاز کنید
برای هر اتاقی یادداشتی بگذارید. هال و سرویس بهداشتی را یادتان نرود. همه نکاتی که می‌خواهید برای هر اتاق انجام دهید روی کاغذ آن یادداشت کنید.

پلان‌های کف را با جوهر روی کاغذ گراف بکشید
 در‌ها، پنجره‌ها و بخش‌های دائمی دیگر را به دقت بکشید و مشخص کنید. ایده‌های مبلمان را با مداد بنویسید، اگر نظرتان عوض شد می‌توانید آن‌ها را پاک کنید و از نو بنویسید.

اشکالات هر اتاق را پیدا کنید
رنگ‌های نامناسب، طرح رنگی آشفته، چیدمان بی‌روح، اکسسوری‌های بیهوده، نور کم، مکان نادرست و غیرعملی برای مطالعه.

موارد نادرست و بد را دور بیندازید و فقط عناصر خوب مبلمان خود را نگه دارید
 لیستی از آنچه نیاز دارید تهیه کنید (رومبلی‌ها، پرده‌ای‌ها) تا اسباب منزل را نو کنید.

تغییرات ساده در معماری منزل، آنچه می‌خواهید را به خوبی فراهم می‌کنند
قفسه کتاب‌های توکار، تاقچه پنجره، روکش رادیاتور، پیش بخاری نو – همه این‌ها جزو تجدید مبلمان محسوب می‌شوند.

در انتخاب رنگ از ملال آوری اجتناب کنید
رنگ‌های بی‌روح و خنثی انتخاب نکنید، زیرا رنگ‌های خنثی چرک تاب نیستند و با اسباب دیگر منزل فوراً هماهنگ می‌شوند. با رنگ‌های روشن و شاد به اتاق‌ها روحیه بدهید.

کاغذ دیواری های زیبا انتخاب کنید
کاغذ دیواری محجوبانه با طرح‌های بی‌مزه و رنگ‌های غیرقابل شناسایی از کاغذ دیواری نداشتن بد‌تر است. طرحی را انتخاب کنید که هویت داشته باشد و برای خودش کلاسی داشته باشد.

رنگ های پر رنگ را انتخاب کنید
رنگ‌های پررنگ شخصیت مبلمان و اکسسوری‌های اتاق را مشخص می‌کنند و به ظاهر پنجره‌ها جذابیت می‌دهند. از رنگ‌های غنی و عمیق برای دیوار‌ها استفاده کنید.

از رنگ به عنوان پیوندی بین اتاق‌های پذیرایی و ناهارخوری استفاده کنید
 یا آن دو اتاقی که بهم ربط دارند را با هم هماهنگ کنید. لازم نیست رنگ‌ها یکی باشند یا طرح کاغذ دیواری یکجور باشد. ولی یک رنگ اصلی در طرح شما باید در این دو اتاق متصل بهم وجود داشته باشد.

حالا بروید خرید‌هایتان را انجام دهید
اگر فروشگاه محلی محبوب شما مشاور دکوراسیون دارد، یادداشت‌های خود را همراه‌تان ببرید و نسبت به یادداشت‌های هر اتاق از او پیشنهاد و توصیه بخواهید.

خریدهایی مطابق با سلیقه خانواده انجام دهید
زمینه و طرحی را انتخاب نکنید که آسایش خانوادگی شما فدای آن سبک یا آن دکور شود. تنوع‌هایی که درست انتخاب شده‌اند، مقررات دکوراسیون را نمی‌شکنند و برای کل خانواده آرامش می‌آورند.

خریدهایی مناسب خانواده انجام دهید
اگر همه اعضای خانواده بزرگسال هستند، مبلمان بچگانه و کوچک نخرید.

اسبابی مطابق با اندازه خانه بخرید
خانه‌ها و اتاق‌های کوچک با مبلمان بزرگ، مثل کمپ به نظر می‌رسند؛ و اتاق‌های بزرگ باید مبلمانی متناسب با اندازه‌شان داشته باشند. قبل از خریدن وسیله‌ای نو، اندازه محل قرار گرفتن آن را در نظر بگیرید.

وسایل مرغوب بخرید
نگذارید ویترین و ظاهر زیبای چیزی شما را گول بزند که آن را بخرید. در مورد جنس پارچه و سازنده آن سوال کنید و بپرسید که آیا دوام خوبی دارد یا خیر. از پول بیشتر دادن برای جنس با کیفیت و مرغوب نهراسید.

با اشیای خوب شروع کنید، چه از لحاظ طراحی و چه از لحاظ ساخت
چند وسیله کوچک که درست و با دقت انتخاب شده باشد و بعداً در درازمدت بتوان چیزهای بهتری به آن اضافه کرد، بهتر از اشیای ارزانی است که با عجله خریده شده و طراحی و جنس مرغوبی ندارد.

می‌توانید به راحتی رنگ‌های درست و غلط را تشخیص دهید
رنگ‌های بد، مبهم و ناشفاف هستند و دلتان را می‌زنند، در حالیکه رنگ‌های خوب، تمیز و شفافند و با هم هماهنگی کامل دارند.

رنگ‌هایتان را متعادل کنید
با استفاده از سه رنگ به عنوان اساس طرح خود این کار را بکنید.
برای مثال، یک طرح از ۵۰ درصد رنگ طوسی، ۳۰ درصد رنگ زرد و ۲۰ درصد رنگ قرمز استفاده می‌کند. بگذارید کوچک‌ترین نسبت به عالیترین و زیبا‌ترین رنگ داده شود. با آنکه رنگ‌های دیگری هم وجود دارد، ولی باید به عنوان رنگ‌های فرعی به نظر بیایند. 



گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع : زندگی ایده آل



مطالب پیشنهادی :
پیشنهادهایی برای تغییر دکوراسیون دیوار
15 راه ساده برای تغییر دکوراسیون منزل تان
تغییر دکوراسیون را با رنگ کردن یک اتاق شروع کنید!
بازسازی دکوراسیون آشپزخانه بدون پرداخت هزینه
ایده ای ارزان برای تغییر دکوراسیون اتاق نشیمن